celowa złosliwość

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

madnica
Posty: 6
Rejestracja: 2013-08-16, 13:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: zachodniopomorskie

celowa złosliwość

Postautor: madnica » 2018-03-28, 08:11

Witam, mam problem z dwójką uczniów z trzeciej klasy zawodówki ( więc już prawie dorosłych ). Krzyczą, gwiżdżą,używają wulgarnego słownictwa, rzucają morkymi kulkami z papieru o ścianę... Ich zachowanie ewidentnie ma na celu sprowokowanie mnie i wyprowadzenie mnie z równowagi. Widzą pewnie, że jestem osobą łagodną i spokojną. Z jednej strony nie chcę dać się im sprowokować i dać im tę satysfakcję, z drugiej strony dłużej tak być nie może.
będę wdzięczna z rady, co robić w tej sytuacji.

qjaf
Posty: 367
Rejestracja: 2010-04-09, 11:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Technika, WOS
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: celowa złosliwość

Postautor: qjaf » 2018-03-28, 16:16

Przede wszystkim zorientuj sie czy na innych lekcjach tez sie tak zachowuja. Zorientuj sie w sytuacji rodzinnej, pogadaj z innymi belframi.
A co do samych uczniow to mozesz pogadac, ale pojedynczo z kazdym, nt ich zachowania. Wbrew pozorom lagodnosc i spokoj moga byc zaletami w takiej rozmowie :)

oramge
Posty: 425
Rejestracja: 2013-11-22, 19:49
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski

Re: celowa złosliwość

Postautor: oramge » 2018-03-28, 16:23

Oczywiście, jeżeli w ten sam sposób zachowują się na innych lekcjach to będzie mi lżej, a jeśli tylko na moich lekcjach , to jaki wniosek mam wysunąć? Że ze mną coś nie tak, co nie?
Na ten moment potwierdzam i zachęcam do indywidualnej rozmowy.
Ostatnio zmieniony 2018-03-28, 21:11 przez oramge, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ritter von Rodewald
Posty: 380
Rejestracja: 2017-06-17, 15:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: celowa złosliwość

Postautor: Ritter von Rodewald » 2018-03-28, 20:45

Zadałbym takiemu gagatkowi pytanie, przeciwko czemu tak zażarcie protestuje. A następnie, będąc z nim sam na sam, dokonał błyskawicznej analizy jego zalet i wad, po czym przechodząc łagodnie do sedna sprawy wytłumaczył, czym jest zło a czym dobro. Dobór słów i gestów dowolny, aczkolwiek w granicach cywilizowanych norm.
Na powodzenie w osiągnięciu zakładanego celu wpływa wiele czynników, takich jak: osobowość odbiorców, ich wiedza o świecie, kontekst sytuacyjny bądź przyjęte normy postępowania.

qjaf
Posty: 367
Rejestracja: 2010-04-09, 11:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Technika, WOS
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: celowa złosliwość

Postautor: qjaf » 2018-03-29, 21:37

oramge pisze:Oczywiście, jeżeli w ten sam sposób zachowują się na innych lekcjach to będzie mi lżej, a jeśli tylko na moich lekcjach , to jaki wniosek mam wysunąć? Że ze mną coś nie tak, co nie?

To ten herbatnik jest problemem, a nie Ty. Przynajmniej tak zakladam ;) Uczen musi miec zajecie...


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”