magdalka pisze:zalety:
inegracja dzieciaków
wykorzystanie możliwości każdego dziecka
różnorodność działań
wspólpraca
uczenie się odpowiedzialności za wspólną pracę i innych członków grupy
aktywność uczniów ( presja grupy bywa silniejsza od nacisków nauczyciela)
dorzucę jeszcze parę zalet:
-szczególnie pomaga dzieciom mniej zdolnym i niepełnosprawnym (poczucie akceptacji),
-stwarza poczucie przynależności do grupy,
-poprawia relacje pomiędzy nauczycielem a uczniami,
-zachęca do refleksji,
-zwiększa odpowiedzialność za wyniki,
-wspomaga uczenie się prospołeczne,
-nie stresuje,
-inspiruje innych,
-pomaga dostrzec siebie na tle grupy,
-poprawia relacje między uczniami,
-daje okazje do rozmów, dyskutowania,
-zwiększa poczucie bezpieczeństwa,
-daje możliwość wymiany doświadczeń,
-stwarza dobry klimat.
Często pracuję w małych grupach 2-3 osobowych lub większych po 4-6 osób i chwalę sobie taką formę pracy
Ja się nie nudzę i uczniowie też nie, bo grupy są ciągle inaczej dobierane i mają różne zadania do wykonania lub różne zagadnienia do opracowania. Potem podczas prezentacji pracy przez inną grupę pozostałe muszą albo zrobić notatkę albo krótkie podsumowanie w punktach, któe sprawdzam i oceniam, więc ten kto nie słucha lub nie uważa wie, że za brak notatki, punktów,podsumowania itp. dostanie 1.
Nie opłaca się nie słuchać