silnia

tu dyskutują nauczyciele geografii, przyrody, biologii, fizyki i chemii

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
silnia
Posty: 42
Rejestracja: 2006-08-14, 21:48

silnia

Postautor: silnia » 2006-08-19, 19:46

Istnieją zadania o mieszaninach i dziwne sposoby ich rozwiązywania."Zmieszano 2 kg 10% roztworu soli z 3 kg 20% roztworu soli.Oblicz stężenie powstałego roztworu". Mogę stworzyć pracę w grupach,gdy zmienię wielkości liczbowe.Też mogę napisać:"Do zmieszania użyto 2 kg 30% roztworu z3 kg innego roztworu.Otrzmano roztwór 20%.Oblicz stężenie drugiego roztworu".Maturalne-przygotowawcze:"W naczyniu jest 5 kg 30% roztworu.Odlewamy 1 kg i w to miejsce dolewamy 1 kg wody.Ponownie odlewamy 1 kg roztworu i dopełniamy 1kg wody.Oblicz stężenie powstałego roztworu."Drugie zadanie nadaje się na przeprowadzenie lekcji,podczas której poszczególne grupy otrzymują zadanie z innymi danymi liczbowymi: [1] zmiana procentów,[2] zmiana odlewanej ilości roztworu.Dla zdolniejszych:"W naczyniu jest 5 kg 30% roztworu soli kuchennej.Każdorazowo odlewamy 1 kg roztworu i wlewamy 1 kg czystej wody.Oblicz stężenie po trzecim dolaniu wody,po czwartym dolaniu wody,itd.Czy obsarwujesz prawidłowość w wielkości stężenia roztworu?".Moja metoda polega na PRACY NA CZYSTYM SKŁADNIKU (tu:soli).Przerabiając ten dział czujemy się jak w krainie chemicznych czarów.Nawet uczeń może ułożyć piękne zadania.Pisanie sprawdzianu to uczniowska twórczość-radosna.Silnia.

Wróć do „Przedmioty przyrodnicze”

cron