dyscyplina w klasie

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Fifiola
Posty: 29
Rejestracja: 2008-02-19, 15:37

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Fifiola » 2008-05-09, 13:56

Współczuję klasy. U nas w szkole też takie są. Składają się w większości z uczniów sprawiających problemy. Ja bym tutaj nie winiła Ciebie i rozumiem Twoją bezradność. Uczniowie są świetnie wyedukowani co do swoich praw, ale zapominają, że my też je mamy. Jeżeli nie masz wsparcia w wychowawcy i dyrekcji to sprawa jest ciężka. Powinniście tworzyć wspólny front i wtedy nie ma miejsca na dyskusje, a uczniowie zawsze ponoszą konsekwencje.
Z trudnymi uczniami zawsze staram się nawiązać bliski kontakt. Rozmawiam, pamiętam, by się przywitać na przerwie, pytam co słychać itp. Im naprawde brakuje osób dorosłych, które są miłe i troskliwe. Natomiast, niezależnie od sympatii, zawsze wymagam porządnego zachowania: mówienia "dzień dobry", niepodnoszenia głosu, nieużywania wulgaryzmów itp. Już się do tego przyzwyczaili.
Co do kontaktów z rodzicami: może pogadaj ze szkolnym pedagogiem lub psychologiem? Niech wezwie rodziców i z nimi porozmawia. To robi większe wrażenie na niektórych. Może nie zaczną lepiej dbać o dzieci, ale dla Twojego autorytetu bedzie istotne, że masz z rodzicami kontakt, że oni okazują Ci szacunek, że zareagowali na Twoją interwencję.
Pozdrawiam

Lady Stardust
Posty: 3
Rejestracja: 2008-05-06, 17:56
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: śląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Lady Stardust » 2008-05-09, 23:25

Fifiola pisze:Co do kontaktów z rodzicami: może pogadaj ze szkolnym pedagogiem lub psychologiem?


W szkole jest tyko pedagog, niestety niemal ciągle na L4, albo na wyjazdowej konferencji

miwues pisze:Jak ten "dywanik" wyglądał? Przyjęto twoją argumentację?


Przyjęto, ale z pewnym politowaniem, choć niestety raz podważono mój autorytet przy uczniach.
miwues pisze:Których dokładnie metod próbowałaś? Co nie wyszło?

Po przeczytaniu wątku zaczęłam po kolei i jedyne, co miało jakikolwiek, choć niestety krótkotrwały skutek, to zadania karne, niestety klasa odmówiła ich wykonywania, bo oni nie mają sobie nic do zarzucenia. Naskarżyli wychowawczyni, ona łagodnie mówiąc nakazała mi od tego odstąpić. Zresztą stawianie 6 jedynki za brak zadania, też raczej już nie ma sensu...
Chyba pozostaje się cieszyć, że umowa tylko do czerwca :(

Awatar użytkownika
Afroditte
Posty: 479
Rejestracja: 2007-11-28, 21:38
Lokalizacja: tu i ówdzie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Afroditte » 2008-05-11, 13:09

Może za szybko zmieniałaś metody? Moim zdaniem aby metoda była skuteczna musi być stosowana konsekwentnie. Ciągłe zmienianie metod także wprawia dzieci w zakłopotanie, nie wiedzą co wolno a co nie i staje się to przyczyną nowych problemów. Gdy zaczynasz się "szarpać" w swoich metodach, stosujesz raz tą a raz inną, uczniowie to łatwo zauważają i niestety wykorzystują przeciwko nauczycielowi.
"My wish is world's command"

Awatar użytkownika
dgb15
Posty: 29
Rejestracja: 2008-06-16, 21:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka, Technika
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: dgb15 » 2008-06-16, 22:19

Afroditte, Witaj a jakie zasady chcesz wprowadzić w związku z ta dyscypliną?

Awatar użytkownika
dgb15
Posty: 29
Rejestracja: 2008-06-16, 21:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka, Technika
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: dgb15 » 2008-06-17, 10:01

Basiek70, Ja szczerze mowiąc nie wiem, jak to robię chyba dzięki temu, ze raz, jestem naprawdę konsekwentna, dwa, że jasno określam zasady, wymagania, prawa i obowiązki, trzy, że wyznaję zasadę "Jak Kuba Bogu..." Napisz jakie zasady stosujesz?? jestem młodym nauczycielem i ciekawi mnie jakie ułozyc zasady,żeby byy skuteczne!

Awatar użytkownika
dgb15
Posty: 29
Rejestracja: 2008-06-16, 21:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka, Technika
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: dgb15 » 2008-06-17, 10:03

Basiek70, Ja szczerze mowiąc nie wiem, jak to robię chyba dzięki temu, ze raz, jestem naprawdę konsekwentna, dwa, że jasno określam zasady, wymagania, prawa i obowiązki, trzy, że wyznaję zasadę "Jak Kuba Bogu..." Napisz jakie zasady stosujesz?? jestem młodym nauczycielem i ciekawi mnie jakie ułozyc zasady,żeby byy skuteczne!Afroditte, Ja uczę tez w gimnazjum i na poczatku tez mialam problemy wychowawcze. Podstawa to ustalic zasady - co mozna, co nie i samemu byc przykladem i konsekwentnie je stosowac!!! Napiszcie o jakich zasadach piszecie?KONKRETNIE!!!

Awatar użytkownika
dgb15
Posty: 29
Rejestracja: 2008-06-16, 21:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka, Technika
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: dgb15 » 2008-06-17, 10:49

miwues, Sama musisz nauczyć się egzekwować swoje polecenia. Przydatna kolejność:
1. Jasno określ zasady i swoje oczekiwania;
2. Powtórz polecenie, zastosuj tzw. nauczycielskie uporczywe spojrzenie;
3. Zastosuj jedną z metod: technikę przecięcia, technikę ochłonięcia, metodę cofnij film, metodę ograniczonego wyboru;
4. Wyciągnij zapowiedziane wcześniej (metoda ograniczonego wyboru) konsekwencje.
Jakie masz określone zasady i oczekiwania!
Proszę niech mi ktoś napiszę??!!

Awatar użytkownika
dgb15
Posty: 29
Rejestracja: 2008-06-16, 21:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka, Technika
Lokalizacja: dolnośląskie

ZASADY NA LEKCJI!!!

Postautor: dgb15 » 2008-06-17, 11:54

Witam serdecznie. Jestem młodym nauczycielem i proszę o pisanie zasad jakie na początku roku wprowadzacie na lakcjacj... każdy ma inne, ale podobne zasady... np.
- nauczyciel udzila głsu,
- każdy siedzi na swoim miejscu,
- zasada podnoszenia reki...

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: edzia » 2008-06-17, 15:45

dgb15 pisze:miwues, musisz nauczyć się egzekwować swoje polecenia. Przydatna kolejność:
1. Jasno określ zasady i swoje oczekiwania;
2. Powtórz polecenie, zastosuj tzw. nauczycielskie uporczywe spojrzenie;
3. Zastosuj jedną z metod: technikę przecięcia, technikę ochłonięcia, metodę cofnij film, metodę ograniczonego wyboru;
4. Wyciągnij zapowiedziane wcześniej (metoda ograniczonego wyboru) konsekwencje.
Jakie masz określone zasady i oczekiwania!
Proszę niech mi ktoś napiszę??!!
I Ty to miwuesowi mówisz? :shock: :wink:


A przy okazji, miwues to facet :wink:

Awatar użytkownika
Afroditte
Posty: 479
Rejestracja: 2007-11-28, 21:38
Lokalizacja: tu i ówdzie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Afroditte » 2008-06-17, 17:08

dgb15, napisz raz jeszcze w jednym poście o co konkretnie pytasz, bo jak dla mnie w Twoich postach jest jakiś chaos :roll:

Jeśli chodzi o moje metody, to - chyba nie nowość - konsekwencja. Jeśli na początku roku coś ustaliłam (jasno, precyzyjnie określony PSO oraz dodatkowe zasady współżycia na lekcji - np uczeń zawsze musi podnieść rękę przed zapytaniem o cokolwiek i cierpliwie czekać, nie może samowolnie chodzić po klasie, itp., itd.) to trzymałam sie tego konsekwentnie przez cały rok szkolny, choć nie raz korciło mnie żeby przestać z powodu braku widocznych rezultatów. Jednak konsekwencja popłaca. I nie wystarczy powiedzieć to raz, trzeba ciągle pilnować wszelkich odstępstw od ustalonych reguł aż uczniowie się nauczą co wolno a co nie.

I Ty to miwuesowi mówisz? :shock: :wink: :|

podzielam :shock:
"My wish is world's command"

Awatar użytkownika
Afroditte
Posty: 479
Rejestracja: 2007-11-28, 21:38
Lokalizacja: tu i ówdzie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Afroditte » 2008-06-17, 17:29

Wszelkie zasady i akcje jakie podejmujemy w razie ich złamania są dokładnie opisane w tym wątku: http://www.45minut.pl/forum/topics24/dy ... -vt115.htm
"My wish is world's command"

Awatar użytkownika
dgb15
Posty: 29
Rejestracja: 2008-06-16, 21:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka, Technika
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: dgb15 » 2008-06-17, 18:56

Afroditte, Tak przeczytała od deski do deski ten wątek... ale zasad nie znalazłam!!!Jest jak radzić sobie z dyscypliną, ale nie ma konkretnych zasad, które nauczyciel ustala na samym początku roku!!!!Dlatego zależy mi na zebraniu na sam początek zasad!!!

Awatar użytkownika
renati23
Administrator
Posty: 3073
Rejestracja: 2007-06-08, 18:48
Przedmiot: Inne

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: renati23 » 2008-06-17, 19:23

II. Reguły postępowania na lekcjach:
 Celem zajęć jest zdobywanie wiedzy i umiejętności ekonomicznych
 W czasie lekcji zachowujemy się kulturalnie (m.in. nie żujemy gumy, nie spóźniamy się, jeśli się nie wypowiadamy to nie przeszkadzamy innym, nie używamy telefonów komórkowych lub innych urządzeń, nie jemy i nie pijemy napoi, nie pakujemy się przed dzwonkiem,)
 Po skończonej lekcji pozostawiamy ład i porządek
 Systematycznie przygotowujemy się do lekcji odrabiając zadania domowe, wypełniając polecenia nauczyciela
 Lekcje rozpoczyna i kończy nauczyciel
 Uczeń ma prawo raz w semestrze nie przygotować się zajęć - fakt ten zgłaszamy na początku lekcji po sprawdzeniu obecności przez nauczyciela
 Każdy uczeń oceniany jest zgodnie z Wewnątrzszkolnym i Przedmiotowym Systemem Oceniania
 W razie wątpliwości śmiało pytamy nauczyciela

Awatar użytkownika
izmo
Posty: 57
Rejestracja: 2007-08-23, 21:21

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: izmo » 2008-06-17, 21:25

Lady Stsrdust. Niesamowicie mi przykro. Uważam, że nie popełniłeś/aś błędów. To nie błędy, tylko nieskuteczne metody. wiem, jak to jest, kiedy wprowadzasz nową metodę- raz sięłapia, a drugi raz mają Cię w :ass: . Nic na to nie poradzimy. tTo nie Twoja wina, nie dzieciaków, ale ich wychowawczyni. Po prostu spitolili dorośli. Uciekaj z tej szkoły gdzie pieprz rośnie. Zapamiętaj sobie to miejsce. W następnym będziesz się miec lepiej. W trudnych chwilach przypomnisz sobie piekło, w którym byłeś/aś i od razu zrobi Ci się lepiej.
Pozdrawiam
No, to super.

Awatar użytkownika
dgb15
Posty: 29
Rejestracja: 2008-06-16, 21:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka, Technika
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: dgb15 » 2008-06-18, 08:59

miwues, Dla Gimnazjum!!!


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”