Postautor: benia8686 » 2010-09-07, 21:45
Mam pytanie do nauczycieli uczących angielskiego w klasie II gimnazjum, a w szczególności do tych, którzy korzystają z podręcznika English Explorer 2:
chciałabym zaplanować sobie lekcje i próbuję wzorować się na proponowanym rozkładzie ze strony wydawnictwa, ale przyznam szczerze, że jakoś nie bardzo mi to wychodzi. Pewnie dlatego, że dopiero zaczęłam swoją pierwszą pracę.
Rozpisuję sobie ile lekcji przeznaczyłabym na realizację poszczególnych części danego rozdziału, tak, aby mniej więcej zgadzało się z tymi tygodniami napisanymi w rozkładzie (np. Starter: in the family w drugim tygodniu września). I szczerze mówiąc utknęłam już na początku... nie wiem, czy uwzględniać rozdziały o kulturze oraz rozdziały pod kątem egzaminu: exam explorer i exam booster?? może zamiast czytanki kulturowej uczniom bardziej przydałaby się dodatkowa lekcja w ćwiczeniu czasownika can lub making suggestions? a może zamiast dwóch, jeden rozdział poświęcony egzaminowi gimnazjalnemu??
Nie znam swoich uczniów jeszcze na tyle, żeby przewidzieć, co im będzie bardziej lub mniej potrzebne. A ten podręcznik szkoła wprowadziła w zeszłym roku, więc nikt jeszcze nie uczył z niego klasy II gimn. I tak to wygląda. Na razie się w tym gubię i z góry dziękuję za rady i wskazówki. Dodam, że liczba godzin ang. w tygodniu to 3.