MSJS, nie wiem za co dokładnie są poszczególne oceny z plastyki - ale ogólnie to wynika z Przedmiotowych Systemów Oceniania - sporządzasz sobie co uczeń powinien wiedzieć na poszczególne stopnie szkolne
ogólne kryteria na poszczególne oceny:
a)
wymagania wykraczające ( W ) - na stopień celujący - obejmują treści:
-znacznie wykraczające poza program nauczania,
- stanowiące efekt samodzielnej pracy ucznia,
- wynikające z indywidualnych zainteresowań,
- zapewniające pełne wykorzystanie wiadomości dodatkowych;
b)
wymagania dopełniające ( D ) - na stopień bardzo dobry - obejmują pełny zakres treści określonych programem nauczania; są to treści:
- złożone, trudne, ważne,
- wymagające korzystania z różnych źródeł,
- umożliwiające rozwiązywanie problemów,
- użyteczne w życiu pozaszkolnym,
- wskazujące na pełne opanowanie programu;
c)
wymagania rozszerzające ( R ) - na stopień dobry - obejmują następujące treści:
- istotne w strukturze przedmiotu,
- bardziej złożone niż treści zaliczone do wymagań podstawowych,
- przydatne, ale nie niezbędne w opanowywaniu treści z danego przedmiotu,
- użyteczne w szkolnej i pozaszkolnej działalności,
- o zakresie wykraczającym poza wymagania zawarte w podstawie programowej,
- wymagające umiejętności stosowania wiadomości w sytuacjach typowych, wg wzorów
/przykładów/ znanych z lekcji i podręczników;
d)
wymagania podstawowe ( P. ) - na stopień dostateczny - obejmują elementy treści:
- najważniejsze w uczeniu się przedmiotu,
- łatwe nawet dla ucznia mało zdolnego,
- o niewielkim stopniu złożoności - przystępne,
- często powtarzające się w programie nauczania,
- dające się wykorzystać w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych,
- określone programem nauczania na poziomie nie przekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej,
Warstwa treści podstawowych nie przekracza 30% treści całego programu.
e)
wymagania konieczne ( K ) - na stopień dopuszczający - obejmują elementy treści nauczania:
- niezbędne w uczeniu się przedmiotu,
- potrzebne w życiu;
wskazują one na braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych w podstawie
programowej, a także na braki w opanowaniu wiadomości podstawowych.