Postautor: ms.elephant » 2008-09-04, 23:35
Metodyka wprowadzania piosenki w klasach I - III (którą miałam podaną na metodyce muzyki) była mniej więcej taka:
1. Dzieci słuchają całej piosenki.
2. Nauczyciel czyta dzieciom słowa piosenki, omawiają ją pokrótce.
3. Nauczyciel rytmicznie mówi poszczególne wersy, zgodnie z zapisem nutowym (z wyklaskiwaniem), uczniowie powtarzają (każdy wers osobno).
4. Ćwiczenia głosowe.
5. Nauczyciel śpiewa całą piosenkę, uczniowie nucą melodię - mormorando, następnie na sylabach.
6. Nauczyciel śpiewa poszczególne wersy - dzieci powtarzają.
7. Wspólna próba śpiewania całej piosenki.
Oczywiście, jeśli jakiś fragment sprawia trudności - kilkakrotnie go powtarzamy.
Nastepnie w ramach utrwalania - przez kolejne dni: śpiew piosenki w "uatrakcyjnieniami", typu: podział na grupy, śpiew raz głośno, raz cicho, raz wysoko, raz nisko, układ ruchowy do piosenki, akompaniament perkusyjny.