Pomoc w zadaniach

kącik miłośników "królowej nauk"

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

sliwq
Posty: 1
Rejestracja: 2008-05-09, 22:21
Kto: uczeń
Przedmiot: Chemia, Biologia, Fizyka
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Pomoc w zadaniach

Postautor: sliwq » 2008-05-09, 22:42

Witam!
Mam prośbę muszę zrobić zadania na fizykę, ale niewiem jak je zrobić. Nauczycielka dała nam jest i powiedziała że jest napewno zrobimy. Część sam zrobiłem ale kilku nie mogę zrobić. Bardzo proszę o pełne rozwiązania zadań.
Z góry dziękuje ;]


Zad. 1
Grzałka czajnika elektrycznego o oporze 48,4(oma) pracując pod napięciem 220V doprowadza do wrzenia wodę w czasie 5 min. Oblicz, na jaką wysokość można podnieść ciało o masie 60 kg, gdy wykonana praca jest równa energii dostarczonej do grzałki. (W obliczeniach nie uwzględniaj strat energi).

Zad. 2
Całkowita energia mechaniczna drgającego ciała jest:
a) wprost proporcjonalna do prędkości ciała
b) odwrotnie proporcjonalna do prędkości ciała
c) wprost proporcjonalna do wychylenia z położenia równowagi
d) sumą energii kinetycznej i potencjalnej

Zad. 3
Startujący samolot po przebyciu ruchem jednostajnie przyśpieszonym drogi 500m na pasie startowym, osiągnął szybkość 50 m/s. Oznacza to, że jego przyśpieszenie miało wartość?

Zad. 4
Całkowita wartość przemieszczenia samolotu, który najpierw przeleciał 9 km na północ, as następnie 12 km na wschód wynosi?

Zad. 5
Pole podeszwy jednego buta wynosi 200 cm(kwadratowych). Chłopiec o masie 40 kg stoi na poziomej powierzchni na obu nogac, równomiernie rozkładając swój ciężar. Ciśnienie, jakie wywiera on na podłoże wynosi?

Zad. 6
Wybierz zdanie poprawne opisujące ruch punktu materialnego:
a) prędkość i przyspieszenie zawsze są styczne do toru
b) prędkość jest zawsze styczna do toru, a przyśpieszenie nie zawsze
c) prędkość jest zawsze styczna do toru, a przyspieszenie zawsze prostopadłe
d) prędkość i przyspieszenie zawsze mogą mieć ( w stosunku do toru) dowolne kierunki

Zad. 7 Po jeziorze płynie łódka, a w środku na jej dnie leży żelazna kotwica. W pewnej chwili wędkarz wyrzucił kotwicę do jeziora. Na skutek tego poziom wody:
a) podwyższy się
b) nie zmieni się
c) obniży się
d) to zależy od konstrukcji łudki


Proszę o odpowiedzi i obliczenia do zadań. Z góry dziękuję ;]

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: edzia » 2008-05-10, 08:00

zapytaj tutaj

Awatar użytkownika
pilot Pirx
Posty: 746
Rejestracja: 2007-08-13, 11:39

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: pilot Pirx » 2008-05-10, 19:17

Ad.1
Praca prądu elektr: W=UIt
Z prawa Ohma: I=U/R, czyli W = U^2t/R
Praca przy podnoszeniu:' W=mgh
mgh = U^2t/R /:mg
h =U^2t/Rmg
h = (220V^2*300s) :(48.4Ω*60kg*10N/kg)
h = 500m

Ad.2Energia ciała drgającego zależy od amplitudy i okresu drgań Odp C
A ja lecę i lecę .... od lat

beata34
Posty: 11
Rejestracja: 2009-01-14, 18:12
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: pomorskie

Wytłumaczenie 2 zadań z matematyki - 4 klasa podstawówki

Postautor: beata34 » 2009-01-14, 18:26

Witam. Mam z matematyki 2 zadania. Nie mam zielonego pojęcia, jak je wytłumaczyć dzieciom, tak, aby zrozumiały. Za pomocą równania odpada (4 klasa). Byłbym wdzięczny za pomoc.

Liczbę 710 przedstaw w postaci sumy 3 składników. Aby pierwszy był 3 razy większy od drugiego i 2 razy mniejszy od trzeciego.



Liczbę 966 przedstaw w postaci sumy 3 składników. Aby pierwszy był większy od drugiego o 233. A trzeci jest sumą pierwszego i drugiego.

matmeg3
Posty: 154
Rejestracja: 2008-09-06, 17:55
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Wytłumaczenie 2 zadań z matematyki - 4 klasa podstawówki

Postautor: matmeg3 » 2009-01-14, 19:41

beata34 pisze:Witam. Mam z matematyki 2 zadania. Nie mam zielonego pojęcia, jak je wytłumaczyć dzieciom, tak, aby zrozumiały. Za pomocą równania odpada (4 klasa). Byłbym wdzięczny za pomoc.

Liczbę 710 przedstaw w postaci sumy 3 składników. Aby pierwszy był 3 razy większy od drugiego i 2 razy mniejszy od trzeciego.



Liczbę 966 przedstaw w postaci sumy 3 składników. Aby pierwszy był większy od drugiego o 233. A trzeci jest sumą pierwszego i drugiego.


Może spróbujesz obrazowo, np. cały "batonik' ma długość 710, ale składa się z trzech kawałków:...(i tu warunki z zadania)
pierwszy kawałek jest trzy razy większy od drugiego,
potem drugi kawałek
pierwszy jest dwa razy mniejszy od trzeciego, czyli trzeci jest dwa razy większy od pierwszego.
Rysunek pomocniczy zobrazuje sytuację - widać, że ogólnie batonik składa się z 10 jednakowych cząstek, długość każdej z nich wynosi 710 : 10 = 71.
Pierwszy kawałek składa się z trzech cząstek, więc ma długość 3 * 71, drug - z jednej cząstki, a trzeci z sześciu, itd

Uczę w gimnazjum i nie jestem pewna, czy Twoi czwartoklasiści zrozumieją ten tok myślenia. Ale może to się do czegoś przyda :D

Awatar użytkownika
kasika
Posty: 311
Rejestracja: 2007-07-27, 17:01

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: kasika » 2009-01-14, 19:46

matmeg3 pisze:Rysunek pomocniczy zobrazuje sytuację - widać, że ogólnie batonik składa się z 10 jednakowych cząstek, długość każdej z nich wynosi 710 : 10 = 71.

To moim zdaniem dobry pomysł !

matmeg3
Posty: 154
Rejestracja: 2008-09-06, 17:55
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: matmeg3 » 2009-01-14, 19:55

"To moim zdaniem dobry pomysł !" -

Kasika, dziękuję bardzo :oops:
Ostatnio zmieniony 2009-01-14, 19:56 przez matmeg3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: malgala » 2009-01-14, 19:56

Jeżeli równanie odpada, to ponieważ pierwszy składnik jest 3 razy większy od drugiego możemy przyjąć, że drugi to jakaś liczba zapisana w kwadraciku. W takim razie do zapisania pierwszego składnika potrzebujemy trzech takich kwadracików (umawiamy się, że w każdym kwadracie musi być taka sama liczba).
Skoro pierwszy składnik jest 2 razy mniejszy od trzeciego, to trzeci jest od niego 2 razy większy i dlatego do jego zapisania potrzeba 2 razy więcej kwadracików niż do pierwszego, czyli 6.
Do zapisania całej liczby 710 potrzeba 10 kwadracików.
710:10=71, czyli w każdym kwadracie znajduje się liczba 71.
Pierwszy składnik składał się z trzech kwadratów, czyli jest równy 213, drugi z jednego, jest więc równy 71, a trzeci z sześciu, czyli jest równy 426.

Sposób na rozwiązanie drugiego zadania podam jak znajdę trochę czasu, a może spróbujesz je sam w podobny sposób wytłumaczyć.
Jeśli tak, to napisz.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: malgala » 2009-01-14, 19:58

No tak, ja pisałam z doskoku a tu już podpowiedzi do rozwiązania się pojawiły.

beata34
Posty: 11
Rejestracja: 2009-01-14, 18:12
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: beata34 » 2009-01-14, 20:48

Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc:).

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: malgala » 2009-01-14, 23:01

Dla lepszego zobrazowania zadania drugiego przerobiłabym jego treść. Na przykład coś takiego:
W ciągu trzech dni w sklepie sprzedano 966 cukierków. Pierwszego dnia sprzedano pudełko cukierków i jeszcze 233 cukierki, drugiego tylko pudełko cukierków, a trzeciego sprzedano tyle cukierków, ile pierwszego i drugiego dnia razem. Ile sztuk cukierków sprzedano każdego dnia?

Dla zilustrowania można przy każdym dniu zrobić rysunek.
Przy pierwszym rysujemy pudełko i obok piszemy +233, przy drugim tylko pudełko. Dzieci same zauważą, że przy trzecim dniu należy narysować 2 pudełka i obok dopisać +233.
Z rysunku zobaczą, że w ciągu trzech dni sprzedano razem 4 pudełka i jeszcze 466 cukierków.
Kolejny krok, to odpowiedź na pytanie ile cukierków było w tych 4 pudełkach. Potem już sobie poradzą, ile było w jednym i ile cukierków sprzedano w każdym z tych trzech dni.

beata34
Posty: 11
Rejestracja: 2009-01-14, 18:12
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: beata34 » 2009-01-15, 11:55

Dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.

beata34
Posty: 11
Rejestracja: 2009-01-14, 18:12
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: beata34 » 2009-01-15, 12:45

Facet, a to konto żony. Ona potrzebowała pomocy.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: malgala » 2009-01-15, 16:10

beata34 pisze:Facet, a to konto żony. Ona potrzebowała pomocy.

A to żona taka nieśmiała, czy mąż taki uczynny? :mrgreen:
Może jednak, skoro to konto żony, zmień płeć w profilu.

beata34
Posty: 11
Rejestracja: 2009-01-14, 18:12
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Pomoc w zadaniach

Postautor: beata34 » 2009-01-15, 18:33

Mąż uczynny.


Wróć do „Matematyka”