Postautor: alicjam_78 » 2009-08-21, 09:08
Matko,nikt nic nie wie.
Ja nawet napisałam do MEN,ale jakaś pani mi odpisała,że mam korzystać z materiałów przygotowanych przez wydawnictwa,więc widać,że świetnie się orientuje w ofercie wydawnictw.Najgorsze jest to,że moja dyrekcja kazała nam oddać programy do zatwierdzenia do 20 sierpnia,jestem już więc jeden dzień do tyłu i absolutnie żadnych pomysłów.Nie wiem co robić.Najgorsze jest to,że te zajęcia są OBOWIĄZKOWE.Jak trafić w gusta całej klasy,skoro oni mają różne zainteresowania,pasje,zdolności.Nie wiem!Jeśli to byłoby na zasadzie koła,to wtedy inna sprawa,przychodzą te dziec,które chcę i jest ok.
Słuchajcie,dzielmy się swoimi uwagami,może wspólnie dojdziemy do jakichś wniosków?Może jakiś program stworzymy?
A teraz do mateoo:W ubiegłym roku korzystałam z podręcznika "W tym cała sztuka" (Mac Edukacja),teraz wybrałam Operon za prostej przyczyny-stosunkowo tani (obejmuje klasy 1-3), dużo pomocy (foliogramy,filmy), z doświadczenia wiem,że to się przydaje.Nie wiem czy jest to najlepszy,najciekawszy podręcznik.Muszę się przyznać,że w ubiegłym roku korzystałam z podręcznika.... na dwóch lekcjach.Miałam zajęcia przez jeden semestr z jedną grupą, a przez drugi z drugą.Na wiadomości teoretyczne po prostu nie ma czasu.To jest koszmar,ale tak jest.Zrobiłam tylko zajęcia podstawowe o barwach i perspektywie, a potem (wstyd się przyznać)-odpuściłam.W tym roku chcę jednak bardziej teoretycznie podejść do tematu,bo to jednak istotna sprawa.Wole jednak na pracę plastyczną poświęcić 2 godziny,żeby była ona dopracowana niż 1 godzinę,żeby była byle jaka.Trafiłam też chyba w ubiegłym roku na specyficzną młodzież i trochę niekomfortową sytuację.Byłam nauczycielem "dochodzącym" na 4 godziny w tygodniu,nie znałam uczniów,oni nie znali mnie.Na niczym im nie zależało.Szkic robili w 5 minut (np.szkic dłoni,drzewa) i oddawali,bo ocena dopuszczająca absolutnie ich satysfakcjonowała.Ogłosiłam we wszystkich klasach 6 konkursów plastycznych-szkolnych,regionalnych,ogólnopolskich.Nie było ani jednego chętnego,metoda marchewki w postaci oceny celującej nie działała.Totalna porażka.W tym roku powinno być lepiej,bo będę uczyć plastyki i zajęć artystycznych w szkole,w której jestem polonistą,więc poznam uczniów szybciej i mam nadzieję,że nasza współpraca będzie owocna.