miwues pisze:Na jakiej podstawie prawnej statut ma to regulować? Gdzie masz ustawowe upoważnienie dla rady ped., że może w statucie narzucić nauczycielowi określone rozwiązanie dydaktyczne?
Ten owczy pęd, aby wszyscy nauczyciele oceniali wg. jednakowej procentowej skali wydaje mi się czystą głupotą. Najsmutniejsze jest to, że w szkołach RP. - czyli sami nauczyciele bezrefleksyjnie przegłosowują ową "głupotę". Może na przedmiotach ścisłych ma to jakieś uzasadnienie, ale ocenianie kryterialne w przedmiotach humanistycznych?
Jak mam stwierdzić np. w ilu % uczeń opanował sprawność mówienia?
Jak zmierzyć w % płynność wypowiedzi albo jej poziom - np. umiejętność stosowania zdań złożonych?
Czy jeśli uczeń umie zdanie pojedyncze budować poprawnie w 30%, to znaczy, że umie już mówić lub pisać w tym języku? Jak to zmierzyć?
Jak zmierzyć na ile % uczeń opanował umiejętność posługiwania się np. czasem przeszłym?
Jak obliczyć ilość % potrzebnego do posługiwania się w danym temacie słownictwa?
Oczywiście można to na siłę zrobić, tylko czy wtedy taka ocena będzie rzeczywiście odzwierciedlała poziom wiedzy czy umiejętności?
A np. na wychowaniu fizycznym - kiedy możemy stwierdzić, że uczeń opanował np. stanie na rękach w 30%, bo tyle trzeba u nas w szkole, aby zaliczyć daną sprawność na dop.?
Poloniści i językowcy- jak wy radzicie sobie z owymi %? Nie macie z tym żadnych problemów?
Oczywiście wszystko da się zrobić - i nauczyciele dostosowują się od lat, szkoda, że bezrefleksyjnie do każdego "głupiego" przepisu lub zarządzenia czy uchwały RP.
Tylko w imię czego?
Sami sobie zaciskami pętlę wokół szyi i nic dziwnego, że takie są wyniki i poziom nauczania skoro na maturze wystarcza 30 % - czyli w przypadku języków obcych wystarczy postawić krzyżyk w odpowiedniej rubryczce.
Żeby nie być gołosłownym - mam doświadczenie w sprawdzaniu prac maturalnych i naprawdę z roku na rok poziom maturzystów jest coraz bardziej żenujący. Ci, którzy zdają maturę na wymagane 30 % najczęściej nie potrafią prawie nic.
Na pewno nie potrafią posługiwać się czynnie językiem obcym.