Witam,
'przyszła reforma stawiająca na większy kontakt ucznia z doświadczeniem' więc mam pytania ( z ciekawości
):
1. Ilość mikroskopów w pracowni biologicznej
2. Jak często mikroskopy są wykorzystywane (na każdej lekcji, raz w tygodniu, raz na miesiąc, sporadycznie, wcale)?
3. Czy uczeń w czasie tych zajęć ma bezpośredni dostęp do mikroskopu?
4. Jeżeli rzadko są używane lub wcale to jaka jest tego przyczyna i co należałoby zmienić, aby sytuacja się poprawiła?
5. Jakiej pomocy potrzebuje nauczyciel (techniczna, merytoryczna itp.) aby mikroskop stał się narzędziem wykorzystywanym na co dzień?
i pytanie dodatkowe - czy dobrze znasz zasadę pracy mikroskopu np. czy odpowiesz na pytanie dlaczego zmieniamy wysokość położenia kondensora i zmieniamy średnicę przysłony aperturowej - na pytanie dodatkowe nie trzeba odpowiadać
Może 'coś' z tych odpowiedzi wyniknie?
Pozdrawiam
Jerzy