uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

fronczewski2008
Posty: 41
Rejestracja: 2008-06-09, 18:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: opolskie

uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: fronczewski2008 » 2010-03-23, 20:29

Proszę Was o opinie na temat nauki języka obcego ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim. Według mnie jest to z założenia niedorzeczne gdyż uczniowie tacy mają zaburzone myślenie abstrakcyjne a nauka języka wymaga myślenia abstrakcyjnego. Dla mnie zachodzi tutaj duża sprzeczność. Może się myle. Prosze o Wasze komentarze szczególnie pedagogów.

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: ala.forum » 2010-03-25, 16:36

no dla mnie to tez mija sie z celem, uposledzone dzieci maja problem z nauka w jezyku polskim a mowa o obcym.... wg mnie te dzieci powinny miec w tym czasie zajecia rewalidacyjne, ale niestety do tego potrzeba zatrudnic odpowiednia osobe a w szkole kasy brak. na naszej glowie jest tworzenie dla nich latwiejszych zadan i testow bo przeciez z czegos ocene wystawic musze.... to jest chore

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: dushka » 2010-03-25, 16:55

Ale co z tego, jakby rewalidator był? Uczeń z uu lekkim tak czy siak musi chodzić na te lekcje. Skrajny idiotyzm, ktoś, kto to wymyślił nie ma bladego pojęcia o możliwościach uczniów z uu. Ułożenie sporawdzianu to nie problem, bazuję na łączeniu słów polskich z angielskimi, na dobieraniu podpisów do obrazków, na zaznaczaniu prawda/fałsz wiadomości gramatycznych (podawanych w języku polskim, bo moi uczniowie nie są w stanie nawet najprostszego zdania po angielsku zapisać), na obrazkowych krzyżówkach, na zadaniach typu "ułóż litery poprawnie tak, by powstało angielskie słowo". No i konkretny zakres tematyczny, co zaczyna być trudne - 6 klasa, tam już tematycznego słownictwa raczej nie ma, bo to klasa integracyjna. No, ale kombinuję jak mogę ;) A dzieciaki nie pamiętają nawet odmiany to be...

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: luanne » 2010-04-10, 21:01

Pracuję na NEW FRIENDS 2 w klasie zintegrowanej - uczniowie z dysleksją i lekkim upośledzeniem.

czy ktoś mógłby mi pomóc, jak napisać plan wynikowy i rozkład materiału?

czy wystarczy,że wezmę zwykły rozkład materiału, wyrzucę to, co wydaje mi się trudne i wydrukuję taki rozkład jako ten dla dzieci upośledzonych??

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: vuem » 2010-04-10, 23:02

Możesz napisać własny program, choćby wzorując się, czy opierając na czymś gotowym.

Tak tylko się zastanawiam, czy te dzieci nie maja na tyle specyficznych potrzeb, by zakres materiału, sposób realizowania i cele w znacznym stopniu odbiegały od gotowego programu tego New Friends 2 ... choćby po liftingu.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: dushka » 2010-04-11, 08:51

A ja się tak podepnę leciutko ;)

Co proponowalibyście dla ucznia z uu lekkim, 1 klasa gimnazjum? Obecnie klasa 6, całość leci SKY3, a on Incredible English - raczej jako przyjemne ćwiczenia, część 3 i 4. W miarę możliwości staramy się dobierać zakres językowy tematycznie zbliżony, ale w formie krzyżówek, gier, dobieranek wyrazowych itd.

A do gim - książki New Inspiration, nie istnieje możliwość, by uczeń sobie poradził ;) I tak się zastanawiam - czy pociągnąć dalej Incredible... (5-6 część), no ale to tylko na 1 klasę by było, czy wejść w New Friends? Stosunkowo prosty jest, chociaż wiem, że i tak nie ze wszystkim uczeń sobie poradzi. Absolutnie nie muszę tu realizować programu do tej książki, gdyż uczeń ma swój program napisany, ale rodzice kupują to, co wskażę, bo młody lubi się z książek uczyć, zresztą - nie widzę powodu, by nie miał swoich ;)

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

uczeń upośledzony

Postautor: luanne » 2010-04-23, 17:00

Uczeń uspośledzony, mówi bardzo niewyraźnie, nie pisze, ma niesprawne konczyny, ogólnie paraliż. ciężko jest się z nim porozumieć.

a bedzie uczył się j.angielskiego. - szkola podstawowa

czy moge liczyc na wasza pomoc, w jaki sposob mam z nim pracowac?

czy mam pracowac na kartach obrazkowych? jak wprowadzac proste zwroty lub zasady gramatyczne?

moze jakis program nauczania?

dziekuje

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: Andulencja » 2010-04-23, 18:52

A w jakim stopniu upośledzony?

luanne
Posty: 31
Rejestracja: 2008-08-22, 14:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

.

Postautor: luanne » 2010-04-23, 20:01

Właśnie,że nie wiem. Jeszcze.

Wiem,że ma dobrą pamięć, zna słówka niektóre,bo wcześniej miał angielski - niestety nie pisze, nie mówi wyraźnie...do tego paraliż.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: malgala » 2010-04-24, 08:38

Kłopoty z mową i pisaniem mogą być spowodowane chorobą i nie muszą oznaczać upośledzenia umysłowego.
Sprawdź dokładnie, czy ma orzeczenie PPP i jakiej treści.

Awatar użytkownika
nadia
Posty: 612
Rejestracja: 2007-08-23, 18:50

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: nadia » 2010-04-24, 09:47

Malgala ma rację.Koniecznie wczytaj się w treść orzeczenia z Poradni Pedagogiczno Psychologicznej zanim zaczniesz pracę z tym uczniem bo to podstawa.

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: Andulencja » 2010-04-24, 14:23

W takiej opinii czy orzeczeniu są wskazówki do pracy również do języków obcych.

mr_pl
Posty: 236
Rejestracja: 2010-05-27, 18:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: mr_pl » 2010-05-27, 18:28

Ależ z języka nie będzie egzaminu dla uczniów upośledzonych lekko :) Zrezygnowano z tego.


Aż się zarejestrowałem by zareagować.

Egzamin był.


Gdzieś kiedyś czytałem, że uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim na podstawie wniosku od rodziców może być zwolniony z zajęć z języka obcego... nie pamiętam tylko gdzie to napisano, a nie mogę odnaleźć... czy ktoś się z czymś podobnym spotkał?

Gdyby to była prawda, to byłbym "uratowany", bowiem mam 2 osoby z orzeczeniem, które mają same niedostateczne i żadne dostosowanie wymagań i programu nie pomaga, bo te osoby nie są wcale głupie - wiedzą, że mogę im "naskoczyć" więc po prostu olewają wszystko i ani razu nie próbowały zaliczać nic z tego o co ich prosiłem.

fronczewski2008
Posty: 41
Rejestracja: 2008-06-09, 18:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: opolskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: fronczewski2008 » 2010-06-15, 19:48

Andulencja pisze:W takiej opinii czy orzeczeniu są wskazówki do pracy również do języków obcych.


Słuchajcie poradnie z mojej okolicy wogóle nic nie piszą na temat nauki języka obcego w orzeczeniu. Jak jest u Was?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: dushka » 2010-06-16, 09:13

mr_pl - w peirwotnej wersji miało nie być egzaminu, szczerze mówiąc byłam w szoku, że jednak jest :roll:

A uczeń z uu lekkim może być zwolniony, ale z drugiego języka obcego w gimnazjum. Paranoja.


Wróć do „Języki obce”