Proszę o pomoc

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

anijka
Posty: 1
Rejestracja: 2007-03-12, 15:46

Proszę o pomoc

Postautor: anijka » 2007-03-12, 15:51

Już naprawdęnie wiem co mam zrobić , drugi rok uczę w szkole i drugi rok mam wychowawstwo (SP) i ostatnio nikt nie może sie dogadać z moją klasa jak również i ja :( Klasa nigdy nie była mocna na średnią 3 choć około 12 osób na 25 jest naprawdę zdolnych i chętnych do nauki. Najgorzej jest z resztą nic do nich nie dociera niestety do rodziców również :( Cały czas nic nie robią nie chce im sie uczyć coraz częściej pojawiaja sie 1 z przedmiotów w których nauczyciele pytaja naprawdępostaw najgorzej jest z angielskim gdzie 7 osób jest zagrożonych obecnie oceną niedostatyeczną na koniec roku. Ostatnio Pani Dyrektor przeprowadziła pogadanke i nic nie dała....ja naprawdę zaczynam wątpić że uczniowie nas słuchają...co zrobić ????? :roll:

akinomka
Posty: 276
Rejestracja: 2006-04-13, 10:54

Re: Proszę o pomoc

Postautor: akinomka » 2007-04-04, 17:53

Proponuję KONKURS! Ci, którzy poprawią swoje oceny dostaną nagrodę rzeczową, np. film DVD :D Nie muszą poprawić na 4 lub 5, wystarczy jak wyciągną na np. 3.

Wiem, że są to metody absurdalne, ale skoro rodzice nie potrafią zmotywować to trzeba się posiłkować czym się da :roll:
Aby zacząć biegać, trzeba najpierw nauczyć się chodzić.

englishteacher
Posty: 3
Rejestracja: 2007-04-15, 21:23

Re: Proszę o pomoc

Postautor: englishteacher » 2007-04-15, 21:38

anijka pisze:Już naprawdęnie wiem co mam zrobić , drugi rok uczę w szkole i drugi rok mam wychowawstwo (SP) i ostatnio nikt nie może sie dogadać z moją klasa jak również i ja :( Klasa nigdy nie była mocna na średnią 3 choć około 12 osób na 25 jest naprawdę zdolnych i chętnych do nauki. Najgorzej jest z resztą nic do nich nie dociera niestety do rodziców również :( Cały czas nic nie robią nie chce im sie uczyć coraz częściej pojawiaja sie 1 z przedmiotów w których nauczyciele pytaja naprawdępostaw najgorzej jest z angielskim gdzie 7 osób jest zagrożonych obecnie oceną niedostatyeczną na koniec roku. Ostatnio Pani Dyrektor przeprowadziła pogadanke i nic nie dała....ja naprawdę zaczynam wątpić że uczniowie nas słuchają...co zrobić ????? :roll:


Rozmawiaj! I pamiętaj, żeby w rozmowach wyciągać jak najwięcej dobrych stron - pożądanych zachowań, dobrze zrobionych zadań. Zacznijcie od drobiazgów - naprawdę nagroda (pochwała) zdziała więcej niż łajanie!
nauczycielka z 20-letnim stażem

Awatar użytkownika
lieblingin
Posty: 229
Rejestracja: 2007-08-29, 15:49
Lokalizacja: lubuskie

Re: Proszę o pomoc

Postautor: lieblingin » 2007-09-20, 17:10

akinomka pisze:KONKURS! Ci, którzy poprawią swoje oceny dostaną nagrodę rzeczową, np. film DVD


no nie bardzo, to bez sensu, trzeba działać ale nie przekupić :? takie wychowanie nie prowadzi do sukcesu... jak bedziesz grzeczny to dostaniesz cukierka, jak poprawisz oceny to dostaniesz dvd, jak znajdziesz prace to dostaniesz autko od rodzicow ... ciągle coś za coś

akinomka
Posty: 276
Rejestracja: 2006-04-13, 10:54

Re: Proszę o pomoc

Postautor: akinomka » 2007-09-20, 21:34

lieblingin pisze:
akinomka pisze:KONKURS! Ci, którzy poprawią swoje oceny dostaną nagrodę rzeczową, np. film DVD


no nie bardzo, to bez sensu, trzeba działać ale nie przekupić :? takie wychowanie nie prowadzi do sukcesu... jak bedziesz grzeczny to dostaniesz cukierka, jak poprawisz oceny to dostaniesz dvd, jak znajdziesz prace to dostaniesz autko od rodzicow ... ciągle coś za coś


Wiem, wiem, tak jak napisałam to jest absurdalny pomysł :wink: Istnieją bardziej cywilizowane sposoby :wink:
Aby zacząć biegać, trzeba najpierw nauczyć się chodzić.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Proszę o pomoc

Postautor: Basiek70 » 2007-09-22, 18:45

dvd to może nie, ale np wycieczka klasowa gdzieś tam? u mojej córki w klasie umowa byla taka, że pójda raz w miesiącu do kina, jak.... i tu warunki. Zadziałało. Nagroda w postaci przyjemnego wspólnego spędzenia czasu wydaje mi się jak najbardziej na miejscu.
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Proszę o pomoc

Postautor: malgala » 2007-09-22, 20:03

Zawsze w klasie, w ktorej mam wychowawstwo robimy konkurs na ucznia bez ocen niedostatecznych w ciągu całego roku szkolnego. Wszyscy zwycięzcy otrzymują na koniec roku nagrody rzeczowe, które zakupujemy z własnych funduszy klasowych, czasami przy współudziale rodziców. To działa. Funkcjonuje również pomoc koleżeńska. Lepsi uczniowie opiekują się słabszymi, wspólnie odrabiają przce domowe, udzielają im dodatkowych wyjaśnień.
W tej chwili moje dzieciaczki są w klasie VI i bardzo chcieliby na koniec roku wszyscy otrzymać nagrodę za brak ocen niedostatecznych. Nie jest to takie proste, bo 1 jedynka jako ocena cząstkowa i już nie ma szans na nagrodę w klasowym konkursie.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Proszę o pomoc

Postautor: Basiek70 » 2007-09-24, 18:12

A jak z tymi, którzy "złapią" jedynkę na jesieni? Już się nie muszą starac, więc co? Pytam z ciekawości.
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
lieblingin
Posty: 229
Rejestracja: 2007-08-29, 15:49
Lokalizacja: lubuskie

Re: Proszę o pomoc

Postautor: lieblingin » 2007-09-24, 19:20

A jak z tymi, którzy "złapią" jedynkę na jesieni? Już się nie muszą starac, więc co? Pytam z ciekawości.
dokladnie podobny przyklad co robic jesli uczen przeszkadza na lekcji ... dostaje uwage, minusa czy 1 ... i gada, przeszkadza juz do konca lekcji bo i tak ma te uwage...

mialam taka sytuacje, uczen powinien robic zadanie ale bardzo glosno rozmawial, spacerowal po klasie, przeszkadzal innym, powiedzialam mu ze wychowawca z nim porozmawia, zapisalam jego nazwisko... po czym on przestal notowac, robic zadania, nie sluchal i dalej gadal juz do konca.... :evil:

Awatar użytkownika
chiczi
Posty: 3046
Rejestracja: 2006-10-02, 16:12

Re: Proszę o pomoc

Postautor: chiczi » 2007-09-24, 19:27

lieblingin pisze:dokladnie podobny przyklad co robic jesli uczen przeszkadza na lekcji ... dostaje uwage, minusa czy 1 ... i gada, przeszkadza juz do konca lekcji bo i tak ma te uwage...


Heh, może jestem okrutna, ale w takich sytuacjach u mnie na lekcji nie kończy się na jednym minusie, albo co gorsza- jednej jedynce :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
chiczi
Posty: 3046
Rejestracja: 2006-10-02, 16:12

Re: Proszę o pomoc

Postautor: chiczi » 2007-09-24, 19:31

miwues pisze:To ponosi dalsze konsekwencje.


Zgadzam się :)

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Proszę o pomoc

Postautor: malgala » 2007-09-24, 19:44

Basiek70 pisze:A jak z tymi, którzy "złapią" jedynkę na jesieni? Już się nie muszą starac, więc co? Pytam z ciekawości.

Starają się. Od początku (a było to w klasie IV) tłumaczyłam im, że miło jest dostać nagrodę, ale ważniejsza od samej nagrody jest umiejętnośc pokonywania trudności, nie poddawanie się, a nagroda to tylko miły do tego dodatek.
Uczyłam ich, że warto mobilizować się do pracy mimo drobnych, a czasami nawet i dużych niepowodzeń. Dostrzegałam wysilek, chwaliłam za lepsze oceny, zachęcałam. Takie były początki. Teraz wzajemnie się wspierają i widzę, że wszystkim zależy na dobrych wynikach klasy. Oby tylko utrzymało się to w gimnazjum. Tylko że za rok dołączy do tej klasy 10 nowych osób a ich jest tylko 12. Ciężko będzie ale lubię takie wyzwania.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Proszę o pomoc

Postautor: Basiek70 » 2007-09-24, 20:05

nie jestem przeciwna nagrodom rzeczowym. Ale uważam, ze takie comiesięczne nagrody integrujące klasę, typu wspólne wyjścia, są świetnym rozwiązaniem. No i dużo mniejsze "odroczenie" nagrody. Nabroją we wrześniu i nie idą, nie nabroją w październiku i idą - przekonują się, że to konsekwentne (słowo "broić" jest symboliczne). I wdrażają się do lepszej pracy.
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
lieblingin
Posty: 229
Rejestracja: 2007-08-29, 15:49
Lokalizacja: lubuskie

Re: Proszę o pomoc

Postautor: lieblingin » 2007-09-25, 17:13

chiczi pisze:nie kończy się na jednym minusie, albo co gorsza- jednej jedynce :twisted: :twisted: :twisted:
miwues pisze:To ponosi dalsze konsekwencje.


dzieki, pomysle co by z tymi gagatkami zrobic... :twisted:


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”