gorzkaczekolada pisze:No dobrze: a ile programów ma macmillan? myślałam że jeden!
książka jest wydawnictwa macmillan!!
Jak widzisz dwa. Wg starej i nowej podstawy. Obecnie, obowiązuje Cię stara, jeśli grono z dyrekcja nie postanowiło inaczej.
Program nauczania dotyczy całego cyklu, czyli wszystkiego, czego planuje sie nauczyć w ciągu całej szkoły (LO - 3 lata)
Rozkładów nauczania i planów wynikowych (zwanych od pewnego czasu dydaktycznymi) ma natomiast tyle ile podręczników.
Każdy podręcznik ma oddzielny rozkład materiału (rozbudowany i dokładnie opisany spis treści tego podręcznika) oraz plan wynikowy (dokładny opis wiedzy i umiejętności praktycznych, których ich nauczysz z danym podręcznikiem, zazwyczaj w ciągu ok. roku).
Czy numer jest zły?
Myślę, że pani z przyzwyczajenia chciała przepisać program, który był używany w przeszłości ze względu na inne podręczniki (wydawnictwo).
Ewentualnie kiedyś sama źle przepisała
gorzkaczekolada pisze:Hmm....w szkole angielskiego są 3 godziny, nie ma profilu z rozszerzonym angielskim.
czyli w planie dydaktycznym, również dla drugich klas powinnam umieścić zagadnienia tylko z podstawy, tak? i tylko tych wymagać? czyli z repetytorium jakie zakupią drugie klasy też mam wypisać zagadnienia na podastawową jedynie? w takim wypadku
Praktyczna rada": zrób tak jak tego w Twojej szkole chcą, szybciej sie z tymi papierami odpieprzą.
W rzeczywistości, Ty decydujesz o wielu sprawach, o których (na razie?) ... nie pozwalają Ci decydować.
Mogłabyś wkomponować elementy rozszerzenia oczywiście, bo nikt nie ma prawa zabronić Waszym uczniom wyboru matury rozszerzonej.
Twój plan musi jedynie pokrywać się z podstawą programową.
Ale nie wnikaj w to. I tak musisz tańczyć jak Ci zagrają. Zrób po ichniejszemu.
gorzkaczekolada pisze:a testy do podręcznika sprawdzają i poziom podstawowy io rozszerzony? czy wobec tego będę musiała skreślać zadania "za trudne"?
Nie. Jeśli uczysz z danego podręcznika, to gotowe testy sa do niego dopasowane, a nie do poziomu egzaminu.
Jednak jeśli uznasz, że niektóre są za łatwe/za trudne zachęcam do modyfikacji.
Raczej dopasowuj do stopnia trudności matury podstawowej, skoro Twoi uczniowie taką będą zdawać.
gorzkaczekolada pisze:Jak wy robicie?
Trudno przewidzieć, a więc i uwzględnić w planie "nieprzewidziane" kalendarzem roku szkolnego przepadanie zajęć.
gorzkaczekolada pisze:I w paru przypadkach przy podręcznikach macmilanna , matura masters widniał numer programu Oxfordu (taki jak to matura solutions np.) Ja już nic nie rozumiem.
Czy do danego podręćznika musi byc program wydawnictwa które "wydało" ksiązke?
No tak jak napisałem wyżej. Każde wydawnictwo pisze taki program, który jest zgodny z podstawa programową. Ona jest jedna, więc wszystkie programy, bez względu na wydawnictwo sa bardzo podobne lub niemal identyczne. Poza "podstawowymi", kluczowymi elementami, obowiązującymi wszystkich mogą umieścić pewne dodatkowe elementy lub dany temat zrealizować kładąc nacisk na różne elementy.
Powinno się wpisać numer programu, z którego się korzysta.
I spróbuj jednak rozróżniać już te 3 pojęcia. Program nie jest "do danego podręcznika", tylko ewentualnie jest realizowany z pomocą danych podręczników - liczba mnoga, bo program realizujesz w ciągu całego cyklu nauczania (LO - 3 lata).
Wydawnictwo Oxford wydaje 3 rożne programy (A, B, C) - w zależności od rodzaju kursu - kurs początkowy, kontynuacyjny i początkowy lub kontynuacyjny, ale jako 2-gi język.