Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Alicja
Posty: 17
Rejestracja: 2007-09-01, 19:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: Alicja » 2011-02-13, 13:48

Witam,
Chcialabym was prosic o opinie oraz rady dotyczace pracy z uczniami w gimnazjum ktorzy sa w grupie podstawowej. mi w tym roku trafila taka grupa i praca z nimi to tragedia. kazdy z nich ma zaleglosci z calych 6 lat podstawowki- nie znaja nawet dni tygodnia zupelne zero!!
na 19 osob w tej grupie podstawilam na I sem 12 jedynek. no i zastanawia sie co dalej. ja w pol roku nie dam rady nauczyc ich tego czego nie opanowali w 6 lat , jestem zalamana. oni mysla ze jak sa w grupie podstawowej to nie musza nic robic i nic do nich nie dociera ze egzamin beda pisac ten sam i powinni uczyc sie 3 razy wiecej niz grupa zaawansowana. poradzcie co robic, nie moge specjalnie dla nich obnizac wymagan przeciez...
bardzo chcialabym spytac pani minister jaki jest sens tworzenia takich grup...szkoda ze nie bede miala okazji :( załamka

Awatar użytkownika
arsandra
Posty: 226
Rejestracja: 2010-08-19, 09:46
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: arsandra » 2011-02-13, 15:23

Ja uczę j. niemieckiego, ale mam podobny problem....grupy podstawowe składają się zazwyczaj z uczniów, którym na niczym nie zależy. :( Maja podejście, że nic nie róbmy, nic nie umiemy i się nie nauczymy. :( Wiem, że jedna anglistka u nas mówiła, że podziały i taka selekcja to bez sensu, ale moim zdaniem..to niestety ma sens. Bo mam jedną klasę, gdzie nie było podziału na grupy: i w tym momencie muszę prowadzić kilka lekcji na jednej lekcji...jedni coś zrobili i mają pracę domową, a inni nie umieją nic i każdego muszę zadowolić, aby się nie nudził...i po prostu można oszaleć. :/
Natomiast w tych grupach podstawowych pracuje się fatalnie:( zero efektów praktycznie :/ Ale chociaż z tą grupą lepszą można cokolwiek i chociaż nie marnują się w grupie, gdzie po raz pięćdziesiąty się powtarza jedno zagadnienie..

Alicja
Posty: 17
Rejestracja: 2007-09-01, 19:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: Alicja » 2011-02-13, 15:32

no wlasnie problem w tym ze to jest zbieranina najgorszych ze wszystkich 1 klas. moze jak wystawie na koniec roku 12 jedynek to do nich dotrze ze to ze sa w grupie podstawowej nie zwalnia ich z nauki.
mam tez grupe zaawansowaną i fakt pracuje sie tam lepiej ale co z tego jak w podstawowej nie moge naucczyc ich nic...
dare to dream....

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: vuem » 2011-02-13, 15:46

I chcesz powiedzieć, że lepszym rozwiązaniem byłoby zmieszanie tych dwóch grup?

Alicja
Posty: 17
Rejestracja: 2007-09-01, 19:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: Alicja » 2011-02-13, 20:46

ok vuem wiec poradz jak pracowac w takiej grupie skoro program i podstawe mam te same co w grupie zaawansowanej...
dare to dream....

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: dushka » 2011-02-13, 21:04

Skoro to są grupy zaawansowania, to logiczne, że powinny być różne podręczniki i wymagania. Logiczne, że skoro część jest elementary, a część na poziomie testu FCE, to nie można prowadzić takich samych zajęć. No cóż, jak zwykle pomysł naszej władzy do dupy - bez ładu, składu, w tym momencie, skoro tworzy się grupy zaawansowania a każe robić to samo, podział na grupy faktycznie nie ma sensu najmniejszego.

Awatar użytkownika
arsandra
Posty: 226
Rejestracja: 2010-08-19, 09:46
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: arsandra » 2011-02-13, 21:08

Wiesz, u mnie w jednej grupie zadziałało to, jak powiedziałam(UŚWIADOMIŁAM) im, że mają ten sam program, co grupa zaawansowana, więc niestety, ale muszą pracować...

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: edzia » 2011-02-13, 21:27

dushka pisze:Skoro to są grupy zaawansowania, to logiczne, że powinny być różne podręczniki i wymagania.
Nie wiem, czy to takie logiczne. To nie są grupy różne pod względem zaawansowania.

Przykład: z jednej 24-os. klasy szóstej SP uczącej się języka angielskiego JEDNAKOWO, tj. wg tego samego programu, tych samych podręczników, wręcz przez tę samą panią (to ostatnie chyba akurat nie ma znaczenia) utworzono po przejściu do gimnazjum dokładnie taką samą w składzie klasę. Angielski w tej klasie jest z podziałem na grupy, ale podziału dokonano nie alfabetycznie, lecz na podstawie jakiegoś testu kwalifikującego. 12 osób dostało się do grupy "mocniejszej", 12 - do słabszej. Ale zaawansowane w nauce są tak samo. Tak ja rozumiem ten gimnazjalny podział na grupy językowe wg "zaawansowania".

Tylko ta słabsza grupa ma większe zaległości, mniejszą motywację do nauki, mniejszy polot itp. Trzeba włożyć więcej wysiłku w nauczenie ich języka, ale nie ma przynajmniej na lekcji wielkich różnic w opanowaniu materiału. Trzeba z nimi więcej powtarzać, może dyrektor powinien dla tej grupy zwiększyć ilość godzin. Myślę, że jednak trzeba przede wszystkim zacząć od utrzymania dyscypliny.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: vuem » 2011-02-13, 21:58

No ale fakt korzystania z tego samego programu i oczywiście tej samej podstawy programowej nie oznacza, że grupy muszą realizować dokładnie ten sam materiał i korzystać z tego samego podręcznika.
Mówiąc inaczej - przy założeniu, że korzystamy z tej samej serii podręcznika - grupa elementary i intermediate realizują ten sam program.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: dushka » 2011-02-14, 08:20

Co jest oczywistym ***, bo to nierealne.

Alicja
Posty: 17
Rejestracja: 2007-09-01, 19:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: Alicja » 2011-02-14, 18:35

podreczniki oczywiscie maja te same wszytskie grupy. z tym ze w zaawansowanej ide bardzo szybko i rozszerzam slonictwo, grame , wiecej sluchania zwiazanego z tematem, wuecej czytania ( dodatkowe cw z repetytoriow).
jednak pytanie moje bylo o grupe tylko podstawową, mi juz rece opadaja bo oni nawet sie nie potrafia przedstawic . ja naprawde nie jest cudotworca i nauczyc ich w 1 semestr tego czego oni nie nauczyli sie przez 6 lat :( jakies pomysly na lekcje, na zwiekszenie ich motywacji?
dare to dream....

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: vuem » 2011-02-14, 21:14

dushka pisze:Co jest oczywistym ***, bo to nierealne.


Co jest nierealne?

Alicja pisze:podreczniki oczywiscie maja te same wszytskie grupy.


Co to znaczy te same?

PS. Znasz taki przycisk jak alt?

Alicja
Posty: 17
Rejestracja: 2007-09-01, 19:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: Alicja » 2011-02-15, 14:26

nie wiesz co to znaczy te same podreczniki?
to znaczy ze wszystkie grupy w klasach I maja podrecznik do klas I , a nie np na wyzszym poziomie.
a czy ty vuem zawsze musisz sie tak przypir...... do wszytskiego? nie uzywam altu bo nie pisze listu formalnego tylko wypowiedz na forum
dare to dream....

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: vuem » 2011-02-15, 14:49

Alicja pisze:to znaczy ze wszystkie grupy w klasach I maja podrecznik do klas I , a nie np na wyzszym poziomie.



Nawet jeśli ich stopień zaawansowania wskazuje na potrzebę nauki na wyższym poziomie?

To w jaki sposób i w jakim celu dzielicie uczniów na grupy?

Alicja pisze:a czy ty vuem zawsze musisz sie tak przypir...... do wszytskiego?


Nie do wszystkiego i nie muszę...tylko chcę, jeśli cos mam na myśli. :wink:

Alicja pisze:nie uzywam altu bo nie pisze listu formalnego tylko wypowiedz na forum


Czyli u swoich uczniów - zarówno w ojczystym języku, jak i angielskim - w tak nieformalnych tekstach jak praca domowa, czy notatka pozwalasz na nie zwracanie uwagi na pisownię?

Czy ucząc ich pisania listów prywatnych, pocztówek itp również twierdzisz, że skoro to nie jest list formalny mogą nie stosować interpunkcji?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Podział na grupy w gimnazjum - opinie o grupach podstawowych

Postautor: dushka » 2011-02-15, 18:23

vuem pisze: Co jest nierealne?


Nierealne jest realizowanie takiego samego programu. To tak, jakbyś 1klasistom w podstawówce kazał w grupie uczącej się w przedszkolu lecieć na Bugsie zwykłym, ale i tym słabym uczniom, którzy języka się nie uczyli - też na tym zwykłym. A jednak jak widać się da różnicować podręczniki i program, bo Bugs jest w 2 wersjach.

A wykropkowało mi słowo de bi lizm ;)


Wróć do „Języki obce”