Postautor: linczerka » 2014-02-09, 18:34
Pobieżnie przeczytałam. Rozumiem, że treści po I klasie zostały "przerzucone" po klasie III, ale... "Uczeń kończący klasę III:"
Edukacja polonistyczna:
1."zna wszystkie litery alfabetu" - brzmi, jak brzmi. Za to lepiej będzie znał język nowożytni
2"zna formy użytkowe: życzenia, zaproszenie, zawiadomienie, list, notatka do
kroniki; potrafi z nich korzystać" - nie ma nawet pisania kilkuzdaniowej spójnej wypowiedzi, nie wspomnę o opisie. Przerzucono to do wypowiedzi ustnej. Co do listu - kto z Was w ostatnim roku pisał list?
3."w tekście literackim zaznacza wybrane fragmenty" - jak jeden uczeń zaznaczy choćby ołówkiem w podręczniku, to za rok inny uczeń ma z głowy.
4."poprawnie artykułuje głoski" - z tym może być różnie
Podobnie jak w obowiązującej podstawie nie ma precyzji dotyczącej gramatyki i ortografii.
Edukacja matematyczna:
1."mnoży i dzieli liczby w zakresie tabliczki mnożenia" - nie sprecyzowano zakresu.
2."odczytuje i zapisuje liczby w systemie rzymskim od 1 do XII" - nadal marnie
3."zna kolejność dni tygodnia i miesięcy" - bez komentarza (przerzucono z I klasy)
Zalecenia -szkoda, że nie wymóg:)
"4.Sale lekcyjne powinny składać się z dwóch części: edukacyjnej (wyposażonej
w tablicę, stoliki itp.) i rekreacyjnej (odpowiednio do tego przystosowanej). Zalecane jest
wyposażenie sal w pomoce dydaktyczne i przedmioty potrzebne do zajęć (np. liczmany),
sprzęt audiowizualny, komputery z dostępem do Internetu, gry i zabawki dydaktyczne, kąciki tematyczne (np. przyrody), biblioteczkę itp."
Jakie to piękne!
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia