Awans zawodowy, publikacje nauczycieli, nauczyciele
Strona głównaForumSklep
 
   
 
 

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Asystent nauczyciela
Autor Wiadomość
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2392
Skąd: z Polski
Post nr 1, Wysłany: 2014-03-21, 15:08   Asystent nauczyciela

Asystent nauczyciela coraz bardziej realna osoba w szkole
http://praca.wp.pl/title,...,wiadomosc.html
Pytanie, czy będzie to obligatoryjne i kto takiego asystenta dostanie. A jeśli nauczyciel nie chce, bo nie widzi potrzeby to zostanie uszczęśliwiony na siłę?

Biedne dzieci, które zostaną cofnięte ze szkoły do zerówki.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
dora8201 


Wiek: 32
Dołączyła: 25 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: najczęściej z domu
Post nr 2, Wysłany: 2014-03-21, 16:11   

logistycznie nie ogarniam powrotu np w grudniu dziecka z I kl do zerówki... choć logistyką zajmie się dyrektor czy kto tam więc w sumie nic mi do tego - ale co to dziecko będzie czuło?? przecież takie cofnięcie będzie odebrane jako większa kara niż powtórzenie klasy - powtórzenie wiele osób rozumie jako brak rozwoju więc cofnięcie będzie dosłownie cofnięciem w rozwoju? :roll:

choć ja zakładam że to akurat plus list do wójtów i burmistrzów jest tylko po to, żeby rodzicom 5-latków z pierwszego rocznika przestało się tak spieszyć z badaniami, żeby przesuwać je na wakacje bo przecież wiele poradni może się nie wyrobić a we wrześniu czy październiku żaden rodzic dziecka już nie cofnie (mimo, że będzie mógł) bo będzie wolał żeby powtórzył klase... :roll:
 
 
Peonia 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Dołączyła: 23 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: łódzkie
Post nr 3, Wysłany: 2014-03-21, 19:12   

dora8201 napisał/a:
logistycznie nie ogarniam powrotu np w grudniu dziecka z I kl do zerówki


Miałam taka sytuację w zeszłym roku. Gdzieś w listopadzie dziewczynka z klasy 1 została przepisana do mojej zerówki i to mądra dziewczynka, potrafiąca czytać i pisać, ale była niedojrzała emocjonalnie, więc rodzice zdecydowali o przeniesieniu. Łatwo z nią nie miałam, bo była bardzo uparta, ale ten rok sprawił, że radzi sobie w klasie 1 rewelacyjnie. Rodzice są zadowoleni z decyzji, obecna nauczycielka też, bo to jedna z lepszych uczennic. Jednak muszę wspomnieć, że dziecko miało wtedy 6 lat, więc obecnie jest z rówieśnikami w klasie 1.
 
 
alicja23 

Przedmiot nauczania: english
Dołączyła: 03 Sty 2007
Posty: 57
Post nr 4, Wysłany: 2014-03-24, 19:37   

asystent nauczyciela będzie pewnie działam jak tzw "nauczyciel wspomagający", miałam okazję z takim nauczycielem pracować, ja prowadziłam lekcje a on zamiast zajac się grupa dzieci upośledzonych stal sobie przy oknie cale 45 minut i podziwial krajobrazy....
_________________

 
 
dora8201 


Wiek: 32
Dołączyła: 25 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: najczęściej z domu
Post nr 5, Wysłany: 2014-03-26, 16:26   

Peonia napisał/a:
dora8201 napisał/a:
logistycznie nie ogarniam powrotu np w grudniu dziecka z I kl do zerówki


Miałam taka sytuację w zeszłym roku. Gdzieś w listopadzie dziewczynka z klasy 1 została przepisana do mojej zerówki i to mądra dziewczynka, potrafiąca czytać i pisać, ale była niedojrzała emocjonalnie, więc rodzice zdecydowali o przeniesieniu. Łatwo z nią nie miałam, bo była bardzo uparta, ale ten rok sprawił, że radzi sobie w klasie 1 rewelacyjnie. Rodzice są zadowoleni z decyzji, obecna nauczycielka też, bo to jedna z lepszych uczennic. Jednak muszę wspomnieć, że dziecko miało wtedy 6 lat, więc obecnie jest z rówieśnikami w klasie 1.


oczywiście ja mam pełną świadomość korzyści wynikających z pozostawienia dziecka 6-letniego w zerówce - bo widzę po moich dzieciakach które do mnie po odroczeniu gdzieś tam w klasie 3 czy 4 wracają - wszyscy są zadowoleni ale bardziej mi chodzi wiesz - jest ileś tam dzieci w klasie I i powiedzmy 25 dzieci w zerówce - i nagle w ciągu 4 miesięcy kilkoro dzieci zostaje "cofniętych" do zerówki i okazuje się, że co? trzeba dzielić na 2 grupy? tak bardziej o taką logistykę mi chodziło bo wiadomo, że gminy każą upychać dzieci na maksa do klas zanim zrobią kolejną klasę czy grupę...

ale też jak widać po podanym przykładzie takie rzeczy są możliwe i nieźle się sprawdzają - tylko to pojedynczy przypadek, dziecko dobrze to zniosło - a jak zostanie to potraktowane jako "za karę" bo dziecko się "nie nadaje do 1 klasy"?? jeden sobie emocjonalnie poradzi inny już niekoniecznie...
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2392
Skąd: z Polski
Post nr 6, Wysłany: 2014-03-26, 16:44   

A będzie gro rodziców ambitnych, którzy nie cofną dziecka, chociaż słabo będzie sobie radziło. "Bo to wstyd", zwłaszcza w małych miejscowościach.
Nie do końca jest to trafiona możliwość.

Jeszcze nie wiadomo, jaki zakres obowiązków mieć będzie asystent nauczyciela.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
dushka 


Przedmiot nauczania: oligofrenopedagog
Wiek: 34
Dołączyła: 03 Sie 2006
Posty: 3286
Skąd: inąd...?
Post nr 7, Wysłany: 2014-03-26, 16:59   

A ja bym właśnie ze wszystkich sił, jako nauczyciel, robiła co się da, by pomóc dziecku i nie cofać - obawiałabym się właśnie traumy i rozchwiania emocjonalnego.
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2392
Skąd: z Polski
Post nr 8, Wysłany: 2014-03-26, 17:40   

dushka, w świetle zmian wycofane zostaną treści z pp dotyczące umiejętności dziecka po I klasie, dodatkowo będzie pomoc dzieciom z problemami, dochodzi /dojdzie asystent - to wszystko z korzyścią dla dziecka, więc dlatego uważam, że to do końca nie trafiony zapis. Być może to naprawdę dla dzieci, które sobie nie poradzą, ale bardziej obawiam się sfery emocjonalnej, zachowania, niedokończonych procesów rozwojowych, samodzielności niż spraw dotyczących stricto nauki. Czas pokaże. Cofnięcie dziecka może być traumą i tego się obawiam najbardziej. W sumie to będzie decyzja rodzica. Oby była odpowiedzialna.
Znam pojedyncze przypadki, gdzie do dziś młodszy pierwszak nie rozpoznaje liter, pomimo wszechstronnej pomocy (niektórych procesów nie da się przeskoczyć). Problemy będą się nakładać. I w takiej sytuacji staną niektórzy rodzice. Dzieciaki nie radzą sobie- dyskomfort, cofnąć dzieciaka- także dyskomfort. I decyzja rodzica... współczuję.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
Peonia 

Przedmiot nauczania: Zajęcia zintegrowane
Dołączyła: 23 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: łódzkie
Post nr 9, Wysłany: 2014-03-26, 18:18   

Ano właśnie. Mam 6 -letnią dziewczynkę. Pochodzi chyba z Ukrainy. Rodzice posłali ją do pierwszej klasy i są kłopoty, bo dziewczynka nie czyta i słabo pisze. Ponadto są problemy logopedyczne. Matematycznie jest dobra. W domu dorośli się męczą, bo sami słabo mówią po polsku, dziewczynka mówi dobrze, ale nie ma kto z nią ćwiczyć czytania, bo tekst polski przerasta umiejętności rodziców. Często prac domowych nie ma zrobionych bo rodzic nie rozumie polecenia i nie potrafi dziecku przeczytać, wytłumaczyć. Pisze mi wówczas w zeszycie dziecka, że "nie panimaju". W takiej sytuacji uważam, że ten sześciolatek jednak powinien być jeszcze w zerówce.
 
 
Basiek70 
Administracja


Przedmiot nauczania: nauczanie zintegrowane
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1781
Skąd: Mazowsze
Post nr 10, Wysłany: 2014-03-29, 19:20   

alicja23 napisał/a:
asystent nauczyciela będzie pewnie działam jak tzw "nauczyciel wspomagający", miałam okazję z takim nauczycielem pracować, ja prowadziłam lekcje a on zamiast zajac się grupa dzieci upośledzonych stal sobie przy oknie cale 45 minut i podziwial krajobrazy....


to, że trafiłaś na osobę nienadającą się do pracy i nieznającą zakresu swoich obowiązków, nie oznacza, że wszyscy są tacy
ja miałam zaszczyt spotkać fenomenalnych nauczycieli wspomagających i chapeau bas dla ich umiejętności i ponoszonych trudów pracy
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."
 
 
kitek2013 


Przedmiot nauczania: informatyka, klasy 1-3, przedszkole, pedagog, psycholog *inne w trakcie
Wiek: 34
Dołączyła: 17 Sie 2013
Posty: 103
Skąd: mazowieckie
Post nr 11, Wysłany: 2014-04-02, 14:54   

Asystent nauczyciela to kon trojanski, to jest wprowadzenie osoby owszem z wykształceniem pedagogicznym, tylnymi drzwiami, ktorej nie obowiazuje Karta Nauczyciela. Z przepisow wynika, ze ten nauczyciel-asysent bedzie mogl sie wymieniac z nauczycielem glownym a takze bedzie pracował 8 godzin dziennie, czyli dajmy na to 4 godziny lekcji i 4 godziny w swietlicy. Za jednym zamachem załatwione dwie sprawy. Z drugiej strony to bedzie tak, ze moze to byc osoba, która bedzie robiła to i owo, czyli nic na lekcji, bo przeciez 8 godzin w pracy...z dziecmi cały czas i 100% wydajnosci razy 8 godzin? Nie wyobrazam sobie tego, przeciez nauczyciel nie po to pracuje tyle godzin bo ma taki kaprys, ale bardzo prosze wskazcie mi palcem osobe w szkolnictwie tzn nauczyciela, który bedzie codziennie pracował 8 godzin z radościa na ustach i 100% wydajnoscia. Takze kasa nie bedzie duza, bo skoro otrzyma dajmy na to pieniadze dyplomowanego ale bedzie pracował 8 godzin, a nastepne 20 godizn wyrabiał w domu, bo dajmy na to trzeba sie przygotowac, przygotowac prace dzieciom, uzupelnic papiery w swietlicy, napisac scenariusze itd, wiec...takze naprawde podziwiam te osoby ktore sie na to zdecyduja. A jak sie zdecyduja to niestety ale po maksymalnie dwoch m-cach bedzie odwalanie fuszerki, bo nikt nie wytrzyma takiego ciagu pracy. U mnie w pracy były osoby ktore miały 24 godziny lekcyjne i rezygnowały bo same mówiły ze czuja sie gorzej i ze nie maja sumienia odwalac fuszerki, a tutaj 40 plus godziny na inne sytuacje np rady, papiery itd
_________________
Miau
 
 
linczerka 
Administracja


Dołączyła: 04 Lis 2011
Posty: 2392
Skąd: z Polski
Post nr 12, Wysłany: 2014-04-02, 16:00   

Pojawiają się ogłoszenia o wolontariacie. Asystent nauczyciela z wolontariatu to już kpina.
_________________
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia
 
 
iluka 


Przedmiot nauczania: język polski, przyroda
Wiek: 43
Dołączyła: 25 Lip 2012
Posty: 2481
Skąd: małopolskie
Post nr 13, Wysłany: 2014-04-02, 17:07   

kitek2013 napisał/a:
trzeba sie przygotowac, przygotowac prace dzieciom, uzupelnic papiery w swietlicy, napisac scenariusze itd,
Skąd masz wiedzę o szczegółach zakresu obowiązków pomocnika nauczyciela?
_________________
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho
 
 
kitek2013 


Przedmiot nauczania: informatyka, klasy 1-3, przedszkole, pedagog, psycholog *inne w trakcie
Wiek: 34
Dołączyła: 17 Sie 2013
Posty: 103
Skąd: mazowieckie
Post nr 14, Wysłany: 2014-04-02, 20:36   

Iluka z ustawy USTAWA o nowelizacji oswiaty
z dnia 21 marca 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o cudzoziemcach czyli ma wykonywac zajecia dydaktyczne, wychowawcze, opiekuncze, zajecia swietlicowe itd-to daje szerokie pole do popdiu i do interpretowania prawa szeroko dla dyrektorow. To doprowadzi do tego ze ma robic wszystko, a jak dzieci bardziej polubia i rodzice zazadaja zmiany a pewnie tak bedzie bo asystent powie przeciez Ty sie zajmujesz cala klasa a ja zalozmy piatka.
_________________
Miau
 
 
iluka 


Przedmiot nauczania: język polski, przyroda
Wiek: 43
Dołączyła: 25 Lip 2012
Posty: 2481
Skąd: małopolskie
Post nr 15, Wysłany: 2014-04-02, 20:49   

kitek2013 napisał/a:
ma wykonywac zajecia dydaktyczne, wychowawcze, opiekuncze, zajecia swietlicowe itd
Znalazłam. http://www.prawo.vulcan.edu.pl/pages/adds/projekty/140321_so_zm.pdf
I czytam:
,,do którego zadań należy wspieranie nauczyciela....,,
,,wykonuje zadania wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela prowadzącego zajęcia...,,
I tyle.
_________________
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



login
hasło
 
   Program druk świadectw



Zdobądź zaświadczenie do dokumentacji składanej w komisji kwalifikacyjnej.

Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną

Zbiory testów: polski, angielski, matematyka, niemiecki
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Skocz na górę

 
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centrum Edukacji Szkolnej Center of School Education
Copyright © 1995-2012 Centrum Edukacji Szkolnej