Przedmiot nauczania: muzyka,zajęcia artystyczne,wiedza o kulturze,j.angielski
Post nr 1, Wysłany: 2009-03-15, 00:06 "Pani profesor! Nie Proszę pani!"
Pracuję od tego roku w liceum i niektórzy nauczyciele domagają się wręcz, aby zwracać się do nich "Pani/Panie profesor(-rze)" Moim zdaniem uzasadnienie, że tak mówi się do nauczycieli w szkołach średnich od zawsze nie jest do konca sluszne Domagają się tego głównie Ci z większym stażem..10..20.. i więcej lat pracy Co ciekawe, kiedyś byłem obecny na wizytacji z kuratorium i pani powiedziała, że nie powinno tak być, gdyż profesor oznacza tytuł naukowy, co najwyżej mogą chcieć "pani magister" Mnie to trochę śmieszy i nie każę swoim uczniom tak się do mnie zwracać.... Co o tym myślicie ? JAk jest u was ?
Ja w liceum traktowałam to jako tytuł wyłącznie grzecznościowy, tradycyjny i tyle. Nawet mi się to podobało, oznaczało wejście w inny etap życia, bo
"proszę pani" kojarzone wówczas było tylko z podstawówką Nie wiem, jak bym traktowała to w odniesieniu do samej siebie, nie pracowałam nigdy w szkole średniej, natomiast teraz uczniowie do mnie mówią "pani Agnieszko" i tyle. Wynika to z tego, że prowadzę klasę piąty rok a w klasach 1-3 byłam ja i koleżanka, więc siłą rzeczy trzeba nas było rozróżnić
Na profesora to trzeba sobie zasłużyć W żadnej szkole nie mówiliśmy do nauczcieli profesorze. Na studiach jak się do doktorka zwróciło panie profesorze, to od razu była "jazda".
Post nr 4, Wysłany: 2009-03-15, 09:43
No właśnie, więc zgadzacie się ze mną. Ale powiem wam, ze jak przygotowywalismy Akademia na 11 Listopada, jedna z uczennicy zwróciła się do swojej wychowawczyni Pani Beatko.. I podobno niezłe zamieszanie z tego było Do mnie garstka uczniów z którymi się zżyliśmy podczas pracy w gimnazjum (lekcje, chór, konkursy,akademe) mówi panie Mateuszu i nie besztam ich za to
Dla mnie liczy się przede wszystkim człowiek. Wymaga się, aby uczeń mówił do nauczyciela proszę pani/pana, ponieważ: