Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

poloniści, historycy, nauczyciele WOK, to miejsce dla Was

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
izmo
Posty: 57
Rejestracja: 2007-08-23, 20:21

Jutro pójdę w świat dla podstawówki

Postautor: izmo » 2007-08-29, 07:02

Cześć forumowicze. Pracuję na serii Jutro pójdę w świat w szkole podstawowej. Czy może wyrazić swoje opinie na temat tej serii? Dodaję, że od zeszłego roku wznawiane są wydania i dopiero od przyszłego tygodnia zacznę pracę na nowym wyd. do klasy 5.
Chodzi mi jednak o opinie osób, które miały lub mają do czynienia z tymi podręcznikami. Robię to z czystej ciekawości, bo właściwie nie narzekam, chociaż jak wiadomo, coś tam zawsze możnaby zmienić, dodać lub pominąć.Pozdrówka polonistki i poloniści.
No, to super.

akinomka
Posty: 276
Rejestracja: 2006-04-13, 09:54

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: akinomka » 2007-08-29, 07:19

Witaj :)

Pracowałam w zeszłym roku na tym podręczniku w klasie V i muszę przyznać, że byłoby nawet dobrze, gdyby nie... "Słowa na start!", które wprowadziliśmy dla klas IV. Fenomenalne podręczniki! Ułożone są wg pór roku, ćwiczenia do każdego tematu nie wymagają opracowywania przez nauczyciela metod nauczania. Każde ćwiczenie jest przy okazji wykorzystaniem innej metody aktywizującej. Uczniowie się nie nudzą, a Ty masz mniej pracy :wink:
Aby zacząć biegać, trzeba najpierw nauczyć się chodzić.

Awatar użytkownika
izmo
Posty: 57
Rejestracja: 2007-08-23, 20:21

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: izmo » 2007-08-29, 16:21

Dzięki za reklamę Słowa na start. Dalej nie znam opinii o Jutro pójdę w świat, chociaż ta reklama Słów już mi coś powiedziała. Dzięki. Proszę o jeszcze.
No, to super.

belfrownia-bebe
Posty: 2
Rejestracja: 2007-08-30, 22:12

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: belfrownia-bebe » 2007-08-30, 22:31

Pracowałam na WSiPie ... 5 lat.. Bardzo sobię chwalę. Choc uczciwie mówiąc najsłabszy był podręcznik do 6 klasy . Nuuuuuuudny... Ale we wznowionej serii ma być ciekawszy. Co do słów na start.. Bardzo sa kolorowe, ale nie tak dobre w skutkach, Poza tym zawieraja błędy.. WSiP dobrze przygotowuje do sprawdzianu.

Awatar użytkownika
ejwa
Posty: 426
Rejestracja: 2007-08-27, 14:27

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: ejwa » 2007-08-30, 22:49

bebe pisze:Co do słów na start.. Bardzo sa kolorowe, ale nie tak dobre w skutkach, Poza tym zawieraja błędy..


Jeśli można spytać jakie błędy zawierają podręczniki "Słowa na start"??

akinomka
Posty: 276
Rejestracja: 2006-04-13, 09:54

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: akinomka » 2007-08-30, 23:11

ejwa pisze:
bebe pisze:Co do słów na start.. Bardzo sa kolorowe, ale nie tak dobre w skutkach, Poza tym zawieraja błędy..


Jeśli można spytać jakie błędy zawierają podręczniki "Słowa na start"??


Przychylam się do pytania. :roll:
Aby zacząć biegać, trzeba najpierw nauczyć się chodzić.

Awatar użytkownika
izmo
Posty: 57
Rejestracja: 2007-08-23, 20:21

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: izmo » 2007-08-31, 07:33

Dziewczyny. Mam u siebie na stole Słowa na start dla klasy 4. Szczerze powiedziawszy, pomimo obecności fajnych tekstów tematycznych, nie są one dla mnie przekonujące. Po prostu nie podoba mi się ta książka, ale kiedyś usłyszałam zdanie że wyd. Rożak to marne wydawnictwo. Nie powielam go na razie. Aha. To nie było zdanie tylko polonistów, ale i innych przedmiotowców. Nie chodzi mi jednak o wywołanie burzy. Chcę jak najwięcej opinii o Jutro pójdę w świat. W tym roku wszedł wznowiony podręcznik dla klasy 5 i...różni się i to sporo od poprzednika. Najbardziej podobają mi się nowe ćwiczenia.
Tak, więc dziewczyny i chłopaki. Co myślicie o Jutro pójdę w świat???
No, to super.

Awatar użytkownika
Filomatka
Posty: 14
Rejestracja: 2007-09-10, 12:56

"To lubię"

Postautor: Filomatka » 2007-09-10, 19:03

Czy wy korzystacie z tego podręcznika w prowadzeniu zajęć? Na uczelni polecają mi go często, ale nie są obiektywni, bo pani prof. Jędrychowska uczy tam. Chciałabym znać wasze opinie na ten temat, czy warto prowadzić zajęcia akurat z tego podręcznika.

Awatar użytkownika
chiczi
Posty: 3046
Rejestracja: 2006-10-02, 15:12

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: chiczi » 2007-09-10, 19:51

Ooooo ileż ja się nasłuchałam pochwał odnośnie tego podręcznika na uczelni :roll: :roll: :roll:
Niestety, opinie polonistek nie są już aż tak "pozytywne"...
Podręcznik jest za trudny, dzieciaczki nie są przyzywczajone do układu problemowego i potem mają niezły mętlik w głowie :roll: , mylą epoki, pisarz itp.

Awatar użytkownika
kallys
Posty: 95
Rejestracja: 2007-08-13, 22:36

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: kallys » 2007-09-10, 21:57

Zdecydowanie NIE...

teodora
Posty: 1
Rejestracja: 2007-09-10, 22:12

"Słowa na start" SOS

Postautor: teodora » 2007-09-10, 22:23

Może macie jakies doświadczenia w pracy z tymi podręcznikami - potrzębuję rad, wskazówek i opinii - jestem stażystką - nie znam nikogo z polonistów, który idzie tym programem, Pomóżcie to ogarnąć.

Awatar użytkownika
Filomatka
Posty: 14
Rejestracja: 2007-09-10, 12:56

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: Filomatka » 2007-09-11, 08:47

Chichi, pewnie jakaś pani profesor z twojej uczelni była współtworzącą tego podręcznika. Właśnie, przygotowując konspekt zerknęłam (miałam próbne lekcje po hospitacjach) i przyznam szczerze, że mnie nie powalił na ziemię. Tutaj mogę sobie z wami porozmawiać szczerze, na uczelni nie wychodzi to prawie wcale :?
Uważam, że jedynym plusem który ma ten podręcznik, jest semiotyka znaków. Jestem za łączeniem poezji ze sztuką. To uwrażliwia dzieciaki. Sporo jednak podręczników już zmierza w tym kierunku. A mam pytanie jeszcze - na swoich lekcjach z jakich książek korzystacie i dlaczego?

akinomka
Posty: 276
Rejestracja: 2006-04-13, 09:54

Re: Podręczniki - język polski (szkoła podstawowa)

Postautor: akinomka » 2007-09-11, 14:20

teodora, pracuję na tym programie już drugi rok, czego dokładnie nie ogarniasz? Jeśli masz plan wynikowy, to wystarczy, że się go będziesz trzymać. W podręcznikach masz tak skonstruowane polecenia, że właściwie nie musisz opracowywać metod pracy, bo są one uwzględnione.

Czy dostałaś pomoce dla nauczyciela? Są przydatne. Jeśli nie to wyślij ze szkoły fax do wydawnictwa, a oni Ci przyślą obudowę. Nr do wydawnictwa jest na stronie http://www.nowaera.pl . Zanim obudowa dojdzie, możesz poprosić o hasło dostępu na stronie dla nauczycieli i tam znajdziesz tę obudowę w wersji elektronicznej.
Aby zacząć biegać, trzeba najpierw nauczyć się chodzić.

ulado
Posty: 3
Rejestracja: 2007-09-28, 22:49

Re: "To lubię"

Postautor: ulado » 2007-09-28, 23:17

Filomatka pisze:Czy wy korzystacie z tego podręcznika w prowadzeniu zajęć? Na uczelni polecają mi go często, ale nie są obiektywni, bo pani prof. Jędrychowska uczy tam. Chciałabym znać wasze opinie na ten temat, czy warto prowadzić zajęcia akurat z tego podręcznika.


Pracowałam ma tym podręczniku trzy lata. Jest ciekawy, ale niepraktyczny. Przede wszystkim brakuje w nim zadań, instrukcji, wskazówek dla uczniów. Nie da się niczego uczniowi "zadać". Kolejny minus to ćwiczenia językowe. Duża czcionka, dowcipne ilustracje i ... bardzo mało ćwiczeń, czasami uczeń ma do zapisania jedno zdanie, by np. przećwiczyć imiesłowy. Generalnie jest to w mojej ocenie program dla uczniów - humanistów, przyszłych studentów polonistyki. Jest inspirujący pod warunkiem, że uczeń dysponuje -minimum- przeciętnym ilorazem inteligencji i zdążył posiąść odpowiedni zasób wiedzy, umiejętności językowych. W szkole państwowej takich uczniów jest nikły procent.

Awatar użytkownika
aramat
Posty: 3
Rejestracja: 2007-10-14, 17:36

"To Lubię!" w SP

Postautor: aramat » 2007-10-14, 17:49

Witam! Jestem początkującym nauczycielem. Pracuję w SP na "To lubię!", ale nie był to mój wybór - dyrekcja oraz opiekun stażu z góry narzucili mi właśnie ten program. Jestem bardzo niezadowolona... Wszystkie powyższe opinie o tym programie mogę jedynie potwierdzić:(... Dla klas, które są tak zwanymi przeciętnymi, teksty są za trudne, poza tym zupełny brak wskazówek jest zarówno dla dzieciaków jak i dla rodziców deprymujący...Mój opiekun stażu - polonistka, nauczyciel dyplomowany - polecała mi gorąco "To lubię!", ze względu na możliwości, jakimi może wykazać się nauczyciel. Moim zdaniem celem jakiegokolwiek programu nie powinno być ukazanie kreatywności nauczyciela, ale może się mylę... Sama pani opiekun przyznała, że "nie wszystkie lekcje wychodzą, bo program jest trudny"... Widzicie w tym sens?


Wróć do „Przedmioty humanistyczne”