Metoda projektu

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
Daisy Spikelet
Posty: 10
Rejestracja: 2010-08-03, 15:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Metoda projektu

Postautor: Daisy Spikelet » 2011-01-10, 23:31

Czy jako językowcy musicie w waszych szkołach przygotowywać listy tematów, które będą podstawą realizacji projektów w tej "nowej" formie zalecanej przez MEN? Czy nas to w ogóle dotyczy?

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4129
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Metoda projektu

Postautor: vuem » 2011-01-11, 08:10

A czemu miałoby nie dotyczyć?

Uczeń nie musi wybrać projektu z języka obcego, ale tę możliwość ma mieć.

Awatar użytkownika
Daisy Spikelet
Posty: 10
Rejestracja: 2010-08-03, 15:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Metoda projektu

Postautor: Daisy Spikelet » 2011-01-11, 21:40

vuem pisze:A czemu miałoby nie dotyczyć?

Uczeń nie musi wybrać projektu z języka obcego, ale tę możliwość ma mieć.



Na wszelki wypadek przepraszam za podejrzewanie negatywnych intencji, ale odpowiadanie pytaniem negatywnym nieznajomej osobie uważam za dość obcesowe, tym bardziej,że konkretnej odpowiedzi nie dostałam

A pytam, ponieważ w szkołach w moim rejonie prowadzących pilotażowe programy języki obce zostały wyłączone z tego obowiązku, a jestem CIEKAWA jak to jest gdzie indziej.Tyle.

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 918
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Metoda projektu

Postautor: Andulencja » 2011-01-11, 22:10

Daisy Spikelet pisze:Czy jako językowcy musicie w waszych szkołach przygotowywać listy tematów, które będą podstawą realizacji projektów ... Czy nas to w ogóle dotyczy?
Oczywiście że dotyczy. U mnie w szkole każdy miał przygotować po 2 tematy - w większości były to tematy układane wspólnie przez 2 nauczycieli (matematyk+wuefista, anglista+geograf itp). Wyszło nam 14 tematów, z których kilka zostanie wybrane przez uczniów. Tematy proponują wszyscy nauczyciele (więc językowcy też).

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4129
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Metoda projektu

Postautor: vuem » 2011-01-11, 22:18

Daisy Spikelet pisze:odpowiadanie pytaniem negatywnym nieznajomej osobie uważam za dość obcesowe


Obcesowe? Tzn. nietaktowne? :shock:

Daisy Spikelet pisze:odpowiadanie pytaniem negatywnym


A w czym ono gorsze od innego rodzaju pytania?

Daisy Spikelet pisze:tym bardziej,że konkretnej odpowiedzi nie dostałam


A to: "Uczeń nie musi wybrać projektu z języka obcego, ale tę możliwość ma mieć." co? Nie konkret?

Daisy Spikelet pisze:A pytam, ponieważ w szkołach w moim rejonie prowadzących pilotażowe programy języki obce zostały wyłączone z tego obowiązku, a jestem CIEKAWA jak to jest gdzie indziej.Tyle.



Nie zadałaś pytania typu: "Czy w waszych szkołach uczniowie mają możliwość tworzenia projektu z języka obcego, czy go wyłączono?"

tylko:

Daisy Spikelet pisze:Czy nas to w ogóle dotyczy?


Nas, czyli kogo miałaś na myśli?

Ja uznałem, że masz na myśli nas językowców, więc odpowiedziałem. W dwóch częściach:

a) a czemu miałoby nie dotyczyć? Czy jest jakaś logiczna przesłanka, by ten przedmiot wyeliminować z listy możliwych do wyboru?

b) Uczeń ma prawo wybrać temat projektu i może wybrać język obcy, no bo czemu nie?

Nie rozumiem czego i z jakiego powodu doszukujesz się w w moim poście.

Awatar użytkownika
Daisy Spikelet
Posty: 10
Rejestracja: 2010-08-03, 15:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Metoda projektu

Postautor: Daisy Spikelet » 2011-01-11, 22:38

Chyba jesteś dziś nie w humorze. Nadal mam wrażenie napastliwości w twoich odpowiedziach. Jeśli napiszesz sporo i dokładnie, niemal podwójnie przeanalizujesz każde moje słowo pod katem drobnych nieścisłości, to nie staniesz się przez to bardziej komunikatywny - a zakładam, że forum komunikacji właśnie służy, a nie popisom elokwencji. Być może to złe założenie na tym forum :?

Pytanie brzmiało: "Czy musicie w przygotowywać listy tematów...". Krótkie odpowiedzi brzmiałyby "Tak, musimy" lub "Nie, nie musimy".

Nie będę pisać kto to my. Na pewno nie zwracałam się do miłośników świnek morskich. To chyba dość logiczne.


Andulencjo - dzięki za rzeczową odpowiedź - jutro pogadam z dyrektorką, do tej pory twierdziła, że mnie to nie dotyczy.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4129
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Metoda projektu

Postautor: vuem » 2011-01-11, 22:47

Daisy Spikelet pisze:niemal podwójnie przeanalizujesz każde moje słowo pod katem drobnych nieścisłości,


Ja analizuję słowa. Ty analizujesz nawet intencje rozmówcy i jego emocjonalne nastawienie.

Masz jakiś problem, ale - przynajmniej w tym momencie - nie potrafię Ci pomóc niestety.

Miłych snów życzę :D

Awatar użytkownika
Daisy Spikelet
Posty: 10
Rejestracja: 2010-08-03, 15:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Metoda projektu

Postautor: Daisy Spikelet » 2011-01-11, 22:57

Jesteś bardzo niekulturalny. Mam nadzieję, że do swoich uczniów odnosisz się lepiej niż do mnie i udzielasz im prostych, konkretnych i rzeczowych odpowiedzi, a nie fundujesz ironicznych wywodów i zestawów pytań retorycznych. Prosiłam o informację, a dostałam nietaktowne odpowiedzi i porcyjkę sarkazmu.


Jedno co ci przyznam - masz bardzo adekwatny awatar.

Klikam na ignoruj i żegnam.

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3290
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Metoda projektu

Postautor: haLayla » 2011-01-11, 23:25

vuem, poczuj się jakbym kliknął "Lubi to" pod twoim awatarem :D
<3

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4129
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Metoda projektu

Postautor: vuem » 2011-01-12, 07:20

Egzaltowana panienka.
Ani mnie ziębi ani grzeje. Wiesz gdzie to mam. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 918
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Metoda projektu

Postautor: Andulencja » 2011-01-12, 17:36

To musisz drogi Vuemie mieć bardzo duże to miejsce. Współczuję 8)

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4129
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Metoda projektu

Postautor: vuem » 2011-01-12, 20:38

Mam się przejmować tym, że jedna, czy druga osoba coś sobie ubzdurała?Mam sie tłumaczyć się z tego, że odpowiedziałem jak odpowiedziałem? Mnóstwo ludzi reaguje na pewne posty z użyciem znaku zapytania.

Ty tez uważasz, że moja odpowiedź była ... obcesowa? :wink:

Czy w swym drugim poście użyłem słów, czy sposobu wypowiadania się niezwykłego w swych charakterze?

Andulencja pisze:To musisz drogi Vuemie mieć bardzo duże to miejsce. Współczuję 8)


Biorąc pod uwagę, że o TYM MIEJSCU mówimy w kontekście mieszczenia tam rzeczy nieistotnych, którymi nie warto się przejmować, to raczej zazdrość. :wink: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 918
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Metoda projektu

Postautor: Andulencja » 2011-01-13, 18:47

vuem pisze:Ty tez uważasz, że moja odpowiedź była ... obcesowa? :wink:
Ja użyłabym innego słowa :wink:
I to dopiero po poście nr 10.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4129
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Metoda projektu

Postautor: vuem » 2011-01-13, 22:41

A używaj takich, jakie wyrażają Twoje zdanie.

Ale dość Ot-u chyba. Pa :D

barb01
Posty: 56
Rejestracja: 2010-04-12, 12:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język francuski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Metoda projektu

Postautor: barb01 » 2011-01-19, 17:00

Nie ma powodu "bronić się" przed projektami, bo tylko na pierwszy rzut oka są trudne, a tak na prawdę pozwalają w szybszym tempie zrealizować dużą porcję materiału, poza tym uczniowie lubią tę formę pracy, bo to rodzaj rywalizacji, mogą się popisać przed kolegami więc też solidniej pracują nad prezentacją projektu. My możemy przemycić ładnie i bez bólu tematy związane z historią (ja robiłam tak katedry francuskie, na które normalnie nigdy bym nie miała czasu, a to jest ważny element kulturowy Francji), geografię, święta i zwyczaje z tym związane w 2 językach, kuchnię i zwyczaje żywieniowe, szkolnictwo, młodzież, ... pomysłów może być wiele, jak samej nie przychodzi Ci nic do głowy to zaproponuj uczniom, że fajnie by było połączyć na jednych zajęciach dwa przedmioty, co chcieliby robić. Zobaczysz, że podadzą Ci stado pomysłów, trzeba tylko dać im możliwość do wykazania się, a z nawet biernych klas robią się aktywne :) Odważnie i do przodu, powodzona :)

PS Strasznie tu rozrabiacie Kochani :) Awatar śliczny Wuemku, gdybyś dał inny to zaczęłabym się zamartwiać o Ciebie.... :)
Barbara Lewińska


Wróć do „Języki obce”