klasyfikacyjna rada pedagogiczna

miejsce dla rozpoczynających pracę (można się radzić, żalić, chwalić, dzielić doświadczeniami)

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

hochdruckpumpe
Posty: 7
Rejestracja: 2011-08-14, 13:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: podkarpackie

klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: hochdruckpumpe » 2012-01-03, 12:12

już za chwilę rady pedagogiczne klasyfikacyjne, prosze podpowiedzcie jak się na nią przygotowac. Nie jestem wychowawczynią żadnej klasy, tyle co udało mi się dowiedziec to to, że mam napisac motywacje ocen niedostatecznych i nieklasyfikowania dla wychowawców poszczególnych delikwentów. Dodatkowo pytanie jak sklasyfikowac ucznia, który ma tam jakieś dwie marne oceny, złapane gdzieś na początku roku a później wagarował?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
czy po I semestrze uczniowie niedostateczni piszą jakieś testy czy dopiero na koniec roku?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 3279
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: linczerka » 2012-01-03, 17:32

To nie chodzi o motywację oceny niedostatecznej lecz o jej uzasadnienie.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

koma
Posty: 1880
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: koma » 2012-01-03, 17:56

hochdruckpumpe pisze:jak sklasyfikowac ucznia, który ma tam jakieś dwie marne oceny, złapane gdzieś na początku roku a później wagarował?

Policz, ile zajęć opuścił. Jeżeli mniej niz 50%, możesz go nie klasyfikować.

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3290
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: haLayla » 2012-01-03, 18:54

koma pisze:
hochdruckpumpe pisze:jak sklasyfikowac ucznia, który ma tam jakieś dwie marne oceny, złapane gdzieś na początku roku a później wagarował?

Policz, ile zajęć opuścił. Jeżeli mniej niz 50%, możesz go nie klasyfikować.


Chyba chodziło o więcej zajęć opuszczonych, a nie mniej :P
<3

koma
Posty: 1880
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: koma » 2012-01-03, 19:14

haLayla pisze:Chyba chodziło o więcej zajęć opuszczonych, a nie mniej

Oj tam, oj tam...
jasne... :P

Art.3.9.UoSO
Posty: 605
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2012-01-03, 19:22

Wypływa zagadnienie ucznia nieklasyfikowanego śródrocznie, zapytam w świetle rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu klasyfikowania:

§ 17, pkt 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
2. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny
3. Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
(...)
9. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Termin egzaminu klasyfikacyjnego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).

§ 18. 1. Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych jest ostateczna, z zastrzeżeniem § 19.

§ 19 wspomina już tylko roczną ocenę, pomijając śródroczną

czy stosowanie nieklasyfikowania śródrocznego jest jakoś uzasadnione, czy może w § 17 ustawodawca omyłkowo użył oceny śródrocznej i wymaga to wykreślenia z rozporządzenia? Mogą na to wskazywać sformułowania zmierzające do zakończenia rocznych zajęć edukacyjnych.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 7625
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: malgala » 2012-01-03, 22:04

matmanamaksa pisze:czy stosowanie nieklasyfikowania śródrocznego jest jakoś uzasadnione

Raczej tak, skoro funkcjonuje ocena śródroczna i nie ma podstaw do jej wystawienia.
Nie oznacza to jednak, że nie będzie takich podstaw przy klasyfikacji rocznej.

Art.3.9.UoSO
Posty: 605
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2012-01-03, 22:28

Czy samo istnienie oceny śródrocznej sankcjonuje okres klasyfikacyjny częściowy? W arkuszu ocen nie znalazłem klasyfikacji śródrocznej.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4129
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: vuem » 2012-01-04, 19:25

Basso profondo pisze:Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie oceniania nauczyciel jest obowiązany uzasadnić ocenę na wniosek ucznia lub jego rodziców. Jak rozumiem w tej sytuacji żaden taki wniosek nie wpłynął, więc nic bym nie pisał.


Dyrektor nie ma prawa poprosić Cię o uzasadnienie oceny?

Peonia
Posty: 620
Rejestracja: 2011-09-23, 16:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: łódzkie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: Peonia » 2012-01-04, 21:52

Trzeba pisać uzasadnienie, my umieszczamy je w sprawozdaniu dotyczącym klasyfikacji. Piszesz wtedy, że uczeń nie opanował podstawy programowej przedmiotu, jakie ma trudności itd. Jest to potrzebne, aby wyjaśnić w razie czego, dlaczego ma jedynkę lub jest nieklasyfikowany.

Art.3.9.UoSO
Posty: 605
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2012-01-05, 07:05

Basso profondo pisze:Przecież pojęcie klasyfikacji śródrocznej występuje w rozporządzeniu.
I to właśnie jest przedmiotem moich rozważań: Czy jest to niewykreślona pozostałość po poprzednich regulacjach, wszak w arkuszach już jej nie ma?

Peonia
Posty: 620
Rejestracja: 2011-09-23, 16:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: łódzkie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: Peonia » 2012-01-05, 13:16

Pewnie, że nie "profilaktycznie". Rodzic też na miesiąc przed klasyfikacją powinien być powiadomiony o zagrożeniu lub nieklasyfikacji dziecka na pismie, więc na pismie musi być uzasadnienie jedynki lub nieklasyfikowania. To jest oczywiste i nie ma nad czym dyskutować.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4129
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: vuem » 2012-01-05, 14:30

Basso profondo pisze:Ma, ale nie "profilaktycznie", na wszelki wypadek.


Lećmy dalej. :wink:

Czemu nie może "profilaktycznie" i co to oznacza "na wszelki wypadek", czy "profilaktycznie"?

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4129
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: vuem » 2012-01-06, 07:25

Basso profondo pisze:Po co żądać od każdego nauczyciela uzasadnienia każdej oceny na piśmie, jeżeli nie ma sygnałów, że oceny są nierzetelne? Mądre takie zarządzanie jest?


Po pierwsze wielokrotnie piszesz o aspektach prawnych, więc, gdy wyrażasz jedynie swoje zdanie na temat sensowności dyrektorskiego zarządzenia wyraźnie to zaznaczaj. Miałem wrażenie, że zaraz będziesz cytować paragrafy ;)

Mam do czynienia z takim zwyczajem od dawna i nie traktuję tego jako tłumaczenia podejrzanego o nierzetelne ustalenie oceny, a raczej jako informację dla dyrektora, by wiedział co się złego z uczniem dzieje.
Chyba dobrze, gdy dyrektor zna sytuację uczniów?

Uzasadnienie oceny zajmuje 1-2 minuty, nie wymaga specyficznego przygotowania, ani specjalnego wysiłku.

Art.3.9.UoSO
Posty: 605
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: klasyfikacyjna rada pedagogiczna

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2012-01-06, 12:22

Basso profondo pisze:Celem nadzoru jest ulepszanie pracy nauczyciela i eliminowanie nieprawidłowości. A nie mnożenie biurokracji i dupochronów, profilaktycznie i na wszelki wypadek.
Brawo! Jednak to tylko założenia :( .


Wróć do „Nauczyciel stażysta”