Dodaj publikację
Autor
Wiesław Dykier
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
209

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy nauczania fizyki w klasie II. Do programu wydawnictwa Nowej Ery - Moduł II. MECHANIKA I CIEPŁO
 Pobierz (doc, 152,5 KB)

Podgląd treści

PLAN WYNIKOWY NAUCZANIA FIZYKI Rok szkolny ...............................

semestr ....................................
Klasa: ........................
Łączny czas przeznaczony na realizację zagadnień w klasie 1 godzina tygodniowo
nauczyciel Wiesław Dykier

Program nauczania DKW - 4014-93/99

W poniższych zestawieniach podano rozkład materiału nauczania z uwagami o realizacji stosując następujące oznaczenia:
F - inne działy fizyki,
M - matematyka,
Ch - chemia,
T - technika,
B - biologia,
C - życie codzienne.
Zagadnienia związane z realizacją ścieżek edukacyjnych zgodnie z programem przyjętym w gimnazjum będą wyróżnione skrótami:
EF - edukacja filozoficzna;
OC - obrona cywilna,
EM - edukacja czytelnicza i medialna,
EE - edukacja ekologiczna,
EP - edukacja prozdrowotna,
B - biologia
M - matematyka

|Lp |l h |Wyszczególnienie |Uczeń powinien znać (wiedzieć |kateg|wymag|Uczeń powinien umieć |kate|wyma|korelacja |Ścieżki |UWAGI |
| | | | |oria |ania | |gori|gani|międzyprzedmio|edukacyjne | |
| | | | | | | |a |a |towa | | |
|RUCH I SIŁY |
|1 |1 |Lekcja organizacyjna. Zapoznanie z programem | | | | | | | |EP p. 2 | |
| | |nauczania, systemem oceniania i przepisami BHP.| | | | | | | | | |
| |
|2 |1 |Opis i parametry ruchu. |co to jest ruch, ruch jest zjawiskiem powszechnym |A |K |wyznaczyć wartość drogi |C |K |M, C, T | | |
| | | |co to jest tor ruchu |A |K |podać przykłady ruchu ciał |C |K | | | |
| | | |droga i jednostki drogi (długości) |A |K |zmierzyć długość drogi |C |P | | | |
| | | |co przesunięcie | | |zmierzyć długość przemieszczenia |C |P | | | |
| | | |ruch można opisać w układzie współrzędnych |A |D |odróżnić ruch krzywoliniowy od ruch |C |P | | | |
| | | | | | |prostoliniowego | | | | | |
|3 |1 |Względność ruchu. |na czym polega względność ruchu |B |P |wyjaśnić na przykładach kiedy ciało jest w |C |P |M, C, T | | |
| | | | | | |spoczynku, a kiedy w ruchu względem innych ciał | | | | | |
| | | | | | |(punktów odniesienia) | | | | | |
| | | |co to jest układ odniesienia |B |P |wyjaśnić na czym polega względność ruchu |C |R | | | |
| | | | | | |wyznaczyć mapę marszruty w wybranej skali |D |D | | | |
| | | | | | |podać przykłady względności ruchu |C |P | | | |
| | | | | | |opisywać ruch z pozycji różnych obserwatorów |C |D | | | |

|4 |2 |Ruch jednostajny prostoliniowy |co to jest prędkość |A |K |porównywać prędkości różnych ciał |B |K |M, C, T | |+3h |
|5 | | | | | | | | | | | |
| | | |co to jest ruch prostoliniowy |A |K |wybierać z podanych przykładów ciała poruszające |C |K | | | |
| | | | | | |się ruchem jednostajnym | | | | | |
| | | |kinematyka to nauka o ruchu |A |K |przeliczać jednostki drogi i czasu |C |P | | | |
| | | |ciało poruszające może zostawić ślad |B |K |odczytywać poprawnie jednostki prędkości |C |K | | | |
| | | |prędkość w ruchu prostoliniowym ma wartość stałą |B |P |wybrać ze znanych jednostek prędkości jednostki |B |P | | | |
| | | | | | |układu SI | | | | | |
| | | |prędkość jest wielkością wektorową |B |P |podać charakterystykę ruchu jednostajnego |C |P | | | |
| | | |jednostki drogi, czasu i prędkości w układzie SI |A |KP |przeliczać jednostki prędkości |C |P | | | |
| | | |wzór na prędkość w ruchu jednostajnym |A ...