Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
musall9, 2008-03-18, ocena:
Super!Tak powinni pisać arkusze wszyscy nauczyciele!
ARKUSZ HOSPITACYJNY
Imię i nazwisko nauczyciela: ..........................................................................
SZKOŁA: Gimnazjum
Data: 05.12.2007
KLASA: 1-3 - gimnazjum
TEMAT LEKCJI: Rozwijanie umiejętności językowych- Gry i zabawy w języku angielskim
1. Zagadnienie programowe: Ćwiczenia w mówieniu- kształtowanie umiejętności w
stosowaniu języka angielskiego w sytuacjach codziennych
2. CELE OPERACYJNE LEKCJI:
WIADOMOŚCI- A. Zapamiętanie wiadomości:
Uczeń potrafi: układać zdania oznajmujące, pytania i przeczenia w języku
angielskim
B. Zrozumienie wiadomości:
Uczeń potrafi: zastosować zdobyte wiadomości w praktyce, logicznie
kojarzyć fakty, poprawnie budować zdania
UMIEJĘTNOŚCI-C. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych:
Uczeń umie: porozumiewać się z osobami nie mówiącymi po polsku
D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych:
Uczeń umie: współpracować i wykonywać ćwiczenia wspólnie z osobami
nie posługującymi się językiem polskim, tłumaczyć zdania z
języka polskiego na język angielski
POSTAWY- wdrażanie do różnych form działalności zespołowej, wpajanie poczucia
współodpowiedzialności za postępy całej grupy, wyrobienie
nawyku dokładnej pracy.
3. Metody nauczania: słowna (praca z tekstem), praktyczna
(samodzielne ćwiczenia), laboratoryjna, pogadanka
4. Zasady nauczania: systematyczności, przystępności, operatywności wiedzy, aktywnego i
świadomego udziału uczniów w procesie nauczania- uczenia się.
5. Typ lekcji: lekcja powtórzeniowo-systematyzująca (powtórzenie, uogólnienie i utrwalenie
poznanych wiadomości i umiejętności)
6. Zastosowane środki dydaktyczne: magnetofon, słowniki, kserokopie ćwiczeń.
7. Literatura: a) New Snapshot-elementry- intermediate Longman
b) Materiały dodatkowe: piosenki, kolędy- internet
c) Program nauczania
d) „Między oceną szkolną a dydaktyczną” B.Niemierko
8. Formy organizacyjne uczniów
| Momenty lekcji |Forma pracy |
| | Zbiorowa, praca w grupach |
|Część organizacyjna |powitanie gości przez jednego z uczniów |
| |przedstawianie się wzajemne |
|Tworzenie się grup 4 osobowych | |
|Praca z tekstem |praca z magnetofonem, uzupełnianie luk w tekście |
| |wypowiedź ustna uczniów |
| |rozmowa w grupach i współpraca z uczniami ze szkoły- SIS Gimnazjum w|
|Ćwiczenia w mówieniu |Bydgoszczy |
| |gry i zabawy językowe (ćwiczenia w tworzeniu poprawnych zdań w |
| |języku angielskim) |
| |- śpiew (ćwiczenia wymowy) |
| | |
|Piosenka | |
|Zadanie domowe. | |
9. Promowanie ucznia zdolnego
|Momenty lekcji |Forma pracy |
| | Zbiorowa, praca w grupach |
|Przypomnienie wiadomości o budowie zdań w j. angielskim (zdania |zaangażowanie w pracę z uczniem słabszym (praca w grupach) |
|oznajmujące, pytania i przeczenia), pisownia angielskich słów | |
|Praca z tekstem |stosowanie słowników angielsko- angielskich |
| |wyższy poziom trudności zadań |
10. Praca z uczniem słabym
|Momenty lekcji |Forma pracy |
| | Zbiorowa, praca w grupach |
|Przypomnienie wiadomości o budowie zdań w j. angielskim (zdania |Praca z uczniem zdolnym (praca w grupach) |
|oznajmujące, pytania i przeczenia), pisownia angielskich słów | |
|Praca z tekstem | |
| |stosowanie słowników angielsko- polskich i polsko- angielskich |
| |niższy poziom trudności zadań |
11. Ocena wiadomości i umiejętności uczniów
|Momenty lekcji |Forma pracy |
| |Plusy, minusy |
|Przypomnienie wiadomości o ...