Dodaj publikację
Autor
Jolanta Groborz
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
1,00
Pobrań
387

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ważnym elementem wychowania małego dziecka jest poznanie kraju ojczystego. Powyższy konspekt zajęć usystematyzowywuje i utrwala zdobyte przez dzieci wiadomości.
 Pobierz (doc, 28,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT ZAJĘĆ W GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH Z ZAKRESU WYCHOWANIA UMYSŁOWEGO
Grupa wiekowa: 6- latki
Prowadząca: Jolanta Groborz
Temat: Co wiem o mojej Ojczyźnie?
Cele edukacyjne:
- nabywanie poczucia przynależności narodowej
Cele operacyjne:
Dziecko:
- zna symbole narodowe ( godło, flaga, hymn Polski )
- zna legendy związane z historią Polski oraz jej ważniejszymi miastami
- zna niektórych sławnych Polaków
- rozpoznaje kontury Polski na mapie
- rozpoznaje wybrane miasta Polski po charakterystycznych obiektach i zabytkach
Metody:
- zadań stawianych do wykonania
- pokaz
Formy:
- praca z całą grupą
- praca w zespołach
- praca indywidualna
Pomoce dydaktyczne:
- nagrania 3 hymnów ( polski, niemiecki, włoski ), kartoniki z liczbami 1,2,3 dla każdego dziecka, legendy polskie: O Lechu, Czechu i Rusie, O smoku wawelskim, Wars i Sawa, Toruńskie pierniki, Lwy Gdańskie, ilustracje do nich, kartoniki z nazwami miast ( Kraków, Warszawa, Toruń, Gdańsk), duża mapa Polski zakryta kartonem z wyciętymi w miejsce miast okienkami – oznaczonych kolejnymi liczbami, litery dla każdego dziecka – mapa Polski, apaszki, nagranie Rzeka i morze B. Strauss, flagi: rosyjskie, niemieckie, włoskie, polskie, kartoniki z nazwiskami sławnych Polaków ( F.Chopin, J.Brzechwa, M.Kopernik, J.Matejko, K.Wojtyła ), kartoniki przedstawiające przedmioty kojarzące się z daną osobą ( klawiatura, książka, globus, pędzel, krzyż ), kartoniki z napisami ( kompozytor, autor, astronom, malarz, papież ), nagranie poloneza, biało-czerwone puzzle do ułożenia godła Polski

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Wybierz hymn Polski – dzieci słuchają fragmentów trzech kolejnych hymnów. Do dyspozycji mają kartoniki z liczbami 1,2,3. Ich zadaniem jest pokazać kartonik z liczbą oznaczającą, który z kolei był hymn polski.
2. Czy znasz tę legendę – dzieci podzielone na 5 grup. Nauczycielka odczytuje fragment znanej legendy. Każda grupa naradza się, ustala tytuł i wybiera odpowiednią ilustrację. Następnie odszukuje kartonik z nazwą miasta, którego dotyczy legenda i pokazuje go pozostałym. Kartonik z nazwą stolicy Polski dzieci przyczepiają na wyznaczone miejsce obok polskiej flagi i godła.
3. Zagadka obrazkowa – mapa Polski zakryta kartonem, w którym wcześniej wycięto 5 okienek oznaczonych kolejnymi liczbami. Dzieci kolejno odsłaniają okienka i rozpoznają miejsca w nich ukryte: Zakopane, Kraków, Warszawa, Toruń, Gdańsk.
4. Mapa Polski – przypomnienie czym jest mapa. Każde dziecko wyciąga ze swojej koperty literki i układa z nich napis: mapa Polski.
5. Taniec z apaszkami – improwizacja ruchowa do muzyki Rzeka i morze metodą B.Strauss.
6. Zbieramy polskie flagi – na dywanie leżą flagi rosyjskie, niemieckie, włoskie, angielskie, polskie. Dzieci zbierają tylko polskie i przyczepiają je do sztalug.
7. Czy znasz tego Polaka? – dzieci podzielone na 5 grup. Każda grupa losuje nazwisko sławnego Polaka ( F.Chopin, J.Brzechwa ...