Dodaj publikację
Autor
Dorota Motyl
Data publikacji
2008-02-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
832

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawdzian ten skonstruowany jest na bazie podręcznika "Jutro pójdę w świat" i ma na celu usystematyzowanie i sprawdzenie wiedzy na temat wypowiedzenia. Został dostosowany do potrzeb i możliwości uczniów.
 Pobierz (doc, 35,0 KB)

Podgląd treści


……………………..
……………………..

Wypowiedzenia – sprawdzian
dla kl. V

1. W podanych zdaniach podkreśl podmiot i orzeczenie.
Uczniowie klasy piątej polnie odrabiają lekcje.
Nauczyciel wyjaśnia uczniom ćwiczenia gramatyczne.
Moja starsza siostra wyszła za mąż.

2. Podane wypowiedzenia wstaw w odpowiednie miejsca tabeli.
|Zdanie + zdanie |Zdanie + równoważnik |Równoważnik + równoważnik |
| | | |
| | | |

a) Ile kto ma cierpliwości, tyle mądrości.
b) Kto pod kim dołki kopie, sam w nie wpada.
c) Jeden do Sasa, drugi do lasa.
d) Jaki pan, taki kram.
e) Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz.
f) Rośnie w ciało, a w głowie mało.

3. Z podanego zdania wypisz związki wyrazowe oraz sporządź jego wykres.
Na boisku szkolnym starsi uczniowie grali w siatkówkę
a)…………………………………………
b)…………………………………………
c)…………………………………………
d)…………………………………………
e)…………………………………………

4. Zmień formy wyrazów i ułóż z nich podane zdania.
osobowy, przyjechać, Zuzia, pociąg, jutro
Zdanie oznajmujące……………………………………………………………….
Zdanie pytające……………………………………………………………………
Zdanie rozkazujące………………………………………………………………..

5. Przeredaguj podany niżej plan sprawozdania z wycieczki, zmieniając zdania na równoważniki zdań.
1. Przygotowujemy się do wycieczki.
2. Zbieramy się na dworcu autobusowym.
3. Jedziemy do Zakopanego.
4. Zajmujemy kwatery w Domu Turysty.
5. Zwiedzamy okolice Zakopanego.
a) Jedziemy kolejką linową na Kasprowy Wierch.
b) Schodzimy do schroniska na Hali Gąsienicowej.
c) Jemy obiad w schronisku.
d) Schodzimy nartostradą do Kuźnic.
e) Wracamy do Domu Turysty.
f) Wracamy autobusem do domu.
1. ……………………………………………………………………..
2. ……………………………………………………………………..
3. ……………………………………………………………………..
4. ……………………………………………………………………..
5. ……………………………………………………………………..
a)……………………………………………………………
b)……………………………………………………………
c)……………………………………………………………
d)……………………………………………………………
e)……………………………………………………………
f)……………………………………………………………

6. W podanym tekście wstaw przecinki.
Była to chłopka młoda wysoka silna. Miała skórę twarzy i rąk grubą i ciemną lecz o tej porze dnia czystą jeszcze. Przez tę grubą i ciemną skórę jej policzków przebijały się silne rumieńce; z niskim czołem małym zadartym nosem i grubymi wargami nie była wcale piękna lecz biły z niej zdrowie i hożość. Strój jej składał się z krótkiej i prostej spódnicy z szarawej grubej koszuli i pasiastego fartucha. Głowę okrywała chustka w czerwone kwiaty. Nad czołem widać było dwa szerokie pasma włosów gęstych ale zrudziałych i bez połysku.