Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Anna Burba
Data publikacji
2008-02-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
89

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Pomagać innym jest rzeczą trudną. Trzeba pokonywać wiele barier, towarzyszących temu rozterek i często ludzki egoizm. Warto jednak zdecydować się i spróbować. Sukces w realizacji to ogromna satysfakcja i nagroda za naszą pracę.
 Pobierz (doc, 67,0 KB)

Podgląd treści


PROJERT
„Mistrz Andersen byłby zadowolony”
zrealizowany na bazie cyklu „Wesoła szkoła”

Ośrodek tematyczny: Niedługo Święta Bożego Narodzenia
Termin realizacji: okres bożonarodzeniowy
Wstęp
Realizując temat dnia: „ Pomogę dziewczynce z zapałkami” z ośrodka tematycznego: Niedługo Święta Bożego Narodzenia, postanowiłam go rozwinąć. W tym celu, wcześniej opracowałam scenariusz inscenizacji baśni pt. „Dziewczynka z zapałkami”. Następnie zaprosiłam do współpracy rodziców, którzy wraz ze swoimi pociechami wykonali scenografię do przedstawienia. Premiera odbyła się w obecności dzieci i rodziców z klas 0- III na Szkolnej Choince Noworocznej.
Mówić o niesieniu pomocy potrzebującym, a nie próbować podejmować w tym kierunku prób, to tylko puste słowa. Rozejrzeliśmy się wokół. Nie mieliśmy problemów z wyborem. Dziewczynka z porażeniem mózgowym, z którą uczniowie byli już wcześniej zaprzyjaźnieni, zasługiwała na to.
Nastąpił trudny moment. Trzeba znaleźć sponsorów. Z rangi przedsięwzięcia sama zredagowałam list przewodni. Uczniowie bardzo chętnie podpisali się pod nim. Rozesłaliśmy go do instytucji na naszym terenie, odbywając wycieczkę na pocztę.
Jakaż była radość i satysfakcja, gdy w szkole gościliśmy sponsorów sprzętu komputerowego dla chorej dziewczynki, a uczniowie po raz drugi mogli zaprezentować się w swojej „sztuce”. Włożony trud uczniów, nauczyciela i rodziców został nagrodzony wieloma pochwałami oraz artykułem w gazecie pod pięknym tytułem: „Mistrz Andersen byłby zadowolony. Nie powtórzy się los baśniowej dziewczynki”, który również nadałam zrealizowanemu pomysłowi.
Tak powstał projekt edukacyjny, zainicjowany przez nauczyciela, zrealizowany w klasie III szkoły podstawowej wspólnie z dziećmi i ich rodzicami. Był wspaniałą lekcją uwrażliwiania dla wszystkich, którzy zetknęli się z podejmowanymi przez nas działaniami. Dodatkowo przy poszczególnych etapach, realizował wiele innych celów dydaktycznych i wychowawczych.
mgr Małgorzata Burba
ETAPY PRACY:
|L.p. |Zadanie |Cele |Odpowiedzialni za realizację |
|I |Opracowanie scenariusza inscenizacji |przekształcenie prozy w pełną ekspresji scenę dramową, | |
| |pt. „Dziewczynka z zapałkami”. |korelacja utworów muzycznych z treścią (podkreślenie | |
| | |nastroju), |nauczyciel |
| | |dobór dziecięcych osobowości do bohaterów inscenizacji.| |

|L.p. |Zadanie |Cele |Odpowiedzialni za realizację |
|II |Realizacja tematu z cyklu: Niedługo |potrafi wyrazić swoje uczucia słowami i czynami, |nauczyciel |
| |Święta Bożego Narodzenia – „Pomogę |określa nastrój utworu, | |
| |dziewczynce z zapałkami” |umie wyszukać w tekście fragmenty na dany temat, | |
| |(„Wesoła Szkoła”- przewodnik |wymyśla inne zakończenie utworu, | |
| |metodyczny cz.2). |rozpoznaje rodzaje zdań, | |
| | |czyta ze zrozumieniem polecenia i rozwiązuje łamigłówki| |
| | |matematyczne, | |
| | |wypowiada swoje przeżycia w formie plastycznej, stosuje| |
| | |różne techniki, | |
| | |respektuje ustalone reguły gier i zabaw zespołowych. | |

Uczniowie dzięki zajęciom ocenili wartość baśni i zapoznali się z jej treścią.

|L.p. |Zadanie |Cele |Odpowiedzialni za realizację |
|III |Zebranie rodziców. |zapoznanie z projektem, |nauczyciel |
| | |wypracowanie koncepcji wykonania dekoracji ...