Dodaj publikację
Autor
Renata Płonka
Data publikacji
2008-02-18
Średnia ocena
5,00
Pobrań
192

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęcia przeprowadzony dla nauczycieli stażystów i studentów w grupie 6-latków.
 Pobierz (doc, 79,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęcia w grupie IV (sześciolatki)

Temat: Jesienne zabawy w lesie

Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się,werbalizowania własnych        doznań, myśli, sądów podczas udzielania odpowiedzi na zadawane pytania,
- reagowanie na sygnały muzyczne,
- utrwalenie wiadomości na temat różnych rodzajów grzybów,
- wzbogacanie słownika dzieci,
- rozwijanie twórczej aktywności dzieci.

Cele operacyjne:
- rozwiązuje zagadkę,
- uważnie słucha treści zaprezentowanej piosenki,
- rozumie polecenia nauczycielki,
- rozpoznaje niektóre grzyby jadane i trujące,
- umie dopasować napis do odpowiedniego skupiska grzybów,
- reaguje na przerwę w muzyce,
- rytmicznie wyklaskuje i wystukuje rytm piosenki,
- rozróżnia rejestry niskie i wysokie,
- aktywnie uczestniczy w zabawach,
- wykonuje pracę plastyczno-konstrukyjną,
- potrafi być twórcze.

Metody:
- słowna,
- zabawowa,
- zadań stawianych do wykonania.

Formy:
- praca z całą grupą,
- zabawy z muzyką,
- praca indywidualna przy stolikach.

Pomoce:
Postać Pani Jesieni z koszami, sylwety grzybów: kurki, rydze, maślaki, borowiki, kozaki, muchomory, koszyki, atlas grzybów, płyta CD z piosenką, nagraniem odgłosów lasu oraz nagraniem Klanzy I w prawo krok, zagadka, podpisy tak i nie, klej, nożyczki, patyczki, paseczki, koła czerwone i zielone do wycięcia, serwetki dekoracyjne małe, buteleczki po Actimelu.

Przebieg:
1. Zabawa integrująca grupę I w prawo krok wg Klanzy
2. Jak myślicie do jakiej krainy przywędrowaliśmy? Słuchanie nagrania z odgłosami lasu.
3. Wprowadzenie do tematyki zajęcia poprzez zagadkę
Ma on nóżkę, nie ma brzuszka,
Ma kapelusz nie ma głowy.
Czasem gorzki i trujący...
Czasem smaczny jest i zdrowy..
4. Wysłuchanie piosenki Zbieramy grzyby
Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu Pani Jesień nam niesie?
Kurki, rydze i maślaki,borowiki i kozaki pozbieramy dziś.
Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.
Kurki, rydze i maślaki...
Muchomora ominiemy z daleka.
Niech muchomor na złe muchy tu czeka
Kurki, rydze i maślaki...
Rozmowa na dywanie z wykorzystaniem emblematu Pani Jesieni z koszami:
- Jaka pora roku została zaprezentowana?
- Co Jesień może nieść w wielkich koszach?
- Jakie grzyby występują w piosence?
- Dlaczego należy omijać muchomory?
- Jakie grzyby wyróżniamy w lesie?
Wyjaśnienie dzieciom, że grzyby trujące pozostawiamy w lesie, nie niszczymy ich, bo są one jego ozdobą i pokarmem dla niektórych zwierząt. Grzyby jadalne należy zbierać tylko z osobami dorosłymi, które dobrze znają się na grzybach, a nawet należy zabierać ze sobą do lasu na wszelki wypadek atlas grzybów.
5. Wprowadzenie do globalnego odczytywania wyrazów : tak i nie,
6. Zabawa ruchowa Zbieramy grzyby. Podczas akompaniamentu zawierającego wysokie rejestry dzieci zbierają grzyby jadalne, a gdy w melodii usłyszą kilka dźwięków basowych oznaczających grzyby trujące, dzieci prostują się i ...