Dodaj publikację
Autor
Agata Sączek
Data publikacji
2008-02-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
282

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Cele główne projektu: 1. Uświadomienie zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu. 2. Kształtowanie aktywnej postawy wobec trzeźwości własnej i innych. 3. Inspirowanie do promocji trzeźwości w domu, szkole i społeczeństwie.
 Pobierz (doc, 55,5 KB)

Podgląd treści


PROJEKT MIĘDZYPRZEDMIOTOWY
„WYBIERAM TRZEŹWOŚĆ”

Autor: mgr Agata Sączek

Cele główne:
1. Uświadomienie zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu.
2. Kształtowanie aktywnej postawy wobec trzeźwości własnej i innych.
3. Inspirowanie do promocji trzeźwości w domu, szkole i społeczeństwie.

Termin realizacji: kwiecień – czerwiec 2006 roku

Liczba realizatorów: 6 nauczycieli (projekt interdyscyplinarny dla klas IV-VI),
koordynator – pedagog A. Sączek

Prezentacja:
▪ debata na forum klas na temat „Dlaczego warto wybrać trzeźwość?”
▪ gazetka szkolna – plakaty, ulotka.

Ocena projektu:
Poszczególni nauczyciele ustalają kryteria oceny uczniów za wykonane zadania:
▪ nauczyciel plastyki ocenia wykonanie plakatu,
▪ nauczyciel informatyki ocenia wykonanie odznaki i graficzne opracowanie ulotki,
▪ nauczyciel języka polskiego ocenia zgromadzenie materiałów i opracowanie tekstu ulotki,
▪ opiekun samorządu uczniowskiego nagradza punktami dodatnimi za udział w spektaklu,
▪ wychowawcy nagradzają punktami dodatnimi za udział w debacie.

Ewaluacja:
Ewaluacja projektu będzie prowadzona w trakcie wykonywania przez uczniów poszczególnych zadań poprzez ocenę zaangażowania i zachowania uczniów oraz jakości realizacji zadań. Analiza wypowiedzi uczniów na forum klas na temat „Dlaczego warto wybrać trzeźwość?” umożliwi sprawdzenie zdobytej wiedzy oraz wypracowanej postawy wobec spożywania alkoholu. Ocena realizacji projektu przez koordynatora i nauczycieli współpracujących pozwoli na określenie zakresu realizacji projektu, korzyści z niego wynikających oraz jego mocnych i słabych stron. Należy jednak pamiętać, że kształtowanie aktywnej postawy wobec trzeźwości własnej i innych jest procesem długotrwałym, przez co natychmiastowe określenie efektów nie jest możliwe. Realizacja projektu stanowi jeden etap pracy w zakresie wychowywania do trzeźwości.

Realizacja projektu:

|Zadania |Działania |Przedmiot |Termin |Odpow. |Osiągnięcia uczniów |
|Zapoznanie uczniów z |Poinformowanie uczniów klas IV-VI o |Godziny wych. |Do 21.04. |Wychowawcy |wiedzą, na czym polega praca metodą projektu, |
|planowanym projektem. |planowanym projekcie – podanie jego | | | |znają cel projektu, zadania do realizacji, kryteria oceny, |
| |celu, zadań do realizacji i kryteriów | | |Pedagog |wyrażają chęć udziału w realizacji projektu |
| |oceny. | | | | |
|Przeprowadzenie zajęć |Przeprowadzenie zajęć w klasach |Godziny wych. |Do 13.05. |Wychowawcy |rozumieją pojęcia używanie, nadużywanie, nałóg, |
|wychowawczo-profilaktycznych |IV-VI. | | | |znają wpływ alkoholu na kondycję psychofizyczną człowieka, |
|„Nie piję alkoholu”. | | | |Pedagog |znają zagrożenia wynikające ze spożywania alkoholu, |
| | | | | |potrafią odmówić picia alkoholu |
|Przeprowadzenie szkolenia dla |Przeprowadzenie szkolenia przez | ----------- |Do 7.04. |Pedagog | |
|rodziców nt. współczesnych |pedagoga szkolnego i policjanta | | | | |
|zagrożeń, w tym alkoholizmu |dzielnicowego w ramach zebrania z | | | | |
|(we współpracy policją). |rodzicami. | | | |---------------------------------------------- |
|Wystawienie spektaklu |Przydział ról, dobór kostiumów i |Zajęcia |Do 26.05. |Opiekun samorządu |aktywnie współdziałają w zespole, |
|profilaktycznego „Trzeźwe |rekwizytów, wystawienie spektaklu dla |pozalekcyj-ne | | |występują publicznie, |
|życie”. |uczniów klas IV-VI i zaproszonych | | |Pedagog |rozumieją, że alkohol jest szkodliwy dla zdrowia i życia ludzkiego, |
| |rodziców. | | | |rozumieją, że spożywanie ...