Dodaj publikację
Autor
Irena Kalińska - Jarosz
Data publikacji
2008-03-04
Średnia ocena
5,00
Pobrań
210

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

    Plan pracy Szkolnego Centrum Multimedialnego przy bibliotece Gimnazjum im. Jana Pawła II w Iłowej został wypracowany podczas udziału w kursie doskonalącym "Wykorzystanie multimedialnego centrum informacji w bibliotece szkolnej" w ODN w Zielonej Górze.
 Pobierz (doc, 39,0 KB)

Komentarze

mamija, 2011-08-17, ocena:

coś innego i brawo!

Podgląd treści


SZKOLNE CENTRUM MULTIMEDIALNE
PRZY BIBLIOTECE

W GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W IŁOWEJ

PLAN PRACY SCM W R. SZK. 2007/2008

MISJA:

Naszym celem jest:
• Rozszerzenie i uatrakcyjnienie oferty usług bibliotecznych
• Unowocześnienie biblioteki poprzez wychodzenie naprzeciw potrzebom szybko rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego, tj.:
o wspieranie procesu kształcenia się i samokształcenia uczniów i nauczycieli
w sposób atrakcyjny i nowoczesny
o wspieranie realizacji zadań szkoły
o stwarzanie możliwości wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży niezależnie od miejsca zamieszkania i statusu majątkowego
• Powiększanie zbiorów mediateki poprzez zakup materiałów na nośnikach elektronicznych oraz włączenie „wypracowanych” przez uczniów
• Pozyskiwanie funduszy na zakup materiałów drukujących i oprogramowania bibliotecznego

Ogólne zadania szkolnego centrum multimedialnego:

• Ułatwianie uczniom i nauczycielom indywidualnego przetwarzanie informacji dostępnych w Internecie oraz informacji multimedialnych poza systemem lekcyjnym
• Promowanie biblioteki w szkole i w środowisku lokalnym
• Wzbogacanie księgozbioru podręcznego i zasobów bibliotecznych poprzez dostęp
do bibliotek internetowych
• Uatrakcyjnienie zajęć bibliotecznych i realizacji ścieżki czytelniczej
• Poszerzenie oferty korzystania z mci o zajęcia pozalekcyjne
• Wzbogacenie i uzupełnienie zbiorów mediateki szkolnej
• Wdrażanie uczniów do regulaminowego zachowania, ułatwiającego współpracę
• Nawiązanie kontaktu i elektroniczna wymiana informacji z uczniami posiadającymi Internet
• Instalacja programu komputerowego do kompleksowej obsługi biblioteki

|Ogólne zadania |Sposoby realizacji |Przewidywane efekty działań |Uwagi o realizacji |
|Ułatwianie uczniom i nauczycielom |* dopasowanie godzin udostępniania do |* zwiększenie liczby użytkowników, | |
|indywidualnego przetwarzanie |czasu wolnego nauczycieli i uczniów |* wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów | |
|informacji dostępnych w Internecie |* wpajanie i egzekwowanie zasad |* zapewnienie wiedzy aktualnej, | |
|oraz informacji multimedialnych poza |udostępniania mci |* bezkolizyjne korzystanie przez większą | |
|systemem lekcyjnym |* tworzenie listy polecanych stron, |liczbę chętnych | |
| |reklamowanie ich |* maksymalne wykorzystanie komputerów | |
| |* sukcesywne uzupełnianie zbiorów | | |
| |mediateki | | |
|Promowanie biblioteki w szkole i w |* tworzenie projektów multimedialnych o |* wzrost wizerunku biblioteki w szkole i na | |
|środowisku lokalnym |bibliotece |zewnątrz | |
| |*prowadzenie Informatora Bibliotecznego |* pozyskanie sponsorów | |
| |* tworzenie prezentacji poświęconych |* wzrost frekwencji czytelników i liczby | |
| |patronowi szkoły |wypożyczeń | |
| |*przygotowywanie materiałów na imprezy |* wzrost zainteresowania pracą biblioteki | |
| |odbywające się w bibliotece (Dzień | | |
| |Biblioteki, konkursy czytelnicze, | | |
| |kiermasze książek) | | |
|Wzbogacanie księgozbioru podręcznego |* utworzenie listy stron www bibliotek |* łatwiejszy dostęp do informacji | |
|i zasobów bibliotecznych poprzez |internetowych |*alternatywa dla źródeł tradycyjnych lub | |
|dostęp do bibliotek internetowych |*wykonanie zestawienia multimediów i |środek zastępczy np. w przypadku braku | |
| |stron www na temat życia i twórczości |lektury | |
| |patrona szkoły |* powiększanie kolekcji dzieł napisanych | |
| | |przez i o | |
| | |Janie Pawle II | |
|Uatrakcyjnienie zajęć bibliotecznych |* zebranie adresów |* nawiązanie atrakcyjniejszej formy |Na początku zaproponuję |
|i realizacji ścieżki czytelniczej |e-mailowych od uczniów posiadających |współpracy z uczniami |taką możliwość współpracy |
| |Internet |* przyrost i usystematyzowanie wiedzy przez |uczniom zainteresowanym |
| |* przesyłanie ...