Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć z języka niemieckiego
Podręcznik:„Der, die, das neu kl.IV”
Rozdział: II „Was machst du gern?“
Temat: Was machst du gern? – poznajemy nazwy czynności.
Cele lekcji:
1. Uczeń potrafi nazwać czynności, niektóre gry i zabawy wykonywane w wolnym czasie.
2. Uczeń potrafi odpowiedzieć na pytanie: „Was machst du gern?”.
3. Uczeń potrafi odmienić czasownik regularny w 1. i 2. os. lp., zna szyk wyrazów w zdaniu oznajmującym.
Przebieg lekcji:
1. Powitanie.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Umieszczenie przez nauczyciela na tablicy Puzzli do ułożenia ze strony tytułowej z drugiego rozdziału. Dwaj uczniowie układają Puzzle przy tablicy.
4. Odczytanie tytułu drugiego rozdziału przez nauczyciela i objaśnienie go w języku polskim. Dyskusja nt. zagadnień poruszanych w drugim rozdziale.
5. Zapisanie tematu lekcji na tablicy „Was machst du gern?” przez nauczyciela. Uczniowie zapisują w zeszytach.
6. Uzupełnienie asocjogramu na podstawie obrazka strony tytułowej. Uczniowie opisują obrazek, nauczyciel przywiesza kartki z tłumaczeniami do asocjogramu, np.:
Was machst du gern?
Ich singe – ja śpiewam
Ich klettere – ja się wspinam
Ich schwimme – ja pływam
Ich renne – ja biegam
Ich lerne – ja się uczę
Ich schaukle – ja się huśtam
Ich male – ja maluję
7. Odczytanie asocjogramu przez nauczyciela. Uczniowie powtarzają za nauczycielem (najpierw chórem, następnie pojedynczo).
8. Nauczyciel umieszcza na tablicy ilustracje ze strony 16-17 podręcznika oraz na oddzielnych kartkach zdania. Ilustracje ułożone są w dwóch kolumnach. W jednej „Ich” w drugiej z „Du”, tak jak w podręczniku. Zdania są porozrzucane. Zdania z „Ich” są na kartkach innego koloru niż zdania z „Du”.
Obrazki z „ich” Obrazki z „du”
ZDANIA Z „ICH”
ZDANIA Z „DU”
Nauczyciel odczytuje zdania. Chętni uczniowie przyporządkowują napisy do obrazków. Nauczyciel po wykonaniu zadania, kolejny raz odczytuje zdania. Uczniowie powtarzają.
9. Nauczyciel objaśnia osoby oraz końcówki czasowników. Uczniowie zapisują przykład w zeszytach.
ich (ja) -e du (ty) -st
ich male (ja maluję) du malst (ty malujesz)
10. Nauczyciel zapisuje zadanie na tablicy. Uczniowie przepisują do zeszytu. Zadaniem uczniów jest uzupełnienie zdań. Chętni uczniowie wykonują przykłady na tablicy.
Ich spiele Klavier. Du _____________________.
Ich schwimme. Du_____________________.
Ich spiele Fuβball. Du _____________________.
Ich _____________________. Du tanzt.
Ich _____________________. Du telefonierst.
Ich _____________________. Du rennst.
11. Pantomima w parach. Jeden z uczniów pokazuje czynności gestami. Drugi uczeń odgaduje, mówiąc: Du……………… . Przedstawiający uczeń odpowiada: Ja, ich ……………….. lub Nein.
12. Zadanie domowe. Uczniowie powinni nauczyć się czynności ze str. 16-17 podręcznika oraz przynieść rozcięte Memory (ćw. A1, str. 10 – zeszyt ćwiczeń)
Scenariusz zajęć z języka niemieckiego
Podręcznik ...