Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Kornas
Data publikacji
2008-06-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
263

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program ekozespołów w mojej szkole. VII edycja – 2006/2007. Sprawozdanie.
 Pobierz (doc, 44,0 KB)

Podgląd treści


Program ekozespołów w mojej szkole
VII edycja – 2006/2007

I CZĘŚĆ INFORMACYJNA

| Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 2 |
|Adres szkoły: 11-040 Dobre Miasto ul. Gdańska 11 |
|Tel./fax: ..0896161379 e-mail:szkoła podstawowa nr2@interia.pl |
|Gmina:Dobre Miasto powiat: olsztyński |
|Liczba uczniów zaangażowanych w Program ekozespołów: 20 |
|Nauczyciele - instruktorzy Programu ekozespołów (imię i nazwisko):Maria Szafran , Małgorzata Kornas |
|Zajęcia edukacyjne, na których realizowany był Program ekozespołów: zajęcia pozalekcyjne – ekozespół oraz zajęcia zintegrowane. |

II OPIS DZIAŁAŃ PODEJMOWANYCH W RAMACH PROGRAMU EKOZESPOŁÓW

| W bieżącym roku zostałyśmy wychowawczyniami klasy Ia i Ic. Wspólnie z uczniami postanowiliśmy przystąpić do realizacji |
|programu ekozespołów. W tym celu powstały dwa ekozespoły. Na pierwszym spotkaniu dzieci wybrały spośród siebie liderów i ustaliły nazwy |
|zespołów. Pierwszy ekozespół to „ Sarenki” a drugi „ Stokrotki”. Wspólnie z dziećmi dokonaliśmy przeglądu działań ekologicznych |
|zawartych w podręczniku a następnie ustaliliśmy plan pracy naszych ekozespołów. Dzieci zobowiązały się do podjęcia działań ekologicznych|
|w domu, na osiedlu, w sklepie i w podróży. |
|W tym roku szkolnym tematem wiodącym kampanii była ochrona i poszanowanie wody, w związku z tym podjęłyśmy wiele działań na rzecz wody. |
|Na zajęciach ekozespołów dzieci wykonały zawieszki, które powiesiły w szkolnych toaletach. Przypominały one wszystkim w szkole o |
|dokręcaniu kranów. Przygotowaliśmy również przedstawienie pt. „Straszne przygody kropelki wody”, którego premiera odbyła się na apelu |
|przed całą społecznością szkolną. Na przedstawienie zostali również zaproszeni rodzice. |
|W ramach zajęć zintegrowanych została przeprowadzona lekcja pokazowa metoda projektu „ Woda woła S.O.S ”. Na zajęciach dzieci wykonały |
|plakaty poświęcone ochronie wody. Prace zostały wyeksponowane na szkolnych korytarzach. |
|Korzystając z internetu, biblioteki, i własnych książek uczniowie wykonali gazetki ścienne informujące o sposobach oszczędzania wody |
|oraz ulotki. Wykonane ulotki rozdawali mieszkańcom miasta. Efektem pracy uczniów na ekozespołach były także wiersze, przysłowia, |
|powiedzenia dotyczące wody. Cała praca została wyeksponowana na szkolnych gazetkach i wystawach. |
|Dzieci wspólnie z rodzicami dokonały pomiaru zużycia wody w swoich domach. Pomiary odnotowano w katach badawczych zużycia wody. Pomiary |
|powtórzyły się w miesiącu marcu. Okazało się, że działania mające na celu oszczędzanie wody przyniosły efekty. |
|Na zajęciach ekozespołów wybraliśmy się na wycieczkę nad rzekę Łynę. Dzieci podziwiały walory przyrodnicze i krajobrazowe rzeki oraz |
|sprawdzały czystość rzeki. Efektem wycieczki była wystawa prac na temat „ Nasza rzeka Łyna”. |
|Podczas zajęć zintegrowanych dzieci oglądały film o tematyce „ Woda”. Po obejrzeniu filmu wykonały gazetkę szkolną „ Woda to życie” oraz|
|ulotki o oszczędzaniu wody, które rozdały uczniom naszej szkoły. |
|W ramach działu „ Zakupy” odbył się konkurs plastyczny „ Nowe życie puszki”. Wynikiem ...