Dodaj publikację
Autor
mgr Joanna Kucharska
Data publikacji
2008-06-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
221

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców. Temat: Słuchanie opowiadania Iwony Salach „Co lubi jeść Zosia”. Zwrócenie uwagi na umiejętne i kulturalne zachowanie się w czasie posiłków. Podkreślenie roli właściwego odżywiania się.
 Pobierz (doc, 28,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców.

Temat: Słuchanie opowiadania Iwony Salach „Co lubi jeść Zosia”. Zwrócenie uwagi na umiejętne i kulturalne zachowanie się w czasie posiłków. Podkreślenie roli właściwego odżywiania się.

Cele operacyjne

Dziecko:
- rozróżnia owoce i warzywa i nazywa je,
- wie, w jakiej postaci może spożywać warzywa i owoce,
- właściwie zachowuje się podczas zajęć,
- liczy w zakresie liczby 6,
- słucha opowiadania,
- wypowiada się całym zdaniem.

Przebieg:
1. Dzieci robią śmieszne miny, starając się rozśmieszyć swoich rodziców witają się z nimi.
2. Śpiew piosenki pt. „Do przedszkola przyszły dzisiaj” – naśladowanie czynności wynikających z treści piosenki.
3. Słuchanie opowiadania Iwony Salach „Co lubi jeść Zosia”.
4. Rozmowa na temat opowiadania:
- jak miała na imię pani ?
- co pani Ela przyniosła dzieciom ?
- czy wszystkie dzieci się ucieszyły ?
- kto był nie zadowolony i dlaczego ?
- co Zosia lubi jeść ?
- czy cukierki i czekoladki są zdrowe ?
5. Zabawa „Smaczne owoce” – dzieci głaszczą się po brzuszku, bo owoce są takie dobre, oblizują się od ucha do ucha, bo gruszka jest taka słodka, mówią mniam, mniam, bo owoce są takie pyszne.
6. Zabawa ruchowa przy muzyce pt. „Zbieramy owoce”:
- akompaniament marszowy – dzieci spacerują po sali,
- dźwięki wysokie – dzieci wspinają się na paluszki i naśladują zbieranie jabłuszek,
- dźwięki niskie – dzieci przykucają i zbierają gruszki, które spadły z drzewa na ziemię.
7. Zagadki obrazkowe – odgadywanie zasłoniętych obrazków marchewki i jabłka pociętymi na kawałeczki kartonikami zaznaczona ilością kropek (1 – 6) oraz ich przeliczenie.
8. Zabawa ruchowa ze śpiewem do piosenki pt. „Tu paluszek”.
9. Nazywanie owoców i warzyw – podział rytmiczny nazw owoców (ilustracje), rozmowa na temat, co można zrobić z owoców i warzyw.
10. Zabawa w „sałatki” – dziewczynki owoce, chłopcy warzywa. Dzieci siedzą na dywanie, gdy nauczyciel powie „sałatka owocowa” tańczą dziewczynki, „sałatka jarzynowa, tańczą chłopcy”, a „sałatka owocowo – warzywna” tańczą wszyscy.
11. Zabawa dydaktyczna – dzieci dostają obrazek, na którym jest warzywo lub owoc, następnie podają nazwę swojego warzywa lub owocu.
12. Zabawa „tak” lub „nie” – nauczyciel mówi zdanie a dzieci odpowiadają „tak”, jeśli zdanie jest prawdziwe lub „nie”, jeśli zdanie jest fałszywe np.
- gruszki rosną na śliwie,
- jabłka są niebieskie,
- zupę gotujemy z warzyw,
- gruszki są gorzkie.
13. Swobodne wypowiedzi zainspirowane ilustracjami i pytaniem „Powiedz jak należy się odżywiać, aby być silnym i zdrowym”.
14. Taniec pt. „Bervado” wspólnie z mamami – idziemy na spacerek. Pytanie „Czy spacerowanie służy zdrowiu”.
15. Śpiew piosenki pt. „Marzec, pięknie się wystroił”.
16. Wręczanie przez dzieci laurek z okazji dnia kobiet swoim mamom.

Opracowała:
mgr Joanna ...