Dodaj publikację
Autor
Anna Skibicka
Data publikacji
2008-06-24
Średnia ocena
5,00
Pobrań
217

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji utrwalającej funkcję kwadratową w klasie I technikum.
 Pobierz (doc, 45,0 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji matematyki
w I klasie technikum

1. Temat: Funkcja kwadratowa - utrwalenie.

2. Liczba jednostek lekcyjnych : 1

3. Cele szczegółowe:
Uczeń:
-umie:
• Wyznaczać współrzędne wierzchołka paraboli z postaci kanonicznej
• Określać własności funkcji kwadratowej na podstawie postaci kanonicznej
• Przekształcać wzór funkcji w postaci kanonicznej na postać ogólną i odwrotnie
• Wyznaczać wzór paraboli po przesunięciu
• Obliczać miejsca zerowe funkcji kwadratowej
• Obliczać współrzędne wierzchołka paraboli z postaci ogólnej
• Współpracować w grupie
-zna:
• Wzory na postać kanoniczną i ogólną funkcji kwadratowej.
• Wzory na współrzędne wierzchołka paraboli.
• Wzory na obliczanie miejsc zerowych funkcji kwadratowej
• Wpływ współczynnika a na wygląd paraboli
-rozumie:
• Zasady przesunięć

4.Metody nauczania i formy pracy:

Metody: Krzyżówka z hasłem
Formy: praca w grupach.

5.Materiały dydaktyczne ( załącznik)

6. Plan lekcji:
1. Wprowadzenie – sprawy organizacyjne ( 3 min)
2. Przypomnienie wiadomości ( 4 min)
3. Podział na grupy 4 osobowe ( 3 min ).
4. Praca w grupach ( 30 min )
Każda z grup otrzymuje kolejno zestaw zadań. Nauczyciel nadzoruje prace uczniów.

Załącznik
Krzyżówka z hasłem ( „PARABOLA” ) ( 30 min)

7. Podsumowanie wyników, nagroda dla najlepszej grupy.

KRZYŻÓWKA Z HASŁEM

Wpisz litery stojące obok poprawnych odpowiedzi w kratki podpisane numerem zadania a otrzymasz hasło powiązane z działem „Funkcja kwadratowa”

| | | | | | | | |4 |8 |6 |3 |7 |1 |2 |5 | |

Zadanie 1
Dopasuj funkcje do wykresów:
O f(x) = -2x2; g(x) = -[pic]x2; h(x) = - x2
D g(x) = -2x2; f(x) = -[pic]x2; h(x) = - x2
F f(x) = -2x2; h(x) = -[pic]x2; g(x) = - x2
Zadanie 2
Wzór funkcji przedstawionej na wykresie to:

E y = 3x2 +1
H y = - [pic](x + 4)2 +1
L y = 2(x + 4)2 +1

Zadanie 3
Parabola o równaniu y = -[pic](x – 6)2 + 15 ma wierzchołek w punkcie o współrzędnych:
S (-[pic]; 15) A ( 6;15) K (- 6; 15)

Zadanie 4
Zbiorem wartości funkcji f(x) = (x+5)2 – 3 jest przedział:
I (-∞; 3) P (-3; +∞) J ( 3; +∞)

Zadanie 5
Funkcja f(x) = -3x2 – 30x -77 przyjmuje:
A wartość największą -2
N wartość najmniejszą -2
T wartość największą 2

Zadanie 6
Funkcja f(x) = -3(x+5)2 – 2 jest:
Y rosnąca w przedziale (-∞; 5)
R rosnąca w przedziale (-∞; -5)
M malejąca w przedziale (-∞; -5)

Zadanie 7
Funkcja f(x) = x2 –2x +3 ma wierzchołek w punkcie o współrzędnych:
N (-1; 2) B ( 1; 2) U (-1; -2)

Zadanie 8
Miejsca zerowe funkcji f(x) = [pic]x2 -2x -5 to:
C 2 i 10 A - 2 i 10 Z ...