Dodaj publikację
Autor
Anna Kruczkowska, Anna Boruch
Data publikacji
2010-06-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
527

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz przeznaczony jest dla uczniów szkoły podstawowej. Obejmuje tematykę patriotyczną związaną z świętami przypadającymi od1 do 8 maja.   Łączy ze sobą pokaz multimedialny przygotowany przez uczniów z przedstawieniem.   Opracowanie: Anna Kruczkowska, Anna Boruch.
 Pobierz (docx, 19,8 KB)

Komentarze

Danunia44, 2010-06-17

Nie mogę otworzyć plik został utworzony w nowej wersji Microsoft Word

Podgląd treści

Scenariusz apelu z okazji świąt majowych

Na scenie stoją cztery ławki i osiem krzeseł. Z tyłu tablica z majowymi datami i miejsce na pokaz multimedialny. Wisi mapa.

Przewodnicząca samorządu :

Proszę wstać.

BACZNOŚĆ! Proszę poczet sztandarowy o wprowadzenie sztandaru szkoły

DO HYMNU

(hymn)

SPOCZNIJ. Proszę usiąść.

Do „klasy” wchodzą uczniowie i nauczyciel. Rozpakowują się. Uczeń w pierwszej ławce coś rysuje i mruczy:

Uczeń1: - Czerwona jak puchar wina

Biała jak śnieżna lawina

Biało- czerwona

Biało-czerwona

Nauczyciel:

- Co ty tam mruczysz?

U1:

- Flagę rysuję, biało- czerwoną

Nauczyciel:

- A czy wiesz, dlaczego nasza flaga jest właśnie taka?

Nauczyciel wyświetla pierwszą prezentację.

Do klasy wchodzi spóźniony uczeń ze słuchawkami na uszach. Podśpiewuje:

Uczeń 2:

- Ojczyznę kochać trzeba i szanować…

Nauczyciel:

- Dlaczego się spóźniłeś?

Uczeń 2:

- E… przepraszam, słuchałem muzyki i nie słyszałem dzwonka.

Nauczyciel:

- a czego słuchasz?

Uczeń podaje słuchawkę i oboje słuchają muzyki. Z płyty puszczamy utwór „Wychowanie” T.Love

Nauczyciel:

- Co to jest ojczyzna?

Uczeń 3:

( w czasie recytacji prezentacja widoków ojczyzny)

Ojczyzna to kraj dzieciństwaMiejsce urodzeniaTo jest ta mała najbliższaOjczyznaMiasto miasteczko wieśUlica dom podwórkoPierwsza miłośćLas na horyzoncieGroby

Uczeń 4:W dzieciństwie poznaje sięKwiaty zioła zbożaZwierzętaPola łąkiSłowa owoceOjczyzna się śmiejeNa początku ojczyznaJest bliskoNa wyciągnięcie rękiDopiero później rośnieKrwawiBoli

Uczeń 5:

Proszę pani, a dlaczego ojczyzna boli?

(Prezentacja o historii Polski )

Nauczyciel:

- Jak myślicie, czy można żyć bez miłości ojczyzny?

Uczeń 7:

Bez tej miłości można żyć,mieć serce suche jak orzeszek,malutki los naparstkiem pićz dala od zgryzot i pocieszeń,na własną miarę znać nadzieję,w mroku kryjówkę sobie uwić,o blasku próchna mówić „dnieje”,o blasku słońca nic nie mówić.

Uczeń 1:Jakiej miłości brakło im,że są jak okno wypalone,rozbite szkło, rozwiany dym,jak drzewo z nagła powalone,które za płytko wrosło w ziemię,któremu wyrwał wiatr korzeniei jeszcze żyje cząstkę czasu,ale już traci swe zieleniei już nie szumi w chórze lasu?

Uczeń 3:Ziemio ojczysta, ziemio jasna,nie będę powalonym drzewem.Codziennie mocniej w ciebie wrastamradością, smutkiem, dumą, gniewem.Nie będę jak zerwana nić.Odrzucam pusto brzmiące słowa.Można nie kochać cię - i żyć,ale nie można owocować.

Uczeń 5:

-Proszę pani, a skąd w naszym godle orzeł?

Uczeń 6:

-ale ty głupi jesteś! To wie nawet moja kumpela z 3b!

(Uczeń wychodzi z ławki i z widowni wyciąga swoją „kumpelę”)

Uczennica z kl. 3b:

Dawno temu trzech braci - Lech, Czech i Rus wyruszyło na poszukiwanie nowych ziem dla siebie i swojego ludu. Wiele dni przedzierali się przez puszczę ...