Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
1. Data: Przedmiot: Informatyka Klasa: II
2. Miejsce odbywania zajęć: Zespół Szkół w Roźwienicy – Gimnazjum
3. Temat jednostki metodycznej: Internet i gromadzenie danych.
4. Temat jednostki lekcyjnej: Wyszukiwarki internetowe.
5. Cele lekcji:
I. Dydaktyczne:
A. Poznawcze:
- wie co to jest wyszukiwarka i zna jej podstawowe cechy,
- zna różne rodzaje wyszukiwarek internetowych,
- wie jak znaleźć adresy innych wyszukiwarek internetowych i jak z nich skorzystać,
- wie czym różnią się od siebie wyszukiwarki pełnotematyczne i tekstowe,
- wie co to jest portal internetowy,
B. Kształcące:
- potrafi wyjaśnić co to jest wyszukiwarka i podać jej podstawowe cechy,
- potrafi wymienić różne rodzaje wyszukiwarek internetowych,
- potrafi znaleźć adresy innych wyszukiwarek internetowych i z nich skorzystać,
- umie wskazać różnice między wyszukiwarkami pełnotematycznymi i tekstowymi,
- umie wyjaśnić co to jest portal internetowy,
II. Wychowawcze:
- uczeń jest samodzielny i aktywny w lekcji,
- uczeń jest świadomy zalet płynących z wykonywanych ćwiczeń,
- przestrzega zasad BHP obowiązujących w pracowni,
- utrzymuje porządek w miejscu pracy,
6. Metody pracy nauczyciela: wykład informacyjny, pogadanka, pokaz, ćwiczenia
7. Środki dydaktyczne: podręcznik z ćwiczeniami (+CD), komputer, rzutnik, dostęp do
Internetu
8. Forma organizacji pracy uczniów: indywidualna, w parach,
9. Czas trwania lekcji: 45 minut
10. Prowadzący lekcję: mgr inż. Łukasz Olszański
Lp.
Ogniwa lekcji
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Czas trwania (min)
1.
Stworzenie ładu zewnętrznego i wewnętrznego.
- sprawdzenie listy obecności,
- podanie tematu lekcji i zapisanie w dzienniku,
- witają nauczyciela,
- zgłaszają obecność,
- zapisują temat do zeszytu
3
2.
Poznanie faktów i opracowanie nowego tematu.
- zadanie pytań dotyczących wyszukiwarek internetowych i portali (Co to jest portal? Co to jest wyszukiwarka? Jakie znasz rodzaje wyszukiwarek? Z jakich wyszukiwarek i portali korzystasz? Które są według Ciebie najlepsze?)
- odpowiadają na pytania,
- biorą czynny udział w lekcji,
5
3.
Kształtowanie pojęć.
- przedstawienie i omówienie najpopularniejszych portali (Onet, Wirtualna Polska, Yahoo itp.) oraz wyszukiwarek (Google, NetSprint, Szukacz), a także podanie ich najważniejszych cech,
- uważają ,
- biorą czynny udział w lekcji,
5
4.
Wiązanie teorii z praktyką.
- uczniowie wykorzystują zdobytą wiedzę wykonując ćwiczenia (podr. str. 28-29, ćw. 46, 49)
- wykonują polecenie i zgłaszają ewentualne uwagi,
21
5.
Kształtowanie umiejętności i nawyków.
- przeprowadzenie pogadanki na temat wykonywanych ćwiczeń,
- biorą udział w dyskusji z nauczycielem,
4
6.
Utrwalenie wiadomości.
- sprawdzenie co uczniowie zapamiętali z lekcji i zadanie po kilka istotnych pytań związanych z wyszukiwarkami i portalami,
- uczniowie zgłaszają się do odpowiedzi,
4
7.
Kontrola i ocena.
- ocena aktywności uczniów,
- porządkują pracownie,- żegnają się z nauczycielem,
3