Dodaj publikację
Autor
Danuta Begierska
Data publikacji
2014-08-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
67

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program pracy Koła Dziennikarskiego w gimnazjum.
 Pobierz (doc, 44,5 KB)

Podgląd treści


Program pracy Koła Dziennikarskiego w gimnazjum

Cele koła :

-rozwijanie umiejętności pisania różnych form gatunków dziennikarskich

-poszerzanie wiedzy na temat dziennikarstwa

- zachęcanie uczniów do udziału w różnych konkursach literackich

- przygotowanie uczniów do wydawania gazetki szkolnej

- wyzwolenie kreatywności i mobilizacja uczniów

- rozwijanie talentów

- poszerzanie oferty edukacyjnej szkoły

- promowanie szkoły w środowisku lokalnym

Zajęcia będą odbywały się raz w tygodniu

|Planowana tematyka zajęć w roku 2014 / 2015 |Liczba godzin|Uwagi |
|1.Spotkanie organizacyjne . Ustalenie planu pracy. Poznawanie oczekiwań uczniów |1 | |
|2. napisać dobry artykuł i przykładowe artykuły i gazet |1 | |
|a ) warsztaty praktyczne . | | |
|Uczestnicy będą pisać artykuł o bieżących wydarzeniach z życia szkoły lub miasta. | | |
|b) Prezentacja artykułów na forum . Korekta błędów językowych. | | |
| | | |
| |2 | |
|Co to jest prawo autorskie ? |1 | |
|Czym jest plagiat ? O odpowiedzialności I uczciwości w pracy dziennikarza | | |
|Zasady wykorzystywania efektów cudzej pracy | | |
|3.Jak redagować gazetkę szkolną ? |1 | |
|a ) Teoretyczne i praktyczne zasady rady dla przyszłych redaktorów b) Przegląd | | |
|wybranych redaktorów i przykładowych gazetek szkolnych i ich recenzja | | |
| | | |
| | | |
| |1 | |
| | | |
| | | |
| |1 | |
|5.Burza mózgów na wydanie ciekawej gazetki w naszej szkole . |1 | |
|Wymyślenie tytułu , ustalenie stałych rubryk i porównanie zespołu redaktorów | | |
|Ustalenie skrzynki kontaktowej dla wszystkich | | |
|zainteresowanych współpracą przy redagowaniu gazetki . | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |1 | |
| | | |
| |1 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|6 . Gromadzenie informacji na ustalone tematy , tworzenie tekstów , korekta wybór |1 | |
|najtrafniejszych materiałów . | | |
|7. Szata graficzna , montaż pierwszej gazetki . Samoocena zespołu po wydaniu pierwszego |2 | |
|numeru | | |
|8. Reportaż o naszym mieście . Zbieranie informacji , selekcja kryterium wyboru |1 | |
|a ) prezentacja prac na forum ( zamieszczanie najciekawszych w kolejnych numerach | | |
|gazetki ) | | |
|b) News czyli co,, zwęszy dziennikarz . o czym warto pisać |1 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |1 | |
|9. Co to jest felieton ? |2 | |
|Cechy gatunku, przykłady ciekawych felietonów z książki | | |
|a )pierwsze uczniowskie felietony na wybrane tematy konkursowe . Dyskusje wokół | | |
|prac . | | |
|b) wysłanie najlepszych felietonów na ogólnopolski konkurs . | | |
| | | |
| |1 | |
|10. Esej jako ,, dziennikarska perełka ” poznawanie cech gatunku . Prezentacja |2 | |
|znanych eseistów. | | |
| |1 | |
|11. Warsztaty tworzenia eseju. |2 | |
|12. Jak przeprowadzić dobry wywiad ? |1 | |
|przygotowanie do wywiadu | | |
|a ) wywiad z … |1 | |
|praktyczne zadanie dla uczniów, | | |
|prezentacja wywiadów , recenzja. | | |
| |1 | |
| | | |
|13. Regularna praca nad tworzeniem kolejnych numerów gazetek |W ciągu roku | |
|( co dwa miesiące 1 numer ) |około 16 godz.| |
|14. Podsumowanie pracy Koła Dziennikarskiego . Ankieta ewaluacyjna .Co nam dała praca |1 | |
|w Kole Dziennikarskim? | | |