Dodaj publikację
Autor
Monika Werner
Data publikacji
2015-07-23
Średnia ocena
5,00
Pobrań
225

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program dla ucznia 3 klasy szkoły podstawowej z orzeczeniem upośledzenia w stopniu lekkim.
 Pobierz (docx, 47,2 KB)

Podgląd treści

Pieczątka szkoły

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY

dla uczennicy …………….. z klasy III

na rok szkolny ………….

PROGRAM DOSTODOWANY JEST DO POTRZEB I MOŻLIWOŚCI DZIECKA ZGODNIE Z ORZECZENIEM …………………O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO WYDANYM PRZEZ PORADNIĘ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ NR …………………………………. DZIECKO REALIZUJE PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ Z DOSTOSOWANIEM DO MOŻLIWOŚCI I POTRZEB WYNIKAJĄCYCH Z ORZECZENIA O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO DLA UCZNIA UPOŚLEDZONEGO W STOPNIU LEKKIM.

Dane uczennicy

Imię i nazwisko

Dane szkoły

Nazwa i adres

Szkoła Podstawowa ……………………………….

Oznaczenie klasy

Klasa III

Podstawa opracowania programu

Nr i data wydania orzeczenia

Nr …………………………………………………

Rozpoznanie wynikające z orzeczenia

Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim

Dane dotyczące programu

Data opracowania

Czas realizacji programu

Rok szkolny …………………………

Data oceny efektywności

Styczeń/ maj

1.WIELOSPECJALISTYCZNA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA

Diagnoza psychologiczna

Uczennica diagnozowana z powodu utrzymujących się trudności w nauce. W trakcie badania stwierdzono nieharmonijny rozwój poszczególnych dyspozycji psychicznych, oraz przewagę umiejętności praktycznych nad wyuczonymi, werbalnymi. Dziewczynka ma bardzo dobrze rozwiniętą spostrzegawczość ogólną oraz umiejętność wyodrębniania istotnych elementów z pola percepcyjnego. Trudności sprawia jej: logiczne myślenie abstrakcyjne (porównywanie, klasyfikowanie, uogólnianie), rozumienie (sensu słów, faktów ) i odtwarzania z pamięci zapamiętanych wcześniej informacji, procesy analizy i syntezy wzrokowej (na materiale abstrakcyjnym, figuralnym, pamięciowym), umiejętność werbalizacji i definiowania pojęć, rozumowanie przyczynowo-skutkowe, dokonywanie prostych operacji matematycznych na słownie sformułowanych problemach. Ma bardzo wolne tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego, niski zasób wiedzy ogólnej zdobytej w toku edukacji, poniżej przeciętnej sprawność językową i zasób słownictwa. Podczas pracy wymaga udzielania dodatkowej pomocy, ma trudności ze zrozumieniem kierowanych do niej poleceń, często działa pospiesznie, w sposób nieprzemyślany i pochopny. Trudość sprawia jej też dokonywanie osądów i interpretacja sytuacji społecznych, znajomość norm, zasad etyczno-moralnych oraz konwencjonalnych standardów zachowania (obserwcje nauczycieli wskazują jednak, że trudności te dotyczą głównie werbalizacji tych zjawisk, gdyż dziewczynka stosuje się w praktyce do ogólnie przyjętych zasad, choć ma trudności z ich nazywaniem.)

Diagnoza pedagogiczna

…………. potrafi dokonywać słuchowej syntezy sylabowej oraz literowej, ale nie wszystkich słów. Wymienia pierwsze głoski większości słów, ale ma duże trudności z wyróżnianiem wszystkich i ostatnich. Czytając, literuje każdy wyraz, ale syntezy dokonuje sporadycznie. Myli niektóre litery i dwuznaki. Przeczytany przez badającego tekst rozumie tylko wybiórczo. Na pytania odpowiada jednym słowem i prostym, niepoprawnie zbudowanym zdaniem, odbiegając niekiedy od tematu. Pisze niestarannie zniekształcając litery i wychodząc poza linie. Tekst przepisuje po literze i częściami wyrazów z licznymi błędami. Z pamięci i ze słuchu pisze tylko dwu i nieliczne trzyliterowe wyrazy. Poprawnie zapisuje swoje imię i nazwisko oraz miejscowość zamieszkania. Tylko częściowo wyróżnia samogłoski. Nie potrafi wyróżnić rzeczowników i czasowników ...