Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Pieczątka szkoły
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY
dla uczennicy …………….. z klasy III
na rok szkolny ………….
PROGRAM DOSTODOWANY JEST DO POTRZEB I MOŻLIWOŚCI DZIECKA ZGODNIE Z ORZECZENIEM …………………O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO WYDANYM PRZEZ PORADNIĘ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ NR …………………………………. DZIECKO REALIZUJE PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ Z DOSTOSOWANIEM DO MOŻLIWOŚCI I POTRZEB WYNIKAJĄCYCH Z ORZECZENIA O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO DLA UCZNIA UPOŚLEDZONEGO W STOPNIU LEKKIM.
Dane uczennicy
Imię i nazwisko
Dane szkoły
Nazwa i adres
Szkoła Podstawowa ……………………………….
Oznaczenie klasy
Klasa III
Podstawa opracowania programu
Nr i data wydania orzeczenia
Nr …………………………………………………
Rozpoznanie wynikające z orzeczenia
Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
Dane dotyczące programu
Data opracowania
Czas realizacji programu
Rok szkolny …………………………
Data oceny efektywności
Styczeń/ maj
1.WIELOSPECJALISTYCZNA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA
Diagnoza psychologiczna
Uczennica diagnozowana z powodu utrzymujących się trudności w nauce. W trakcie badania stwierdzono nieharmonijny rozwój poszczególnych dyspozycji psychicznych, oraz przewagę umiejętności praktycznych nad wyuczonymi, werbalnymi. Dziewczynka ma bardzo dobrze rozwiniętą spostrzegawczość ogólną oraz umiejętność wyodrębniania istotnych elementów z pola percepcyjnego. Trudności sprawia jej: logiczne myślenie abstrakcyjne (porównywanie, klasyfikowanie, uogólnianie), rozumienie (sensu słów, faktów ) i odtwarzania z pamięci zapamiętanych wcześniej informacji, procesy analizy i syntezy wzrokowej (na materiale abstrakcyjnym, figuralnym, pamięciowym), umiejętność werbalizacji i definiowania pojęć, rozumowanie przyczynowo-skutkowe, dokonywanie prostych operacji matematycznych na słownie sformułowanych problemach. Ma bardzo wolne tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego, niski zasób wiedzy ogólnej zdobytej w toku edukacji, poniżej przeciętnej sprawność językową i zasób słownictwa. Podczas pracy wymaga udzielania dodatkowej pomocy, ma trudności ze zrozumieniem kierowanych do niej poleceń, często działa pospiesznie, w sposób nieprzemyślany i pochopny. Trudość sprawia jej też dokonywanie osądów i interpretacja sytuacji społecznych, znajomość norm, zasad etyczno-moralnych oraz konwencjonalnych standardów zachowania (obserwcje nauczycieli wskazują jednak, że trudności te dotyczą głównie werbalizacji tych zjawisk, gdyż dziewczynka stosuje się w praktyce do ogólnie przyjętych zasad, choć ma trudności z ich nazywaniem.)
Diagnoza pedagogiczna
…………. potrafi dokonywać słuchowej syntezy sylabowej oraz literowej, ale nie wszystkich słów. Wymienia pierwsze głoski większości słów, ale ma duże trudności z wyróżnianiem wszystkich i ostatnich. Czytając, literuje każdy wyraz, ale syntezy dokonuje sporadycznie. Myli niektóre litery i dwuznaki. Przeczytany przez badającego tekst rozumie tylko wybiórczo. Na pytania odpowiada jednym słowem i prostym, niepoprawnie zbudowanym zdaniem, odbiegając niekiedy od tematu. Pisze niestarannie zniekształcając litery i wychodząc poza linie. Tekst przepisuje po literze i częściami wyrazów z licznymi błędami. Z pamięci i ze słuchu pisze tylko dwu i nieliczne trzyliterowe wyrazy. Poprawnie zapisuje swoje imię i nazwisko oraz miejscowość zamieszkania. Tylko częściowo wyróżnia samogłoski. Nie potrafi wyróżnić rzeczowników i czasowników ...