Dodaj publikację
Autor
anna kmieć
Data publikacji
2016-04-25
Średnia ocena
5,00
Pobrań
169

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz apelu szkolnego z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych obchodzonego corocznie 2 grudnia.
 Pobierz (docx, 19,7 KB)

Komentarze

dajdaj, 2016-05-11, ocena:

Piękny

Podgląd treści

Apel z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych odbył się 2.12.2015r. w Szkole Podstawowej nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie

Prowadzący 1: Witamy Panią Dyrektor, nauczycieli oraz wszystkich uczniów na dzisiejszym apelu z okazji Światowego Dnia Niepełnosprawności, który na całym świecie obchodzony jest 3-go grudnia. Chcielibyśmy wszystkim przypomnieć co to jest niepełnosprawność i kogo nazywamy osobą niepełnosprawną i że wcale nie są to inni ludzie niż my wszyscy.

Prowadzący 2: Niepełnosprawność to długotrwały stan, w którym występują ograniczenia w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka. Są one spowodowane obniżeniem sprawności fizycznej lub psychicznej albo nieprawidłowościami w budowie i funkcjonowaniu organizmu.

Prowadzący 3: Niepełnosprawny to osoba o niepełnej sprawności jednego lub kilku zmysłów (np. wzroku, słuchu), fizycznej (np. narządu ruchu) lub intelektualnej.

Prowadzący 1: Większość z nas często słyszała określenia dotyczące osób z niepełnosprawnością. Pojęcie „niepełnosprawny” – u każdego z nas wywołuje odmienne skojarzenia i odczucia. Dla jednych jest to „głuchy”, dla innych „bez ręki”, a dla innych człowiek poruszający się na wózku inwalidzkim. Osoba niepełnosprawna jest często kojarzona z terminem „upośledzony umysłowo” lub „chora”, tyle że nie każdy człowiek z niepełnosprawnością ma problemy intelektualne lub zdrowotne.

Prowadzący 2: Niepełnosprawność zawsze była poważnym wyzwaniem dla człowieka i zadaniem dla całego społeczeństwa. Dzięki przemianom w naszym kraju problem niepełnosprawności wychodzi na światło dzienne i jest ujawniany we wszystkich aspektach życia. Sam fakt, że zaczynamy widzieć osoby z niepełnosprawnością i mówić o ich problemach jest początkiem wielkiego przełomu w Polsce.

Prowadzący 3: Pojawienie się niepełnosprawności zarówno w rodzinie, jak i społeczeństwie wywołuje strach oraz zagubienie jej członków. A przecież niepełnosprawna żona, matka, córka, niepełnosprawny mąż, ojciec, syn lub kolega ze szkoły, podwórka czy pracy, to w dalszym ciągu te same osoby.

Prowadzący 1: O tym, jak naprawdę żyją osoby z niepełnosprawnością niewielu ludzi pełnosprawnych ma pojęcie. W poznawaniu osób z niepełnosprawnością musimy myśleć przede wszystkim o tym, że sama wada nie tworzy istoty człowieka, a głębokość wady nie określa jego możliwości.

Prowadzący 2: Pamiętajmy, że człowiek z dysfunkcją może aktywnie żyć tylko w społeczności, dla której jego życie ma sens, dla której jego życie jest ważne, i wśród ludzi, którzy są dla niego ważni, dla których chce i może coś zrobić. Pamiętajmy także o tym, że żeby człowiek mógł czuć się człowiekiem, ludzie muszą być dla niego ludzcy.

Prowadzący 3: W roku 2006 Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych przyjęło Konwencję Praw Osób Żyjących z Niepełnosprawnością. Według dokonanych w niej zapisów osoby niepełnosprawne mają prawo do: wolności ...