Dodaj publikację
Autor
Joanna Supronowicz
Data publikacji
2016-07-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
30

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć z języka angielskiego; lekcja poświęcona wprowadzeniu nazw ubrań.
 Pobierz (docx, 15,9 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć

Temat: He is wearing a hat- opisywanie postaci.

Poziom: Elementary

Wiek: 10 lat

Cele: poznawanie nazw ubrań, utrwalenie wcześniej poznanego słownictwa, rozwijanie umiejętności mówienia, słuchania i pisania, pamięciowe opanowanie piosenki zawierającej słownictwo z lekcji

Czas zajęć: 45 minut

Materiały: ilustracje prezentujące ubrania, ilustracje prezentujące osoby mające na sobie różne stroje, tekst piosenki (załącznik 1- piosenka pochodzi ze strony: <kids.niehs.nih.gov/games/songs/children/who-is-wearing/index.htm>

* Zakłada się, iż do przeprowadzenia poniższej lekcji wymagana jest znajomość nazw kolorów oraz niektórych zawodów.

Przebieg lekcji

Rozgrzewka językowa: (10 minut)

Nauczyciel rysuje na tablicy sylwetkę kobiety i mężczyzny. Nauczyciel wskazuje na ilustrację bluzki, mówiąc w języku angielskim: ‘This is a blouse’/ ‘To jest bluzka’. Nauczyciel prosi ochotnika o przyczepienie przy pomocy magnesu bluzki do postaci kobiety. Nauczyciel powtarza procedurę z obrazkiem prezentującym spódnicę, pantofle oraz płaszcz, prosząc ochotnika o przymocowanie ich do sylwetki kobiety na tablicy. Gdy postać kobiety jest skończona, nauczyciel prezentuje klasie pozostałe słownictwo, wykorzystując tym razem postać mężczyzny oraz słownictwo takie jak: spodnie, kapelusz, koszula, krawat, kurtka, buty. Na koniec, po wykorzystaniu wszystkich ilustracji, nauczyciel wymawia ponownie nazwy ubrań, wskazując je kolejno. Nauczyciel prosi klasę o chóralne powtórzenie. Następnie prosi dzieci indywidualnie o wskazywanie i nazywanie ilustracji ubrań.

Ćwiczenie 1 (10 minut)

Nauczyciel zadaje klasie pytanie: ‘Who is wearing a skirt today?’/ ‘Kto jest ubrany dzisiaj w spódnicę?’. W sytuacji gdy żaden z uczniów nie potrafi poprawnie udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie, nauczyciel wskazuje na uczennicę ubraną w spódnicę, mówiąc: ‘She is wearing a skirt’. Nauczyciel zapisuje pytanie ‘ Who is wearing…?’ oraz przykładowe odpowiedzi na tablicy. Nauczyciel tłumaczy wyrażenie ‘….is wearing’, prosi klasę o powtórzenie zwrotu, następnie prosi indywidualne osoby o powtórzenie. Nauczyciel powtarza procedurę, pytając tym razem o różne kolory, np. ‘Who is wearing something blue?’. Nauczyciel stara się uzyskać poprawną odpowiedź. Następnie, nauczyciel informuje, iż uczniowie będą wykonywać podobne ćwiczenie w parach. Jedna osoba zadaje pytanie np: ’Who is wearing a skirt today?’ lub ‘Who is wearing a red blouse today?’, kolejny uczeń odpowiada. Po kilku minutach uczniowie zamieniają się rolami. Nauczyciel obserwuje uczniów i pomaga im w razie jakichkolwiek problemów.

Ćwiczenie 2 (10 minut)

Nauczyciel rozdaje każdej parze ilustracje prezentującą osoby ubrane w różne stroje. Zadaniem uczniów jest napisanie 4 zdań na temat jednej z osób z fotografii (przedstawienie osoby, wymyślenie zawodu wykonywanego przez daną osobę, oraz ułożenie dwóch zdań opisujących ich strój). Po skończonej pracy, nauczyciel prosi parę uczniów o odczytanie swoich ...