Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz godziny wychowawczej w klasie 5
Temat: Dzień dziewczyny i chłopaka.
Cele: Poznanie historii święta kobiet i dnia chłopaka
Integracja zespołu klasowego.
Promowanie wzajemnego szacunku dla płci przeciwnej.
Formy pracy: zbiorowa
Metody i techniki: TIK, metoda oglądowa, metoda podająca
Przebieg lekcji:
Powitanie, sprawdzenie obecności
Omówienie spraw bieżących klasy– ocen szkolnych i punktacji.
Przedstawienie tematu : Dzień dziewczyny i chłopaka
Wyszukanie w internecie informacji o historii święta kobiet i dnia chłopaka
Konkurs: Co wiem o…kobietach i mężczyznach?
- Podział na grupy: chłopcy i dziewczęta
- Zadawanie pytań (wcześniej przygotowanych przez nauczyciela) przeciwnej grupie, punktowanie
odpowiedzi. Pytania powinny być żartobliwe (np. czym różni się błyszczyk od szminki, dlaczego chłopcy noszą krótkie włosy, jakie cechy są najbardziej denerwujące u dziewczyn, itp.)
- Rozstrzygnięcie konkursu, nagrody (cukierki).
6.Co jest najważniejsze w relacjach chłopak – dziewczyna? Pogadanka – swobodne wypowiedzi uczniów.
7. Podsumowanie : Wzajemny szacunek jest podstawą kontaktów dziewczyn i chłopaków.
Potrzebne materiały: przygotowane pytania dotyczące dziewczyn i chłopakach, cukierki
Przygotowała
Agnieszka Frankiewicz wychowawca klasy 5a