Dodaj publikację
Autor
Edyta Szymańska
Data publikacji
2017-02-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
76

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt Konkursu Klasowego.
 Pobierz (docx, 14,4 KB)

Podgląd treści

Warszawa, 28.11.2016 r.

REGULAMIN TURNIEJU KLASOWEGO – WIELKA NIEWIADOMA w 6B

Data turnieju – piątek, 9 grudnia 2016, godz. 8:00-8:45

Zakres merytoryczny turnieju obejmuje:

Posługiwanie się działaniami na liczbach całkowitych i wymiernych.

Działania na wyrażeniach algebraicznych (redukcja wyrazów podobnych, mnożenie sum algebraicznych przez liczbę).

Rozwiązywanie równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.

Zastosowanie równań w rozwiązywaniu zadań tekstowych.

Turniej odbędzie się z podziałem na I, II i III Ligę. I Liga – zadania łatwe, jedno zadanie za jeden +II Liga – zadania o średnim stopniu trudności, jedno zadanie za dwa +III Liga – zadania trudne, każde zadanie za trzy +

Uczniowie dobierają się w pary i do poniedziałku 5 grudnia zgłaszają nauczycielowi, w której lidze ich duet będzie startował.

Na początku lekcji uczniowie siadają w odpowiednim dla swojej ligi rzędzie. Każda para losuje 2 zadania i ma 10 minut na przygotowanie odpowiedzi.

Partnerzy ustalają miedzy sobą strategię działania, aby efektywnie wykorzystać czas.

Zgłaszają swoją gotowość, gdy oba zadania są zrobione i są gotowi do zaprezentowania rozwiązania na tablicy. Para, która nie może zdecydować się, kto rozwiązuje, które zadanie, nie zgłasza się i oddaje turniej walkowerem.

O kolejności wystąpień decyduje kolejność zgłoszeń.

Każda osoba z pary omawia przy tablicy jedno zadanie. Za piękne omówienie zastosowanych zasad, mogą być przyznane dodatkowe plusy. Każdy uczeń oceniany jest za swoją prezentację i zadanie, które rozwiązał na tablicy. Pozostali uczniowie obserwują rozwiązanie i tok rozumowania prezentera, robią notatki w zeszycie.

W trakcie lekcji:- uczeń z I Ligi może otrzymać + i dodatkowego + za prezentację,- uczeń z II Ligi może otrzymać ++ i dodatkowe ++ za prezentację.- uczeń z III Ligi może otrzymać +++ i dodatkowe +++ za prezentację.(6 plusów, to ocena celująca)

W razie problemów w trakcie prezentacji, uczeń może prosić o koło ratunkowe do przyjaciela (własnej pary). Jeżeli ta pomoc okażę się niewystarczająca i uczeń nie potrafi doprowadzić rozwiązania do końca, zadanie może przejąć inna osoba, zyskując w ten sposób dodatkowy jeden plus. Pierwszeństwo mają osoby z tej samej ligi. W przypadku kilku chętnych, o wyborze będzie decydowało losowanie przy pomocy rzutu kostką.

Pary, które nie zdążą się zaprezentować, na koniec lekcji oddają nauczycielowi swoje rozwiązania w formie pisemnej. Dostaną swoje punkty na następnej lekcji, pod warunkiem, że oba zadania będą prawidłowo zrobione.