Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Warszawa, 28.11.2016 r.
REGULAMIN TURNIEJU KLASOWEGO – WIELKA NIEWIADOMA w 6B
Data turnieju – piątek, 9 grudnia 2016, godz. 8:00-8:45
Zakres merytoryczny turnieju obejmuje:
Posługiwanie się działaniami na liczbach całkowitych i wymiernych.
Działania na wyrażeniach algebraicznych (redukcja wyrazów podobnych, mnożenie sum algebraicznych przez liczbę).
Rozwiązywanie równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
Zastosowanie równań w rozwiązywaniu zadań tekstowych.
Turniej odbędzie się z podziałem na I, II i III Ligę. I Liga – zadania łatwe, jedno zadanie za jeden +II Liga – zadania o średnim stopniu trudności, jedno zadanie za dwa +III Liga – zadania trudne, każde zadanie za trzy +
Uczniowie dobierają się w pary i do poniedziałku 5 grudnia zgłaszają nauczycielowi, w której lidze ich duet będzie startował.
Na początku lekcji uczniowie siadają w odpowiednim dla swojej ligi rzędzie. Każda para losuje 2 zadania i ma 10 minut na przygotowanie odpowiedzi.
Partnerzy ustalają miedzy sobą strategię działania, aby efektywnie wykorzystać czas.
Zgłaszają swoją gotowość, gdy oba zadania są zrobione i są gotowi do zaprezentowania rozwiązania na tablicy. Para, która nie może zdecydować się, kto rozwiązuje, które zadanie, nie zgłasza się i oddaje turniej walkowerem.
O kolejności wystąpień decyduje kolejność zgłoszeń.
Każda osoba z pary omawia przy tablicy jedno zadanie. Za piękne omówienie zastosowanych zasad, mogą być przyznane dodatkowe plusy. Każdy uczeń oceniany jest za swoją prezentację i zadanie, które rozwiązał na tablicy. Pozostali uczniowie obserwują rozwiązanie i tok rozumowania prezentera, robią notatki w zeszycie.
W trakcie lekcji:- uczeń z I Ligi może otrzymać + i dodatkowego + za prezentację,- uczeń z II Ligi może otrzymać ++ i dodatkowe ++ za prezentację.- uczeń z III Ligi może otrzymać +++ i dodatkowe +++ za prezentację.(6 plusów, to ocena celująca)
W razie problemów w trakcie prezentacji, uczeń może prosić o koło ratunkowe do przyjaciela (własnej pary). Jeżeli ta pomoc okażę się niewystarczająca i uczeń nie potrafi doprowadzić rozwiązania do końca, zadanie może przejąć inna osoba, zyskując w ten sposób dodatkowy jeden plus. Pierwszeństwo mają osoby z tej samej ligi. W przypadku kilku chętnych, o wyborze będzie decydowało losowanie przy pomocy rzutu kostką.
Pary, które nie zdążą się zaprezentować, na koniec lekcji oddają nauczycielowi swoje rozwiązania w formie pisemnej. Dostaną swoje punkty na następnej lekcji, pod warunkiem, że oba zadania będą prawidłowo zrobione.