Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wieliczka, 1czerwca 2017r.
Sprawozdanie z planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Elżbieta Duda
Miejsce pracy: Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Wieliczce Zajmowane stanowisko: nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa, techniki
wspieranie w klasie integracyjnej
Rozpoczęcie stażu: 01. 09.2014 r.
Zakończenie stażu: 31.05.2017 r.
WPROWADZENIE
Chęć dalszego rozwoju skłoniła mnie do rozpoczęcia stażu i ubiegania się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Zawód nauczyciela jest moją pasją i powołaniem. Swoją pracę staram się wykonywać rzetelnie, mając na względzie dobro młodzieży, z którą pracuję oraz uczciwość wobec własnej osoby. Napisanie przeze mnie planu rozwoju zawodowego wyznaczyło mi cele i kierunki aktywności zawodowej w okresie stażu, dlatego starałam się, aby jego realizacja przebiegała zgodnie z założonymi wcześniej punktami. Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji określonych zadań. W okresie stażu niektóre zadania uległy mniejszym lub większym modyfikacjom, co uwzględniłam w niniejszym sprawozdaniu. Opis oraz analizę realizacji przeprowadzonych działań przedstawiłam zgodnie z poszczególnymi wymaganiami niezbędnymi do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.
Plan rozwoju zawodowego na czas stażu był dokładnie przemyślany,a zadania w nim umieszczone w zamierzony sposób zaplanowane. Nie powstał tylko na zapotrzebowanie awansu. Zapisałam w nim działania, które i tak wykonywałabym, niezależnie od jakichkolwiek awansów. Stworzony plan rozwoju zawodowego miał w swym założeniu stanowić kontynuację realizowanych wcześniej zadań dydaktyczno- wychowawczych w ramach pełnionych obowiązków zawodowych. Plan ten wynikał z potrzeb uczniów, szkoły i moich. Dlatego też nie miałam problemów z realizacją zamierzeń, które dały mi w efekcie dalszy wzrost różnorodnych umiejętności i doświadczeń. Pozwolił mi na bardziej wnikliwą analizę swoich działań , więc zamierzam je kontynuować także po zakończeniu stażu.
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy
własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły
Zadania zrealizowane
Ocena stopnia realizacji/ efekty
-1-
-2-
Poznałam procedury awansu zawodowego. Przestudiowałam akty prawne odnoszące się do tych zagadnień i regulujące kolejne kroki awansu. Sięgnęłam przede wszystkim do:
ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela,
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz.393)
strony internetowej MEN,
Zapoznanie się z obowiązującymi aktami prawnymi regulującymi procedury awansu zdecydowanie pomogło mi w opracowaniu planu rozwoju zawodowego.
Współtworzyłam dokumentację szkoły, m.in. opracowanie planu wychowawczego ze szczególnym uwzględnieniem programu profilaktycznego w pracy z uczniami, tematyki godzin wychowawczych, rozkładów materiału, wymagań edukacyjnych; planu rewalidacji dla ...