Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Szczasiuk-Rachwał
Data publikacji
2017-07-17
Średnia ocena
5,00
Pobrań
503

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego - nauczyciel bibliotekarz.
 Pobierz (pdf, 660,6 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO



Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Agnieszka Szczasiuk - Rachwał

Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2014r.

Termin zakończenia stażu: 19 lipiec 2017r.

Szkoła: Gimnazjum nr 24 w Krakowie

Dyrektor Szkoły: mgr Magdalena Piwowar


1



WPROWADZENIE

Celem niniejszego sprawozdania jest przedstawienie i udokumentowanie realizacji zadań wyznaczonych na okres stażu w planie rozwoju

zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.

W swojej pracy nauczyciela bibliotekarza największy nacisk w działaniach zawodowych kładę na pracę związaną z coraz sprawniejszym
funkcjonowaniem biblioteki szkolnej w aspekcie technicznym, informacyjnym, a przede wszystkim dydaktyczno - wychowawczym. Ten ostatni wynika z
diagnozy środowiska szkolnego – potrzeb uczniów i nauczycieli oraz z własnych zainteresowań. Niewątpliwy wpływ na moje postrzeganie środowiska
szkolnego ma moja dość bogata kariera zawodowa. Na jej początku przez 1,5 roku byłam zatrudniona w Rejonowej Bibliotece Pedagogicznej w Zgorzelcu.
Następnie na własne życzenie podjęłam pracę w charakterze nauczyciela religii i informatyki w Szkole Podstawowej nr 3 oraz Gimnazjum nr 1 w
Zgorzelcu. Swoją pracę jako nauczyciel bibliotekarz w Gimnazjum nr 24 w Krakowie rozpoczęłam w dniu 1 września 2007. W grudniu 2012 roku będąc
pracownikiem tej szkoły uzyskałam stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Mając doświadczenie spojrzenia na szkołę z różnych perspektyw: osoby „z zewnątrz”, ale zorientowanej w tematach psychologiczno – pedagogiczno
-dydaktycznych, nauczyciela pracującego „przy tablicy” oraz bibliotekarza szkolnego poszukiwałam i ciągle poszukuję odpowiedzi na pytanie jakie warunki
optymalizują proces dydaktyczno - wychowawczy oraz jak ja jako nauczyciel bibliotekarz w dzisiejszej rzeczywistości mogę jak najlepiej wspierać ten
proces? Z tego powodu wszelkie moje działania koncentrują się wokół ogólnie określonego celu - wszechstronnego rozwoju ucznia. By móc go realizować
staram się udoskonalać swój warsztat pracy. Jedną z form jest awans zawodowy. We wrześniu 2014 r. złożyłam do Dyrekcji Szkoły wniosek o rozpoczęciu
stażu i napisałam Plan Rozwoju Zawodowego, który uwzględniał aktualne zadania edukacyjne, wychowawcze i opiekuńcze. Starałam się również, aby był
on odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli. Plan rozwoju zawierał także mój udział w wydarzeniach szkoły oraz jej
promowanie w środowisku lokalnym, wzbogacaniu warsztatu i metod pracy, nabywanie nowych umiejętności, wspomaganie ucznia słabego i zdolnego,
aktywny udział w pracach zespołu Humanistów, ds. Informatyzacji, ds. Promocji Szkoły.
Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że okres stażu pomógł mi rozwinąć moje zainteresowania, a także odkryć niektóre umiejętności.
Realizowane zadania nakreślone w planie rozwoju ulegały mniejszym lub większym modyfikacjom.
Miniony czas, który jest wycinkiem mojej pracy pedagogicznej jest także ...