Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr MONIKA SUCHARSKA
nauczyciel j. angielskiego
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2014 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31.05.2017 r.
|Powinności nauczyciela w okresie odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. |
|Rodzaj działań i przedsięwzięć | | |
|wynikających z wymagań rozporządzenia |Formy realizacji |Termin realizacji |
| | | W ciągu całego stażu |
|§ 7.2.1 |Współpraca z opiekunem stażu: |IX 2014 |
|Umiejętności organizacji |Zawarcie kontraktu; |IX 2014 |
|i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych |Przygotowanie planu rozwoju zawodowego; |Raz w miesiącu |
|działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian.|Ustalenie terminów spotkań z opiekunem; |2 razy w semestrze |
| |Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; |2 razy w semestrze |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowywanie konspektów zajęć, analiza; | |
| |Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności (autorefleksja). |W ciągu całego stażu |
| | | |
| |Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej: |W ciągu każdego roku szkolnego |
| |Coroczna aktualizacja planu nauczania z angielskiego; | |
| |Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem; | |
| |Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, pokazy multimedialne, itp; | |
| |Udział w szkoleniach, konferencjach oraz warsztatach metodycznych; | |
| | | |
| |Publikacje własnych prac: | |
| |Publikacja scenariuszy lekcji; | |
| |Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. |W ciągu całego stażu |
| | | |
| |Prowadzenie lekcji otwartych z j. angielskiego | |
| | |W ciągu całego stażu |
| |Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych. | |
| | |W ciągu całego stażu |
| | | |
| | | |
|§ 7.2.2 |Promowanie szkoły poprzez: | |
|Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, |Przygotowanie uczniów do konkursów z j. angielskiego; |Wg potrzeb |
|problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów |Organizowanie konkursów z j. angielskiego. | |
|społecznych i cywilizacyjnych. | | |
| |2. Zapoznanie się z potrzebami, problemami i zagrożeniami |Wg harmonogramu szkoły |
| |w środowisku uczniowskim poprzez obserwację własną, rozmowy | |
| |z uczniami i ich opiekunami prawnymi oraz współpracę z | |
| |pedagogiem szkolnym. Organizacja zebrań z rodzicami, spotkań | |
| |z rodzicami uczniów mających problemy edukacyjne i | |
| |wychowawcze, przeprowadzanie rozmów dyscyplinujących. | |
| | | |
| |3. Udział i pomoc w organizacji projektów edukacyjnych. |W ciągu całego stażu |
| | | |
| |4. Prowadzenie zajęć z uczniami zdolnymi -przygotowanie do | |
| |konkursów j. Angielskiego | |
| |5. Prowadzenie zajęć wyrównawczych z j. angielskiego | |
| | |Co roku |
| |6. Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym |Wg potrzeb |
| |programem wychowawczym i profilaktyki: | |
| |Coroczna ewaluacja planu wychowawczego; | |
| |Organizowanie wycieczek i wyjść poza teren szkoły; | |
| | | |
|§ 7.2.3 |Wykorzystanie internetu na lekcjach j. angielskiego. |Wg potrzeb |
|Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej | | |
|i komunikacyjnej. |Opracowanie materiałów dydaktycznych ...