Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
I ZAŁOŻENIA OGÓLNE:
SZKOŁA:
Szkoła Podstawowa Nr 9
KLASA:
3 c
NAUCZYCIEL:
Monika Sucharska
PODRĘCZNIK:
Bugs World 3
TEMAT:
Revision. Powtórzenie dotychczas poznanego materiału leksykalnego i zagadnień gramatycznych.
II Cele ogólne:
Osłuchanie się z językiem angielskim
Kształtowanie motywacji do nauki języka poprzez zabawową formę zajęć
III Cele szczegółowe:
Uczeń nazywa i poprawnie wymawia nazwy posiłków
Uczeń potrafi użyć poznane słowa w zabawach słownych
Uczeń rozumie proste wypowiedzi nauczyciela
Uczeń potrafi odczytać nazwy posiłków i dopasowywać je do obrazków
Uczeń zna pisownie poznanych słów
Uczeń słucha ze zrozumieniem historyjkę „The princess and the frog” i potrafi odpowiedzieć na pytania z nią związane
IV Metody:
TPR (total physical response) – metoda reagowania całym ciałem
Metoda autolingualna (wielokrotne powtarzanie (tzw. drilling = dryl językowy), zapamiętywanie i utrwalanie danego materiału językowego
Gry i zabawy językowe
V Formy pracy:
Praca z całą klasą - chóralne powtarzanie
Praca indywidualna na forum klasy - wypowiedzi poszczególnych dzieci
Praca indywidualna - wykonywanie ćwiczeń
VI Pomoce i środki dydaktyczne:
Karty obrazkowe do demonstrowania słownictwa
Karty wyrazowe
CD 2
Podręcznik
Zeszyt ćwiczeń
Karty z nazwami dni tygodnia
Klej i nożyczki
VI Przebieg lekcji
Rozpoczęcie lekcji
Przywitanie klasy i recytowanie rymowanki Hello rap,
Rozgrzewka językowa: Hey! What’s the weather like today?, pytanie
o pogodę; pytanie o dzień tygodnia- wykorzystanie kart obrazkowychi wyrazowych, jeden z uczniów zostawia na tablicy tylko te karty, które opisują pogodę danego dnia i określają odpowiedni dzień tygodnia.
Podanie tematu lekcji przez nauczyciela, zapisanie tematu na tablicy
Uczniowie zapisują temat w zeszytach
Prowadzenie lekcji
Przypomnienie rymowanki What’s for breakfast? CD 2 ścieżka 28
Wysłuchanie historyjki CD 2 ścieżka 30, wykorzystanie kart obrazkowych- ośmioro uczniów prezentuje karty obrazkowe
Nauczyciel zadając pytania sprawdza czy historyjka została zrozumiana przez uczniów.
Uczniowie otwierają podręczniki na str 60 i 61, szukają na obrazkach bohaterki podręcznika- Lucy the ladybird, razem z biedronką Lucy jeszcze raz śledzą historyjkę.
Dopasowywanie nazw do obrazków- uczniowie odczytują nazwy posiłków i dopasowują nazwy do obrazków.
Znajdź, pokoloruj i napisz- ćwiczenia utrwalające, podręcznik str. 62
Reagowanie całym ciałem i wielokrotne powtarzanie materiału językowego:
I don’t like the frog, I like the frog, You are my best friend
Czytanie i dopasowywanie: What does proncess think? Str. 62 CD 2 ścieżka 31.
Uczniowie wykonują swoje karty obrazkowe ze strony 99 w podręczniku. Nauczyciel mówi: Show me… a uczniowie pokazują odpowiednią kartę obrazkową.
Uczniowie dopasowują swoje mini karty obrazkowe z nazwami i wklejają je do zeszytu.
Podsumowanie lekcji.
Zakończenie lekcji:
Zadanie i wytłumaczenie ...