Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZABAWY KARNAWAŁOWEJ W SAMORZĄDOWYM PRZEDSZKOLU NR 92 W KRAKOWIE „DWOREK NA KRZEMIONKACH”
„BAL NA WAWELU”
02.02.2018R.
Cel główny:- przybliżenie dzieciom zwyczajów związanych z karnawałem, kształtowanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej;
- stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela.
Cele szczegółowe:
Dziecko:- uczestniczy w zabawach integracyjnych,- jest otwarte w kontaktach z dziećmi innych grup,- rozpoznaje postacie na podstawie strojów karnawałowych i kostiumów,- porusza się w rytmie melodii i piosenek,- okazuje radość ze wspólnej zabawy, - uczestniczy w przygotowanych konkursach i zabawach muzycznych,- poznaje Króla i Królową Balu każdej z grup wiekowych.
- czerpie radość ze wspólnej zabawy i współzawodnictwa dzieci młodszych ze starszymi.
Pomoce:Płyty CD z nagraniami muzycznymi, balony i serpentyny do dekoracji sali, szarfy w czterech kolorach z bibuły, szablony koron do złożenia, szablony koron do samodzielnego wykonania;
Opracowała: mgr Katarzyna Batko
Przebieg balu karnawałowego:
1. Uroczyste otwarcie sali balowej.
2. Powitanie przez nauczyciela dzieci na balu:
Witam wszystkich, którzy mają dziś dobry humor - proszę pomachać lewą ręką; wszystkich, którzy są przebrani za księżniczki - proszę podskoczyć, wszystkich, którzy są przebrani za rycerzy- proszę unieś prawą nogę itd.
3. Prezentacja strojów – dzieci grupami ustawiają się w rzędzie, każda grupa po kolei przy muzyce tanecznym krokiem obchodzi dookoła salę (w ten sposób dzieci prezentują swoje stroje) pozostałe grupy oklaskami nagradzają swoich kolegów.
4. Quiz -Bajkowe zagadki:
W której bajce jest mowa o balu:
Jaś i Małgosia
Kopciuszek
Kot w butach
Czym Kopciuszek jechał na bal:
samochodem
czarodziejskim dywanem
karetą
Jakie zwierzęta ciągnęły karetę:
pingwiny
słonie
konie
Czym ozdabiamy salę balową?:
skarpetkami
balonikami
łyżeczkami
Gdzie odbywał się bal, na którym był Kopciuszek:
w przedszkolu
w pałacu
na leśnej polanie
Jakie buciki miał Kopciuszek na balu:
pantofelki
kalosze
sandały
W jakim stroju tańczył Kopciuszek:
płaszcz
piżama
suknia
Kto podarował suknię Kopciuszkowi:
macocha
dobra wróżka
pani w sklepie
Z kim Kopciuszek tańczył na balu:
z Mikołajem
z królewiczem
z pajacykiem
Co królewicz miał na głowie:
kapelusz
koronę
beret
Dzieci za udział w quizie dostają szarfy z bibuły w czterech kolorach.
5. Taniec z szarfami z bibułyDzieci tworzą koło i podczas wspólnego tańca na sygnał nauczyciela, do środka koła wchodzą dzieci trzymające szarfę np. w czerwonym kolorze. Po pewnym czasie następuje zmiana i do środka koła zapraszane są dzieci trzymające szarfę w innym kolorze.
6. „Pęknięta korona”
Dzieci zostają podzielone na trzy grupy rówieśnicze i za zadanie mają naprawić „popękaną koronę”. Szablony koron, wykonane zostały z kartonu i podzielone ...