Dodaj publikację
Autor
Wioletta Jabłońska Marzena Szczęsna Celina Wierzbicka Iwona Kozłowska Anna Kulesza
Data publikacji
2018-02-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Roczny program rozwoju przedszkola w zakresie pracy wychowawczo-edukacyjnej.
 Pobierz (docx, 21,6 KB)

Podgląd treści

Roczny program rozwoju przedszkola w zakresie pracy wychowawczo-edukacyjnej

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 ze zm.),

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach,szkołach i placówkach (Dz.U. z 2013 r. poz. 532),

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2012 r. poz. 977),

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zm.),

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2009 r. Nr 168 poz. 1324 ze zm.),

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.U. z 2012 r.poz.752).

Mały badacz i odkrywca, rozwijanie twórczych postaw dziecka

Cel

Zadania i sposoby realizacji

Termin realizacji

Odpowiedzialni

Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych poprzez wprowadzanie dzieci w świat wartości dobra, piękna i bogactwa przyrody.

Kształtowanie mądrego i umiejętnego współdziałania człowieka z przyrodą, rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi.

I. Obserwuję , eksperymentuję i odkrywam przyrodę.

1. ,,Cztery pory roku” – dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od pór roku podczas spacerów, wycieczek do ogrodu, park, lasu i najbliższej okolicy.

2. ,,Skrzynie skarbów”- wyposażenie sal dydaktycznych w skrzynie do gromadzenia różnorodnych darów przyrody.

3. „W zgodzie z przyrodą”- prowadzenie zajęć edukacyjnych i zabaw w ogrodzie przedszkolnym. Zaprojektowanie ścieżki przyrodniczej do zabaw edukacyjnych i ruchowych na terenie placu przedszkola.

Zawieszenie tablic na placu przedszkolnym „Szanuj zieleń” itp.

4.Obserwowanie zwierząt i ich potrzeb związanych z hodowlą prowadzoną w przedszkolu ( rybki, żółwie, papuga, królik, chomik, kanarek).

5.„Tajemnice przyrody”- oglądanie i słuchanie wybranych fragmentów książek, encyklopedii, czasopism czytanych przez nauczycielki o tematyce przyrodniczo- ekologicznej.

6.Spotkanie z pracownikiem Nadleśnictwa .

7..,, Bajkowe postacie”- konkurs plastyczny, wykonanie ekologicznych kukiełek z nieużytków krawieckich zaangażowaniem dzieci i rodziców.

7. Cykl zabaw badawczych w kącikach przyrodniczych i w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu laboratoryjnego, mikroskopów, lup, lornetek, szkieł powiększających.

8.,,Bogactwa Ziemi”- poznanie właściwości węgla brunatnego ...