Dodaj publikację
Autor
Bogusława Pachur
Data publikacji
2018-02-18
Średnia ocena
5,00
Pobrań
161

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej dla klasy V szkoły podstawowej uwzględniający sferę psychiczną, społeczną, fizyczną i aksjologiczną. SFERA PSYCHICZNA Część: Budowanie pewności siebie i kształtowanie zaradności życiowej. SFERA SPOŁECZNA Część: Budowanie świadomości i przynależności narodowej SFERA AKSJOLOGICZNA Część: Wychowanie do wartości SFERA FIZYCZNA Część: Społeczność szkolna – bezpieczeństwo w społeczności szkolnej i trudności w nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych. Część: Prawidłowe relacje rówieśnicze – trudności w nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych
 Pobierz (doc, 147,0 KB)

Komentarze

sylwiakaszuba, 2018-09-08, ocena:

Świetny dokument

Podgląd treści


|PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ KLASA V rok szkolny 2017/2018 |
|ZADANIA |SPOSOBY REALIZACJI |TERMIN |ODPOWIEDZIANI |TEMATYKA GODZIN |
| | | | |WYCHOWAWCZYCH |
|SFERA PSYCHICZNA |
|BUDOWANIE PEWNOŚCI SIEBIE I KSZTAŁTOWANIE ZARADNOŚCI ŻYCIOWEJ. |
|Wspieranie każdego |Dokonywanie systematycznej analizy swojego |rok szkolny |wychowawca |Ocenianie zachowania |
|ucznia w poznawaniu |zachowania, ocenianie zachowań uczniów przez kolegów i nauczycieli. Rozwijanie poczucia własnej | |uczniowie |uczniów (2 h): |
|swoich mocnych |wartości: budowanie świadomości własnych zalet, wskazywanie sposobów wykorzystywania swoich | |rodzice |- samoocena |
|i słabych stron. |mocnych stron. | | |- ocena koleżeńska. |
| | | | | |
|Motywowanie |Wskazywanie możliwości zmiany siebie, doskonalenia swego charakteru, wyrabianie umiejętności |rok szkolny |wychowawca |Jaki jestem -Moje mocne i słabe strony |
|ucznia do pracy nad |pozytywnego i twórczego myślenia o sobie i innych. Rozwój  uzdolnień i zainteresowań, rozbudzenie | |uczniowie | |
|własnym rozwojem. |twórczej  aktywności uczniów,zachęcanie do udziału uczniów w konkursach i zajęciach | |rodzice | |
| |pozalekcyjnych.. | | | |
| |Organizowanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce. | | | |
| |Organizacja wyjazdów do teatru, kina, muzeum. | | | |
|Wyrobienie nawyku | Budzenie ciekawości  poznawczej, kształtowanie  umiejętności korzystania ze środków masowego |wrzesień |wychowawca |Mądrze korzystam z internetu |
|świadomego korzystania |przekazu: korzystanie z komputera  i Internetu jako wartościowego źródła wiedzy. Profilaktyka |rok szkolny |uczniowie | |
|ze środków |uzależnienia od gier komputerowych, Internetu | |rodzice | |
|masowego przekazu. |Dyskusje i rozmowy na godz. wychowaw. | |nauczyciel zajęć | |
| |i informatyce; pogadanki dla rodziców. | |komputerowych | |
|Wyzwalanie |Obserwowanie uczniów pod kątem uzdolnień i |rok szkolny |wychowawca |Organizujemy klasowe imprezy. |
|aktywności uczniów |proponowanie im różnych form rozwoju: | |uczniowie | |
|w kierunku |zajęcia pozalekcyjne, konkursy szkolne | |rodzice | |
|samopoznania |i pozaszkolne, organizowanie imprez klasowych |według potrzeb |nauczyciele przedmiotów | |
|oraz oceny własnych |i szkolnych umożliwiających prezentację | | | |
|predyspozycji |zdolności, wykorzystywanie w pracy klasy i szkoły ciekawych pomysłów uczniowskich.Zapewnienie | | | |
|i zdolności. |wszystkim uczniom w klasie możliwości zaprezentowania swych umiejętności w przygotowywanych przez | | | |
| |klasę akademiach i apelach | | | |
|Uczenie | Zapoznanie z zasadami higieny pracy umysłowej, efektywnymi sposobami i technikami uczenia się. |wrzesień |wychowawca |Jak się skutecznie uczyć? |
|systematyczności |Uczenie właściwej organizacji swojego stanowiska pracy. | |uczniowie | |
|i sumienności |Pełnienie przez uczniów dyżurów, wywiązywania się |rok szkolny |rodzice | |
|w wypełnianiu |z obowiązku zmiany obuwia i noszenia stroju | | | |
|obowiązków |galowego. | | | |
|szkolnych. | | | | |
|Uświadomienie |Wspólne planowanie z dziećmi imprez klasowychi szkolnych. Stawianie uczniom zadań wymagających |rok szkolny |wychowawca |Organizujemy uroczystości szkolne. |
|potrzeby planowania |odpowiedzialności, umiejętności współdziałania. Wzmacnianie poprzez pochwały i nagrody | |uczniowie | |
|swojego działania i ponoszenia za nie |pożądanych zachowań uczniów, systematyczności, rzetelności, itp. | | | |
|konsekwencji. |Rozwijanie umiejętności przewidywania konsekwencji konsekwencji własnych czynów. | | | |
|Kształtowanie |Eksponowanie sukcesów uczniów na forum szkoły i gminy. |rok szkolny |wychowawca |Kim będę? |
|motywacji | | |uczniowie | |
|wewnętrznej | | | | |
|uczniów | | | | |
|i odpowiedzialności | | | | |
|za swoją dalszą | | | | |
|edukację. | | | | |
|SFERA SPOŁECZNA |
|BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI I ...