Dodaj publikację
Autor
Mariusz Jagiełło
Data publikacji
2018-04-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
17

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan metodyczny z autorskimi zadaniami prezentującymi w sposób praktyczny zastosowanie instrukcji SWITCH w języku JavaScript. Technikum informatyczne, klasa 3.
 Pobierz (pdf, 626,2 KB)

Podgląd treści

Zespół Szkół Techniczno – Informatycznych

w Elblągu

autor: Mariusz Jagiełło

PLAN METODYCZNY

Przedmiot: Pracownia aplikacji internetowych

Klasa: III - Technik Informatyk

Temat: Instrukcja warunkowa SWITCH - JavaScript

Czas trwania: 1 godz. lekcyjna (45’)

ZAKRES TREŚCI PROGRAMOWYCH:

 ogólne wiadomości o instrukcji SWITCH w JavaScript,

 prawidłowa definicja instrukcji SWITCH w JavaScript.

CELE LEKCJI:

a) wiadomości i ich rozumienie:

 uczeń zdefiniuje czym jest instrukcja SWITCH w JavaScript,

 uczeń wymieni elementy składowe instrukcji SWITCH w JavaScript,

b) umiejętności:

 uczeń będzie umiał prawidłowo konstruować instrukcję SWITCH w JavaScript,

 uczeń będzie umiał tworzyć programy w oparciu o instrukcję SWITCH w JavaScript.

METODA PRACY:

 pogadanka wstępna,

 pokaz z instruktażem,

 ćwiczenia przedmiotowe.

FORMA PRACY: indywidualna.

POMOCE DYDAKTYCZNE:

 zestawy komputerowe z oprogramowaniem Notepad++ 7.5.5, serwer www

 projektor multimedialny,

tablica.

Literatura:

JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III, Marcin Lis, 2013

1

Ogniwa lekcji

Czynności uczniów

Docelowe

Zadania pośredniczące

Czynności nauczyciela

Czas

Środki dydaktyczne

1. Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność.

Wstępna

1. Poznają cele lekcji.

1. Uczniowie poznają
schemat instrukcji
SWITCH w JavaScript
oraz korzyści
wynikające z jej
stosowania.

Wprowadzająca

1. Uczniowie otrzymują
adres strony www z
materiałami do lekcji

2. Nauczyciel przygotowuje uczniów do pracy

poprzez uświadomienie celów lekcji, podanie
tematu oraz krótkie zaprezentowanie toku
zajęć.

1. Uczniowie analizują

1. Nauczyciel omawia schemat oraz ideę

schemat oraz ideę
działania instrukcji
SWITCH w JavaaScript
(Załącznik 1)

działania instrukcji SWITCH w JavaScript
oraz cel stosowania tej instrukcji.

2. Nauczyciel przeprowadza krótką pogadankę

Uczniowie:

Uczniowie:

na temat instrukcji SWITCH w
programowaniu.

Nauczyciel:

1. obserwują efekt

1. prezentuje, przy użyciu projektora

działania programu
napisanego w oparciu o
instrukcje SWITCH

2. obserwują poszczególne
etapy pracy nauczyciela

multimedialnego, przykład użycia instrukcji
SWITCH w programie;

2. pokazuje, za pomocą projektora

multimedialnego, poszczególne etapy tworzenia
programu w JavaScript wykorzystującego
instrukcję SWITCH (Załącznik 2);

Główna

1.

tworzą kod programu na
podstawie obserwacji
działań nauczyciela;

3. naśladują poszczególne

3. wydaje polecenie, aby każdy uczeń wykonał

etapy działań
nauczyciela

poszczególne czynności (wg zał. 2) naśladując
nauczyciela;

2. samodzielnie tworzą

4. odtwarzają

4. prosi o samodzielne napisanie powyższego

kod programu;

samodzielnie czynności
w ramach pisania kodu
programu

programu;

2’

3’

3’

2’

 projektor

multimedialny

serwer www

2’

 komputer z

oprogramowaniem

Notepad++ 7.5.5,

 projektor,

multimedialny,

tablica,

serwer www

5’

5’

2

3. nabywają sprawność
pisania programów w
oparciu o instrukcję
SWITCH

4. sporządzają notatki.

5. obserwuje pracę uczniów i w przypadku;

trudności udziela dodatkowego instruktażu

6. krótko podsumowuje wykonane zadanie;

5. piszą program w

7. wydaje polecenie wykonania ćwiczenia

oparciu o instrukcję
SWITCH ...