Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zespół Szkół Techniczno – Informatycznych
w Elblągu
autor: Mariusz Jagiełło
PLAN METODYCZNY
Przedmiot: Pracownia aplikacji internetowych
Klasa: III - Technik Informatyk
Temat: Instrukcja warunkowa SWITCH - JavaScript
Czas trwania: 1 godz. lekcyjna (45’)
ZAKRES TREŚCI PROGRAMOWYCH:
ogólne wiadomości o instrukcji SWITCH w JavaScript,
prawidłowa definicja instrukcji SWITCH w JavaScript.
CELE LEKCJI:
a) wiadomości i ich rozumienie:
uczeń zdefiniuje czym jest instrukcja SWITCH w JavaScript,
uczeń wymieni elementy składowe instrukcji SWITCH w JavaScript,
b) umiejętności:
uczeń będzie umiał prawidłowo konstruować instrukcję SWITCH w JavaScript,
uczeń będzie umiał tworzyć programy w oparciu o instrukcję SWITCH w JavaScript.
METODA PRACY:
pogadanka wstępna,
pokaz z instruktażem,
ćwiczenia przedmiotowe.
FORMA PRACY: indywidualna.
POMOCE DYDAKTYCZNE:
zestawy komputerowe z oprogramowaniem Notepad++ 7.5.5, serwer www
projektor multimedialny,
tablica.
Literatura:
JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III, Marcin Lis, 2013
1
Ogniwa lekcji
Czynności uczniów
Docelowe
Zadania pośredniczące
Czynności nauczyciela
Czas
Środki dydaktyczne
1. Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność.
Wstępna
1. Poznają cele lekcji.
1. Uczniowie poznają
schemat instrukcji
SWITCH w JavaScript
oraz korzyści
wynikające z jej
stosowania.
Wprowadzająca
1. Uczniowie otrzymują
adres strony www z
materiałami do lekcji
2. Nauczyciel przygotowuje uczniów do pracy
poprzez uświadomienie celów lekcji, podanie
tematu oraz krótkie zaprezentowanie toku
zajęć.
1. Uczniowie analizują
1. Nauczyciel omawia schemat oraz ideę
schemat oraz ideę
działania instrukcji
SWITCH w JavaaScript
(Załącznik 1)
działania instrukcji SWITCH w JavaScript
oraz cel stosowania tej instrukcji.
2. Nauczyciel przeprowadza krótką pogadankę
Uczniowie:
Uczniowie:
na temat instrukcji SWITCH w
programowaniu.
Nauczyciel:
1. obserwują efekt
1. prezentuje, przy użyciu projektora
działania programu
napisanego w oparciu o
instrukcje SWITCH
2. obserwują poszczególne
etapy pracy nauczyciela
multimedialnego, przykład użycia instrukcji
SWITCH w programie;
2. pokazuje, za pomocą projektora
multimedialnego, poszczególne etapy tworzenia
programu w JavaScript wykorzystującego
instrukcję SWITCH (Załącznik 2);
Główna
1.
tworzą kod programu na
podstawie obserwacji
działań nauczyciela;
3. naśladują poszczególne
3. wydaje polecenie, aby każdy uczeń wykonał
etapy działań
nauczyciela
poszczególne czynności (wg zał. 2) naśladując
nauczyciela;
2. samodzielnie tworzą
4. odtwarzają
4. prosi o samodzielne napisanie powyższego
kod programu;
samodzielnie czynności
w ramach pisania kodu
programu
programu;
2’
3’
3’
2’
projektor
multimedialny
serwer www
2’
komputer z
oprogramowaniem
Notepad++ 7.5.5,
projektor,
multimedialny,
tablica,
serwer www
5’
5’
2
3. nabywają sprawność
pisania programów w
oparciu o instrukcję
SWITCH
4. sporządzają notatki.
5. obserwuje pracę uczniów i w przypadku;
trudności udziela dodatkowego instruktażu
6. krótko podsumowuje wykonane zadanie;
5. piszą program w
7. wydaje polecenie wykonania ćwiczenia
oparciu o instrukcję
SWITCH ...