Dodaj publikację
Autor
Anna Bernat
Data publikacji
2018-05-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ćwiczenia utrwalające literę "G" i "g" na podstawie wyrazu "góral". Konspekt zajęć z uczniami z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim.
 Pobierz (docx, 55,2 KB)

Podgląd treści

Temat: Ćwiczenia utrwalające literę „G” „g” na podstawie wyrazu „góral”, „góra”

Temat tygodnia: Na wysokiej górze

Cele ogólne:

-doskonalenie umiejętności pisania i czytania oraz rozpoznawania litery i głoski „g”

-rozwijanie umiejętności motoryki małej i dużej

-rozwijanie koncentracji uwagi

-rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej

-wzbogacanie słownika dzieci (góral, hala, kierpce, baca)

-rozwijanie sprawności manualnej

Cele szczegółowe:

-dziecko zna i potrafi poprawnie napisać literę „G, g”

-wie, kto to jest góral, gdzie mieszka

-potrafi krótko opowiedzieć o górach

-dziecko potrafi pracować w zespole

-wypowiada się na temat swoich doświadczeń

-dokonuje analizy i syntezy wyrazów z literą „g”

-dodaje i odejmuje w zakresie 5

-wycina i mocuje na sylwetkach stroje góralskie

Metody pracy:

-werbalna (rozmowa)

-oglądowa (pokaz i obserwacja)

-praktycznego działania (wykonywania zadań i poleceń)

Formy pracy:

- indywidualna zróżnicowana

- zbiorowa

Środki dydaktyczne:

-ilustracje, zagadki, zdjęcia gór, górali w strojach ludowych, karty pracy, mandale, wiersz „Góry nasze góry”, pomoce do wykonania pracy technicznej (obrazki górala, kartki)

Przebieg zajęć:

Zajęcia wstępne

Czynności organizacyjno-porządkowe

-powitanie z dziećmi

-ustalenie aktualnej daty i zapisanie na tablicy

-kalendarz pogody – krótka rozmowa na temat pogody za oknem, umieszczenie odpowiedniego obrazka w kalendarzu pogody

Zajęcia właściwe:

Nauczyciel czyta zagadki nawiązującą do tematu:

Są wysokie, skaliste, pokryte lasami.

Poznać je możemy wędrując szlakami.

Ma kapelusz z muszelkami

W kierpcach chodzi z owieczkami.

Zapisanie odgadniętych wyrazów na tablicy wyrazów :

góra, góral – przepisanie do zeszytu.

Przeczytanie wiersza przez nauczyciela:

Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.Kto nas zna tak dobrze, jako my, górale.Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.Kto was przewędrował? Góral rodowity.4. Rozmowa na temat wiersza- Czym zajmuje się góral z naszej gazetki? ( pasie owce )- Gdzie je wypasa? ( na halach )- Co to są hale? (górskie łąki )- Jak nazywa się góral , który zajmuje się wypasem owiec na halach ? ( baca )

Oglądanie zdjęć z krajobrazem górskim

Spontaniczne wypowiedzi dzieci na temat gór

Wysłuchanie muzyki góralskiej i rozmowa na jej temat

Granie akompaniamentu do muzyki góralskiej przez dzieci

Oglądanie zdjęć górala i góralki – zwrócenie uwagi na strój- wyjaśnienie słowa kierpce

Opisywanie stroju górala przez dzieci

Naklejanie elementów stroju góralskiego na sylwetki dzieci – praca plastyczna-techniczna

Co słychać na początku wyrazu góral i góra?

Jakie jeszcze wyrazy zaczynają się literą „g” - dzieci wymieniają wyrazy

Dzieci klaszczą dzieląc na sylaby zdania:- Góral w góry nas zaprasza. - W górach mieszka góral Grzegorz.

Karty pracy – uzupełninie liter, wyrazów.

Przepisanie do zeszytu

Góry są piękne i wysokie.

W górach mieszkają górale.

Góralka ma kolorowa spódnicę.

Góral gra na ...